Venku se pomalu probouzí krásné počasí, které mnohé z nás láká k prvním jarním grilovačkám. O víkendu jsme měli na baráčku kamarády, kteří nám pomáhali se stavbou, takže jsme se rozhodovali, co jim dobrého podáme k obědu. A protože jsme právě koupili od známého řezníka maso na hamburgery, bylo ohledně obědu víceméně jasno. Nakonec jsem se rozhodla, že poprvé zkusím upéct domácí bulky, takže jsem začala hledat a nakonec skutečně našla na My Cooking Diary recept, který se povedl a o který se s vámi dnes chci podělit.


V původním receptu se píše, že se jedná o těsto na 12 větších bulek, mně těsto sice hezky vykynulo a splnilo to, co jsem od něj očekávala, nicméně bulky mi přišly stejně menší, takže pro příště přidám na gramáži. Stejně tak zde naleznete upravené množství cukru, jelikož jsme nechtěli bulky mít příliš sladké. A také množství oleje jsem nepatrně ubrala, protože mi přišly trochu mastné. 

Co budeme potřebovat? 
Těsto:
  • 500g hladké mouky
  • 2 žloutky
  • 1 vejce
  • 150 ml slunečnicového oleje
  • špetka soli
Kvásek:  
  • 250 ml vlažného mléka
  • 20g cukru moučka
  • 42g čerstvého droždí
 Navíc:
  • mák, sezam nebo kmín na posypání bulky
  • pečící papír
  • hladká mouka na pomoučení pracovní plochy
Jak budeme postupovat?
Pokud jste zkoušeli minule těsto na Babiččiny buchty, máte už nyní velkou výhodu, protože postup je velmi podobný. Nejprve si připravíme velkou mísu, ve které budeme zadělávat těsto. Do ní dáme hladkou mouku, sůl, jedno celé vejce a dva žloutky a olej. Dále si na plotnu dáme kastrůlek s mlékem a necháme mírně zahřát - mléko musí být vlažné, ale ne horké, jinak by nám kvásek nevzešel (testuji ponořením prstu). Vlažné mléko si poté odstavíme vedle a rozdrobíme do něj droždí, které necháme asi deset minut nabobtnat. 

Poté pomalu přilévejte do mísy s moukou a dalšími ingrediencemi, za stálého míchání získáte tuhé těsto, které se musí pěkně spojit, takže se nebojte kromě vařečky sáhnout do těsta i rukama. Jakmile se těsto spojí a na povrchu má hladkou strukturu, zaprašte ho trochu moukou, přikryjte utěrkou a dejte někam do tepla. To, že nám těsto pěkně vykynulo, poznáte podle úterky, která se bude hezky nadzvedat. Kynout nechte asi hodinu. 

Když těsto vykynulo, přendala jsem si ho z mísy na pracovní plochu, trochu propracovala a začala jsem ukrajovat kousky těsta - na gramy podle toho, jak velké bulky chcete. Já měla cca 80g a přišlo mi to málo, ale potřebovala jsem jich skutečně hodně, takže jsem musela dělat menší, aby mi těsto vyšlo. Těsto jsem v ruce lehce propracovala, udělala placku a potom jsem okraje přehnula doprostřed, až jsem vytvořila takový bochánek. Na plech vyložený pečícím papírem vždy pokládejte tou hladkou stranou nahoru. 

Jakmile máte plný plech připravených bulek, potřete zbylými bílky, posypte podle chuti sezamem, makem či kmínem a dejte péct do předem vyhřáté trouby. Já pekla na 210° 15-20 minut, dokud bulky neztmavly. Ale peče nám špatně trouba, takže někomu budou stačit i menší stupně.

Nemusíte se bát udělat si bulky den předem. Já je udělala večer a druhý den byly krásně měkké. Navíc my bulky stejně ještě rozříznuté opékáme na pánvi nebo v troubě, takže jsou křupavé. :) 

P.S.: Fotit burgery ve vší kráse jsem nestihla, doslova mi mizely pod rukama. Takže na fotce jsou jen bez zeleniny, kterou měl každý na talíři podle své chuti. A jsou tedy pouze maso, sýr a karamelizovaná červená cibule.

Děláte si domácí bulky na hamburgery? Co si na grilování dáváte nejradši?

Vaše Lucka

18 Komentáře

  1. Tak toto som ešte neskúšala, ale vdaka za tip. Vyzeraju uplne perfektne!!! Mnam..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě zkus, jsou vážně dobré, snadné a vcelku rychlé. :-)

      Vymazat
  2. Uuu tak tie vyzerajú skvelo, ako z reštaurácie. Ja si doma robím burger veľmi málo, skôr naň zájdeme s kamarátmi do bistra. Ale normálne mám chuť skúsiť ho aj doma po tomto recepte, pretože tie kupované buchtičky mí vôbec nechutia
    xxx Alexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud by ses odhodlala, určitě mi dej vědět, jak se ti povedlo. :) Já ty kupované taky nemám moc ráda, jsou sladké a není to ono, zatímco ta domácí má fakt něco do sebe. :)

      Vymazat
  3. Teda, burgery děláme doma dost často ale bulky jsem sama ještě nepekla :-) Tvůj recept ukládám a příště to zkusím sama! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měli jsme to stejně, celkem často burgery, ale vždy kupovaná bulka, přitom je skutečně jednoduché si domácí udělat. Jsem ráda, že jsme to vyzkoušeli a příště už jiná než domácí určitě nebude. :)

      Vymazat
  4. Domácí burgery jsme neměli sakra dlouho, budu muset vyzkoušet! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že grilovací sezóna právě začíná, tak to bude ideální čas pro podobnou zkoušku. :)

      Vymazat
  5. Tak ty jsou dokonale! Už dlouho je chci také vyzkoušet 😍
    Michaela Cheetah

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec se toho určitě neboj, hurá do toho! :) Jsou snadné, rychlé a chutnější než kupované.

      Vymazat
  6. Tie vyzerajú dokonalo! Páni, ihneď mám strašnú chuť na domáci burger. :)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad vydrží pěkné počasí a budete si moct taky ugrilovat. :)

      Vymazat
  7. Vypadají hodně dobře. My půjdeme grilovat dnes večer na chatu :-) těším se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to přeji dobrou chuť, my jdeme dneska ke kamarádovi taky na masíčko, já teda jdu spíš na vodu a zeleninu, ale i tak se těším. :-D

      Vymazat
  8. Vypadají naprosto božsky. My burgery moc neděláme, ale doma bychom je mohli zkusit, kidně i jen tak místo pečiva :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě i jen tak ke snídani na vyzkoušení, všem chutnaly. :)

      Vymazat
  9. Vypadá to výborně, to musím zkusit. Obzvlášť když začala sezona grilování a posezení u ohně ��

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, už se těším i na spoustu dalších receptů, které při grilování využiji. :)

      Vymazat