Zdravím, zlatíčka. :)

Jako pokračování rubriky Nápady se dnes budu věnovat hodnocení dalšího blogu, tentokrát ho vlastní Eliss. Ta u posledního hodnocení blogu vyjádřila zájem o zhodnocení své blogu, takže tady ho přináším zde.


  • Celkový dojem: 20/20
Když jsem na stránku vešla poprvé, díky designu mě napadlo, že bude věnovaný nějaké celebritě, v tomto případě konkrétně Kurtu Cobainovi. Hned po chvíli jsem ale zjistila, že tomu tak není. Blog je autorského zaměření na všechno možné, co Eliss zajímá. Každopádně první dojem je příjemný, design je hezky sladěný, ale možná by stál za úpravu, aby nevedl i další čtenáře k dojmu, že se jedná o Fan blog.

  • Grafické zpracování:25/30
Záhlaví: Záhlaví nám tvoří několik odkazů na jednotlivé rubriky blogu, které chce autorka zviditelnit. Osobně si myslím, že by to chtělo možná design předělat, protože určitě existují i aktivnější rubriky - například v rubrice Celebrity nebyl nový článek publikovaný už asi sedm let, a tak je škoda nedat tam aktivnější odkaz. 8/10

Stránka: Stránka samotná působí příjemně, uceleně. Modrá není nijak křiklavá, pro oči příjemná barva a v kontrastu s bílým menu je vhodně zvolená. Stejně tak barva písma textu je vhodná k podkladu. Tato barevná kombinace je proložená zelenou barvou, která tvoří odkazy na stránce, nicméně velmi vhodně zapadá do celkového konceptu. Zelená není nikterak výrazná či křiklavá, spíš taková temná a dobře doplňuje design. 10/10

Menu: Menu je rozděleno do dvou částí, horní menu v záhlaví a boční menu na stránce. Jak jsem již popisovala v záhlaví, horní menu by potřebovalo aktualizaci, tu ale ovlivňuje celkový koncept designu, který by se musel vyměnit spolu s odkazy horního menu. Boční menu nám ukazuje další rubriky, které Eliss na blogu má, dále se zde nachází ikonka pro kopírování, několik vyměněných ikonek, což jsou nejspíš ikonky na spřátelené blogy a dále odkazy na oblíbené blogy a počítadlo. Tohle je sice věc každého autora, ale mně osobně mrzí, že většina z těchto blogů už dávno nefunguje, některé byly smazané kompletně a tudíž odkazy už nejsou platné. 7/10

  • Přehlednost: 10/10
Stránky jsou jinak poměrně přehledné, menu je viditelné hned na první pohled, ať už v horní liště nebo boční menu. Odkazy jsou nahoře, takže je čtenář nemusí složitě hledat, nikde nejsou prázdné rubriky, ale každé obsahuje nějaké informace. Takže mohu říct, že co se orientace na stránce týče, tak je vše v pořádku.

  • Kvalita článků: 19/20
Obsahová: Většina článků, které dnes Eliss vydává, spadá do rubriky Moje kecy, takže se obvykle jedná o nějaké zamyšlení nad konkrétním problémem, případně o knižní recenzi a doporučení. Články nejsou strohé, jsou zajímavé, čtenářům určitě přináší jistou míru potěšení a věřím, že právě kvůli nim se k tobě rádi vracejí. 10/10

Jazyková: Jazykovou stránku blogů většinou procházím důkladněji, více se na ni zaměřuji, protože mě chyby od čtení ruší. Ty máš sice ve článcích občas překlep, případně drobnou chybku, nicméně není to nijak zásadní chyba, která by mě rušila, spíše je to z nepozornosti, jak bych sama řekla. 9/10

  • Aktivita: 19/20
Čas na blogu: Eliss patří mezi hodně aktivní blogery, osobně bych řekla, že se tu ukáže každý den, ne třeba kvůli přidávání vlastních článků, ale hodně komentuje a čte články ostatních. I tak stíhá přidat většinou alespoň dva články týdně, což je hezká bilance na to, jak dlouho už bloguje. Většina blogerů má totiž tendence postupně svou aktivitu snižovat, zatímco Eliss se hezky drží, nepřidává jen fotky nebo obrázky, které by měly za cíl nalákat kvůli návštěvnosti, ale její články mají hlavu a patu a určité téma. 10/10

Komunikace: Jak jsem již psala, Eliss je velmi aktivní bloger a sama nevím, jak to může stíhat. Jednou jsem četla, že sama řekla, že čte ráda a hodně rychle, takže to bude nejspíš základ všeho. Komentuje spoustu článků, věnuje tomu hodně času, takže v komunikaci určitě problém nevidím. Jediné, co mě trošku mrzí, že na blogu není nějaké krátké povídání o autorce, případně pár základních informací nebo kontakt. 9/10

Celkové hodnocení: 93/100

Já mám osobně hroznou radost, když můžu hodnotit blogy, které si vedou v kategorii takhle dobře. Na tento blog chodím ráda a chodím tam často, vždy si v zamyšleních najdu něco pro sebe, nad čím pak můžu dál uvažovat nebo co mě potěší.

Jak se Vám líbila recenze? Co si myslíte o blogu Eliss? Pokud máte chuť nějak přispět do rubriky Nápady, pak se určitě podívejte pod odkaz a dejte mi vědět, budu se těšit.

Vaše Lucka

13 Komentáře

  1. Moc ti děkuji za pěkné hodnocení! Mám velkou radost, že se ti mé články líbí Jinak o těch nefungujících odkazech vím, ale mám je tam z nostalgie, je mi líto je smazat Ještě jednou ti děkuji

    OdpovědětVymazat
  2. Eliss blog se mi moc líbí a chodím na něj moc rada :)

    OdpovědětVymazat
  3. Woow, moc hezké hodnocení jsi strašně milá a hodná myslím si, že blo Eliss dopadl opravdu dobře! Jdu se na něj hned podívat

    OdpovědětVymazat
  4. Hezký, myslela jsem, že hodnocení už se ani nedělají

    OdpovědětVymazat
  5. K Eliss už taky chodím nějaký pátek celkem pravidelně články přečtu vždy (kromě recenzí), komentáře se snažím taky zanechávat, ale ne vždy mám pocit, že mám k tématu co říct a proto nekomentuju za každou cenu

    OdpovědětVymazat
  6. Ta tvá hodnocení jsou skvělá. Mají hlavu a patu, dávají smysl a jsi vcelku objektivní, což se mi líbí.. a hlavně se to moc nevidí poslední dobou. Díky ti za ně.

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Jsem ráda, že se líbí, je zasloužené. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Hodnotíš moc hezky, líbí se mi, že se rozepíšeš jestli v tom budeš pokračovat, ráda bych si ho taky od tebe nechala zhodnotit, chtěla bych znát objektivně názor někoho jinýho, i když svoje slabiny znám dobře

    OdpovědětVymazat
  9. Blog Eliss znám a mám ho moc ráda:) Nejvíc se mi líbí, že píše články tak nějak lidsky:) Kdyby jsi chtěla, ráda podstoupím tvé hodnocení taky, zajímal by mě tvůj názor;)

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: [10]: Holky, moc děkuju, ráda se pokusím i o zhodnocení Vašich blogů.

    OdpovědětVymazat
  11. Taky jsem si říkala, že jsi v některých věcech až příliš štědrá, já bych byla přísnější. Každopádně skvělý nápad a určitě užitečný pro ostatní čtenáře, snad v tom budeš pokračovat! :)

    OdpovědětVymazat
  12. [12]: Děkuju, je to možné, já nejsem od přírody moc rýpavý člověk.

    OdpovědětVymazat