Čtenář to má dobré - může si své autory vybrat.
- Tucholský Kurt

Dnes přicházím s článkem do rubriky Nápady. Na téma mě přivedla Keiji, za což jí děkuju. A co to milou Keiji zajímalo?

Co tě motivuje ke psaní blogu? Jakou vidinu ti to přináší? Ten důvod, proč si vždycky sedneš, napíšeš a vydáš další článek, den za dnem? Co je tou motivací, díky které vybočuješ z řady těch, jež se pořád vrací s články, které začínají: "Vím, že teď jsem se zase dlouho neozvala..." Co tě pohání? :)

Musela jsem nad článkem chvíli přemýšlet, ono když se to tak vezme, je toho dost. Říct, že psaní mě baví, asi nestačí. Takových autorů je tu spousta a přesto třeba nevydávají články moc často. Mám dost volného času? Ano i ne, spíš se většinou snažím si nějaký ten čas udělat a místo abych si šla dřív lehnout, tak si kolikrát sednu a píšu článek. Tak proč, proč tedy sedám za počítač, datluji do klávesnice, až mě bolí oči a chci, aby čtenář při každé návštěvě objevil na mém blogu něco nového?

vintage, typewriter, and write imageDream, quotes, and reality image
girl, nature, and travel image

Asi tou nejzásadnější motivací je pro mě můj vlastní pocit. Sama jsem ráda, když přijdu na svůj oblíbený blog a najdu tam nový článek. Vlastně mě to neskutečně potěší, protože si zase něčím můžu zpříjemnit volnou chvíli. A představa, že někdo se takhle třeba těší na můj blog, na můj nový článek, tak ta mě trochu dostává do kolen. Ano, nejsem světoznámá blogerka, mám svůj malý okruh čtenářů, ale na tom nesejde. Každý komentář, každá zpráva od někoho, kdo si dal tu práci a přečetl článek, je pro mě potěšení a odměna.

A potom se musím přiznat, že mám trochu strach. Mám sklony k prokrastinaci a tohle není můj první blog. Popravdě si kolikrát říkám, že článek vydávat nebudu, že jednou nebo dvakrát do týdne to stačí... Jenže pak mě napadne, co když se k blogu nebudu mít chuť vrátit? Co když si po tom týdnu řeknu, že to stačí i jednou za dva týdny, tři, měsíc. Jsem toho schopná a nechci to dopustit. Tahle stránka mi přirostla k srdci. Je to můj kousek světa. Občas si píšu články do zásoby, protože mám hodně témat, o kterých chci mluvit, a ty v případě spisovatelské nouze či nedostatku času používám, aby blog mohl pořád jet v tomto tempu.

smile, everyday, and pink imagetree, nature, and art image
quotes, motivation, and inspiration image

Takže abych to shrnula... Moje aktivita na blogu je přirozeně z toho důvodu, protože mě to baví a naplňuje. Psaní mi přináší radost. Ale není to jen čistě potěcha pro mou duši. Aktivita zde je taky i trochu strach z toho, že bych se už nemusela chtít vrátit a já podvědomě vím, že bych tím o hodně přišla a mrzelo by mě to. Je to vlastně takový boj a každý článek, který napíšu a zveřejním je malé vítězství nad sebou samým.

Pevně věřím, že jsem odpověděla, jak nejlépe umím. A teď mě zajímá, jak jste na tom vy? Co vám dává sílu a chuť psát další články?

Vaše Lucka

20 Komentáře

  1. Luci, já kolikrát mám chuť zveřejnit i několik článků jen proto, že se mi chce a nechci to nechávat uzrát v konceptech. Píšu si pro radost, jen proto, že mě to baví, a přesně jako ty i trochu proto, že to snad baví někoho jiného :) Až jednou blog smažu, tak mi to bude třeba i líto, ale budu vědět, že jsem na internetu měla svůj prostor, a že mi to dělalo radost. Do té doby budu psát třeba i čtyřikrát do týdně.

    OdpovědětVymazat
  2. Hezký článek, pěkně jsi to napsala ! Já mám na blogu několik rozepsaných článků, jen vždy v půlce jsem přestala, protože mi to přestalo "myslet" nebo jak to nazvat. Ale věřím, že je jednoho dne dopíšu, protože podle mě jsou to dobrá témata :)

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Moc děkuji. Máš pravdu, někdy je prostě čas, kdy by člověk mohl vydávat jeden článek za druhým a jindy to trošku stagnuje, ale to je asi normální.

    OdpovědětVymazat
  4. pro me je to jednak pocit, ze je to takovy muj denik, a ze si za par let k nemu sednu a proctu a zavzpominam :) tak to mam i s jinym predchozim blogem, obcas se na nej ráda vracim a smeju se tomu jaky jsem driv resila hrozny dospivajici problemky

    OdpovědětVymazat
  5. Líbí se mi myšlenka psát si články "do zásoby". Protože se mi stává, že někdy mám nápadů i docela hodně a pak jindy mám zase úplně prázdno.

    OdpovědětVymazat
  6. moc pěkné shrnutí já bloguji, abych nemusela psát deníček, baví mě TT, protože myslím, že dost rozvíjí kreativitu a hlavně, básním... takže proto píšu. a miluji tu svou malou komunitku blogerů, se kterými se navštěvujeme a navzájem si hodnotíme články

    OdpovědětVymazat
  7. Zlatí já jsem jen moc ráda, že jsi se nedala hned v začátcích odradit od jedné blogerky, která chtěla abys psala podle ní,tedy tak jak ona řekne! Za to si tě vážím, že jsi to ustála!

    OdpovědětVymazat
  8. Můj blog je jak víš o písničkách takže mou motivací je má velká závislost na muzice .

    OdpovědětVymazat
  9. Krásný článek a hlavně parádní nápad ho napsat.

    OdpovědětVymazat
  10. [10]: a v tomto případě to nemusí být na škodu. Hudba, jak známo, dokáže léčit i vyléčit a to dokonce i těžké případy. Vibrace zvuku mohou dosahovat úctyhodných účinků. Jenom je potřeba vědět jak na to - nebo - odkud stahovat.

    OdpovědětVymazat
  11. To máš, ale dobré, napsala jsi to dobře :) Já mám motivací plno, ale díky tomu, že nemám čas  napsaní tak to je u mě dost ubohé.

    OdpovědětVymazat
  12. Já nemusím ani nic psát, než jen to, že plně souhlasím. Přesně takto to cítím já, doslova a do písmene. Je radost, když prostě vidíš, že čtenáři mají zájem a už jenom to tě motivuje k napsání dalšího článku. Ty máš senzační články, poslední dobou jsem si tvůj blog hodně oblíbila.

    OdpovědětVymazat
  13. Psaní blogu je potěcha na duši, v tom máš naprostou pravdu a máš úžasný blog, když sem přijdu tak ke mě přijde obrovská vlna pozitivní nálady kterou máš hodně často v článcích, jde vidět že tě to opravdu baví :)

    OdpovědětVymazat
  14. Moc pěkný článek :) Dost jsem se v něm poznala. Taky mám radost, když přijdu na oblíbený blog a přečtu si nový článek :)Také mě to motivuje ke psaní a i ty obavy z prokrastinace mám

    OdpovědětVymazat
  15. Toto je moc krásný a pravdivý článek :)

    OdpovědětVymazat
  16. Moc Vám všem děkuji za komentáře, jsem ráda, že jste si v článku našli třeba i kousek sebe a své chuti pro psaní článků, pro mě osobně je Vaše reakce další ohromnou motivací, za kterou děkuji!

    OdpovědětVymazat
  17. Jee, jsem moc ráda za zpracování a ukojení mé zvědavosti, stejně jako za zmínku mé maličkosti :')

    OdpovědětVymazat
  18. Máš moc pěkný blog a zajímavé články. Chodím sem ráda:)))

    OdpovědětVymazat