K létu se neodmyslitelně váže i nějaká ta letní dovolená. Já si osobně vždy myslela, že jsem takový typický plážový povaleč (což skutečně jsem), ale letos jsem s příjemným potěšením zjistila, že jsem i něco jiného. Jsem cyklista, turista a nadšený objevitel krás, které nám nabízí naše domovina. S přítelem jsme se letos vydali na dovolenou za krásami Jižní Moravy, a pokud jste tam ještě nikdy nebyli, snad vás tento článek trochu naláká a osloví.

Zdroj: CK ATIS

Poprvé jsem bookovala ubytování přes Airbnb a byla jsem velmi mile překvapená z nabídky, kterou jsem na poslední chvíli nečekala. Rozhodli jsme se totiž ze dne na den, zabalili jsme si saky paky, kola hodili do kufru a už se frčelo. Dobrodružství, jo, tak se tomu asi říká. A vlastně to tak skutečně bylo. Našli jsme si ubytování ve vinařské obci Mutěnice, a kdybych mohla pít alkohol, určitě bych musela ochutnat celou nabídku, protože vypadala kouzelně! Majitelé byli moc milí lidé, se kterými se dalo na všem domluvit a objekt, který byl pro cca 10 lidí, jsme pro sebe měli úplně sami jenom za 1.000,-. 

imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com 

Z domova jsme vyrazili brzy ráno, abychom nejprve stihli výlet, než bylo možné se ubytovat. Naše první cesta vedla do Lednice na Jižní Moravě. Zaparkovali jsme u zámku a zašli jsme se zeptat do infocentra na nejvhodnější cyklotrasu v okolí, slečna zde byla velice příjemná a hned nám do mapy zakreslila, kudy se vydat, abychom viděli téměř vše. A že bylo co vidět.

imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com

Jakmile jsme projeli stanovenou trasu, která byla protkaná nejrůznějšími cyklostezkami, vydali jsme se na prohlídku Lednického zámku a zahrad. Park je naprosto ohromný, k minaretu jsme došli a nazpátek jsme se rozhodli vydat lodičkou.



Později odpoledne jsme se teprve jeli ubytovat, zkulturnit a pokračovali jsme na další výlety, a to na rozhlednu Stezka nad vinohradem a Hobitín, což jsou naprosto úžasné sklepy ve vesnici Vrbice, které jsem si hned zamilovala. 

imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com

Druhý den nás čekal výšlap ke zřícenině hradu Děvičky, což byla teda trochu makačka, ale stálo to rozhodně za to! Poté jsme si prošli Pavlov, Dolní Věstonice a krásný Mikulov, naši krátkou, ale záživnou dovolenou jsme zakončili v Autokempu Merkur, kde jsme se celé odpoledne ráchali ve vodě a užívali sluníčka a nakonec i překvapivě velmi dobrého jídla.

imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com imagebam.com

Tak, uff! Článek je poněkud delší, ale snad to nebude vadit, protože je plný dojmů a zážitků. :) A co Vaše letošní dovolená? Plánujete nebo jste ji už měli?

Vaše Lucka

3 Komentáře

  1. Na Moravě je krásně :) z Mutěnic mám kamarády. Na zámku Lednice jsme také byli, na kolech, ale už je to asi 8 let zpátky.
    Mikulov je nádherný :) na Merkuru je taky fajn :)

    OdpovědětVymazat
  2. Na Jižní Moravu se vracím pravidelně a souhlasím, že jde o skvělou oblast na dovolenou - zvlášť pak na kole! Děvičky, Lednicko-valtický areál i vinné sklípky v Mutěnicích jsou mi dobře známé a koupání na Nových Mlýnech je skoro jako u moře. Dobře, že vám vyšlo hezké počasí, nám letošek na kolech propršel. Jinak my jezdíme do kempu Pálava, koupání mám ráda u Marsu nebo v Mikulově v lomu. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jižní Morava je moje srdcovka, ale i tak jí ještě nemám úplně celou projetou, takže díky za nové tipy :)

    http://flavoursofamellia.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat