Blogerská výzva v sobě skrývá snadná i těžší témata, výběr oblíbené knihy podle mě patří mezi ta složitější, alespoň pro mě určitě. Za svůj život jsem přečetla hodně knih, víc než většina mých známých, přesto však mám oproti jiným čtenářům značné nedostatky. Četla jsem knihy nejrůznějších autorů i žánrů. Kličkovala jsem mezi romány a horory, ztrácela se ve stránkách fantasy a objevovala nové u čtení životopisů. Rozněžnila jsem se u veršů a rozesmála se k pláči u satiry. Knihy znamenají emoce a já je vnímám. 


A přesto jsem si  nikdy doposud neřekla, která kniha je má nejvíc oblíbená. Asi jsem na takovou ještě nenarazila, i když některé se k tomu ideálu velmi přiblížily tím, jak velkou stopu ve mně zanechaly. Například Dívka, již jsi tu zanechal, o které jsem přemýšlela ještě dlouho po jejím dočtení. 

Vlastně si myslím, že je to možná dobře, že nemám jedinou oblíbenou knihu. Mám jich spousty a svým způsobem mohu říct, že každá z knih, které jsem přečetla, ve mně zanechala něco ze sebe, dala mi nový úhel pohledu, který jsem třeba předtím neviděla. Ať už to byl Lakomec od Moliéra či Romeo a Julie z dílny Williama Shakespeara. Odvážila jsem se jít si za svým při čtení Hladových her, zamilovala jsem se do hrdinů románů od Lenky Lanczové, nechala jsem se unášet na vlnách tajemna v sérii Stmívání, bála jsem se při čtení hororů od Stephena Kinga a ztratila jsem se při objevování Podzemí. 

A šla bych do toho klidně znovu.

Co vy a vaše oblíbené knihy? Co nejraději čtete? 

Vaše Lucka

8 Komentáře

  1. Mám to podobně. Vždycky zrozpačitím, když mám někde říct "Tohle je moje oblíbená kniha". Protože často ve mně třeba rezonuje kniha, kterou jsem přečetla nedávno, ale je jen proto má oblíbená? Nebo oblíbená znamená, že jsem ji četla hodněkrát? Jenže co když ji nečtu pořád dokola proto, že by byla nějaká nejlepší? Sem spadá třeba Harry Potter. Četla jsem to x-krát a mám to ráda, ale dnes už tam vidím spoustu nedostatků a nechci se tím definovat. Ale stejně vím, že si to ještě párkrát přečtu při učení cizích jazyků.
    Popravdě poslední dobou vůbec nevím, co ráda čtu. Vždycky jsem četla především klasiku a společenské romány, sem tam nějaké to YA, ale poslední dobou mě nějak nebaví nic z toho, spíš mám ke všemu pořád nějaké výtky a od čtení utíkám... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že v tom nejsem sama. :) Ono říct jednu oblíbenou knihu je za mě vážně těžké, možná nemožné. :) A proto si radši nechám prostor na několik oblíbených knih. :)

      Vymazat
  2. Taky nemám nejoblíbenější knížku ;) Mám spoustu knížek, které mám ráda, ale nedokážu říct, která je ta nejoblíbenější :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, já si myslím, že tak je to možná i lepší. :) Člověk má aspoň dost prostoru na to, aby si rozšiřoval obzory a tu nej teprve hledal. A možná nakonec stejně zůstanu jen u toho, že mám několik velmi oblíbených knih, ale tu nejoblíbenější jsem zatím nepotkala. :)

      Vymazat
  3. Já také hodně čtu, i když teď kvůli maturitě ne, ale už se moc těším, až se do toho zase ponořím. Nejvíce se mi líbila knížka V šedých tónech, Na západní frontě klid apod. Čtu hlavně knihy o 20. Století.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, můžu říct, že poslední dobou mě tohle období taky dost láká. :) Věřím, že po maturitě si to čtení užiješ. :)

      Vymazat
  4. Mám ráda spíše krimi žánry a detektivky, každopádně oddychovky také nejsou na škodu. Na tvůj tip určitě mrknu! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se nerada bojím, tak vyhledávám spíš klidnější žánry. :) I když jednu detektivku jsem četla, líbila se mi, ale nějak to není ono. Každému zkrátka sedí něco jiného. :) Snad se i tak bude líbit. :)

      Vymazat