Doba karantény má své nevýhody, ale také pár výhod. Například máte dost času na to dělat věci, které jste odkládali. Ať už jde o úklid skříně, přečtení knih na polici nebo oživení vašich domácích koníčků. Já třeba dřív hrozně ráda pekla, ale pak na to nějak přestal být čas a možná i trošku chuť. Ta se paradoxně vrátila s mým nástupem na home office. Začala jsem mít chuť na tvoření. Chtěla jsem, aby rodina po příchodu domů měla něco na zub. A tak jsem se vrátila k pečení - a díky tomu vám dnes přináším recept na tvarohové buchty, který jsem získala od své babičky.


Co budeme potřebovat?
Těsto:

  • 500g hladké mouky
  • 1 žloutek
  • špetku soli
  • 2 lžíce cukru
  • 250ml mléka
  • 1 kostka droždí
  • 1 majolka

Náplň:

  • 1 měkký tvaroh
  • 1 žloutek
  • 40g moučkového cukru
Jak budeme postupovat?
Já obvykle začínám tím, že si připravím velkou mísu, ve které budu zadělávat těsto. Do ní vložím mouku, sůl, cukr, majolku a žloutek. Dále si vezmu kastrůlek, do kterého naliji mléko a nechám mírně zahřát - mléko musí být vlažné, ne horké, takže testujte ponořením prstu, zda to snesete nebo ne. Do vlažného mléka rozdrobte kostku droždí a nechte pár minut odležet. Poté pomalu přilévejte do mísy s moukou a dalšími ingrediencemi, za stálého míchání získáte tuhé těsto, které se musí pěkně spojit, takže se nebojte kromě vařečky sáhnout do těsta i rukama. 

Jakmile se těsto spojí a na povrchu má hladkou strukturu, zaprašte ho trochu moukou, přikryjte utěrkou a dejte někam do tepla. Moje babička obvykle dávala těsto pod peřinu, ale klidně nechte stát při pokojové teplotě v kuchyni. To, že nám těsto pěkně vykynulo, poznáte podle úterky, která se bude hezky nadzvedat. Půl hodina by měla stačit, ale klidně počkejte i déle, těstu to neublíží. 

Mezitím si připravte náplň tak, že všechny suroviny naházejte do mísy a rozmixujte mixérem dohladka. Co se týče cukru, je to individuální záležitost, pokud máte rádi více sladké, dejte víc, pokud méně, uberte. Vždy je vhodné na prst ochutnat a poznáte.

Dále si musíme připravit plech, na kterém budeme péci, vhodnější je nějaký hlubší. Zde máme dvě možnosti, pokud chcete poctivé jako od babičky, vymažte plech sádlem, ale stejně dobře bude fungovat i pečicí papír. Jakmile bude těsto vykynuté, vezměte si lžíci a ukrajujte z něj kousky. Já si z těsta vždy udělám kuličku, z té potom v ruce udělám placku a jinou lžící nabírám náplň. Kolik náplně použijete do jedné buchty je na vás, ale pokud máte menší kolečka, nedávejte jí tolik. Jakmile je náplně hodně, celá buchta jde špatně zamotat a má tendenci se rozmotat. 

Umotanou buchtu dávejte tím motancem dolů a nechávejte mezi buchtami trochu mezeru, aby se hezky roztáhly do šířky.  Protože je těsto kynuté, bude ještě na plechu trochu pracovat nejen při pečení, ale i před ním. Buchty pečte na 170 stupňů 25-35 minut, že jsou hotové, poznáte podle toho, jak hezky zezlátnou. Dobrou chuť!


Jak trávíte karanténu vy? Co jste naposledy pekli vy? Inspirujte mě, ať vím, co dalšího upéct rodině na zub!

22 Komentáře

  1. Vypadají skvěle, moc děkuji za tip, v blízké době určitě zkusím:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, není na nich nic těžkého, s tímhle těstem se opravdu hezky pracuje. :)

      Vymazat
  2. Vypadají výborně, sama jsem klasické buchty ještě nikdy nedělala, to bych měla napravit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se toho neboj, alespoň u nás se po nich jen zaprášilo. :D

      Vymazat
  3. Miluju buchty, ale vždycky jsem se bála je dělat, abych se nezahanbila před babičkou a mamkou, které je mají vždycky dokonalé a výborné :D Včera jsem dělala Míša řezy a dneska už nejsou :D Mám doma očividně samý hladovce :D

    Pauline's Tiny World

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věř mi, zrovna tohle těsto je vážně snadné na přípravu a moc hezky se s ním pracuje. Taky jsem se poprvé bála, ale je to opravdu jednoduché. :) Míša řezy jsou dobrý tip, brácha je má rád, tak se na ně asi taky vrhnu. :)

      Vymazat
  4. Mňam, hned bych si dala ke kávě! :)) Také poslední dobou dost peču, dneska se chystám na beránka. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Beránka jsem taky dělala, já používám klasické těsto na bábovku, které mě zatím ještě nikdy nezklamalo. :)

      Vymazat
  5. Tak ty se ti moc povedly! :) Vypadají přesně jako od babičky ♥ Já naposledy pekla klasické muffiny :D

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju. :) Muffiny jsem pekla jen jednou, chuťově byly výborné, ale ty košíčky se mi tak nějak rozjely a byly z toho takové podivné patvary. :-D

      Vymazat
  6. Mňam, buchty vyzerajú kúzelne! Rozhodne sa ti podarili. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za recept, vyzkouším jej, jakmile seženu droždí. U nás se Honzovy buchty nikdy nedělaly a já je přitom mám ohromně ráda, takže nejvyšší čas si je prostě zkusit upéct. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se neboj a jdi do toho, tohle těsto je prověřené a hezky se s ním pracuje. :) Náš taťka má nejradši řepánky, ale zbytek rodiny zase tvarohové. :-D

      Vymazat
    2. Tak musím ještě jednou poděkovat za inspiraci. Buchty jsem dělala s tvarohovou náplní a jsou opravdu výborné!

      Překvapilo mě, že jsem měla kynuté těsto na buchty zafixované jako náročné, ale šlo to jedna báseň a za chvíli bylo hotovo i bez robota.

      Vymazat
  8. Panebože! Ty musím udělat! Přítel tyto buchty miluje a konečně recept, který je tak skvěle sepsaný! Já to musím mít prostě do puntíku, jakmile není, tak jsem v háji. Jo a můžu se zeptat ohledně té majolky? To jako jednu lžíci, lžičku a fakt jako majolka? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se, že mi to trvalo odepsat. :) Já to mám taky ráda takhle podrobně, ono je to lepší... Majolku celou. :) Je to taková ta v pytlíku nebo malé krabičce s modrým víčkem. :)

      Vymazat
  9. "Honzovky" děláme také a rádi. Dělali jsme je už i v domácí pekárně Panasonic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou výborné. :) V domácí pekárně to je určitě ještě snazší příprava, taky uvažuji, že si ji jednou pořídím i skrz pečení chleba. :)

      Vymazat
  10. Buchty, tak to je klasika, ktorý sa nikdy neobje... mnam, hned by som si dala, aj ked som ich nedávno tiež piekla. Naposledy som ale doma robila jablkový pernik - až dvakrat za sebou, tak ho máme radi. Mnam.
    Štýl ženy

    OdpovědětVymazat