Jsem moc ráda, zlatíčka, že se vám líbil dort, jenž jsem pekla na narozeninovou oslavu pro mě a bráchu. Proto jak jsem slíbila, tak plním a přicházím s receptem na tu dobrotu. Asi znáte ten pocit, že když na něčem skutečně záleží, obvykle je proti vám vše, co se namane. V tomto případě to nebylo jinak a přesto nakonec dopadl dobře. Původně jsem chtěla péct Red Velvet, recept na něj jsem si našla na Víkendovém pečení, nicméně nakonec to tak úplně nevyšlo. Barvivo prostě neobarvilo korpus a ten tedy zůstal po kakau hnědý. Stejně tak mi vůbec nevyskočil do takové výšky, jak jsem si představovala, takže jsem musela začít improvizovat a upéct ještě jeden světlý korpus, který je vyzkoušený a vyjde hezky vysoký.
Co budeme potřebovat?

Na 1 korpus o průměru 23cm:
  • 200g hladké mouky
  • 4 vejce
  • 200g cukr moučka
  • 10 lžic vody
  • kypřící prášek do pečiva
  • vanilkový cukr
  • Pro tmavý korpus přidáme 3 lžíce kakaa + 3 lžíce vody.

Smetanový krém:
  • 250g mascarpone
  • 250g krémového sýra (typ Philadlphia, Lučina či žervé...)
  • 100g moučkového cukru
  • 350g smetany ke šlehání, ideálně 40% (minimálně však 33%)
  • lžička vanilkového extraktu (aroma)

Na ozdobu:
  • ovoce dle chuti
  • makronky
  • krém
  • poleva na dort
Jak budeme postupovat?

Pokud chcete dort vysoký, upečte si dva korpusy (já dělala jeden světlý a jeden tmavý), ale pokud vám stačí nižší, pak klidně upečte pouze jeden. Nejprve si do menší misky odvažte 200g hladké mouky a smíchejte ji s práškem do pečiva (pokud chcete korpus tmavý, přidejte kakao). Poté si do hlubší mísy rozklepněte celá vejce a vyšlehejte je s cukrem. Jakmile máte vyšleháno, přidejte 10 lžic vody a poté zapracujte do těsta smíchanou sypkou směs. Do vymazané a vysypané formy přelijte těsto a dejte do trouby na 180 stupňů přibližně na 25-30 minut. 

Krém je velmi rychlý, chutný a ne moc sladký, ačkoli cukru můžete přidat klidně více podle vlastní chuti. Nejprve prošlehejte společně mascarpone, sýr a cukr. Poté přilijte smetanu s vanilkovým aroma a šlehejte do hustého krému. S vanilkovým aroma zacházejte opatrně, přidat se po trošce dá vždy.

Korpusy opatrně prokrojte. Je dobré je také je potřít směsí vody, šťávy a třeba kapkou rumu. Nemusíte nijak velkou dávku, jen tak na zvlhčení a poté naplňte krémem, část krému si nechte také na pomazání dortu nebo případné zdobení na vršku. Po naplnění nechte v lednici alespoň pár hodin odležet, ideálně do druhého dne. 

Polevu jsem koupila pytlíkovou a stačilo ji rozehřát v teplé vodě. Poté odstřihnou roh obalu a pomalu nalévat při okraji tak, aby lehce stékala podle vašich představ. Na ještě teplou čokoládu naskládejte ovoce či makronky dle vašeho vkusu a chuti. Případně doplňte ještě zbytkem krému. Dobrou chuť!

Já pekla korpus v pátek, v sobotu jsem naplnila a v neděli ráno ozdobila. byl tak hezky proleželý.

Máte zkušenosti s pečením dortů? Jak se dařilo poprvé vám?

Vaše Lucka

9 Komentáře

  1. Tak ten vypadá luxusně! To jsem vždycky chtěla zkusit, jak stékají ty kraje, ukládám si recept, hodí se na tátovi narozeniny. Já mu pekla předčasně levandulový dort, ale přehnala jsem to, takže je mega aromatickej a hrozně mě to mrzí. :/ Tvůj vypadá a určitě chutná úžasně :)

    www.lifebynikys.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, někdy je to zkrátka metoda pokus - omyl. :) Věřím, že příště se už povede. :) Ale i tak jistě udělal radost.

      Vymazat
  2. Aaa, děláš mi chutě, vypadá nádherně! Jsi moc šikovná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, byl vážně dobrej, určitě stojí za vyzkoušení. :)

      Vymazat
  3. No panejo! Ihned ukládám! Vypadá božsky a především jednoduchý! To bych mohla zvládnout! Jsi šikulka! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně jak píšeš, je jednoduchý a moc dobrý. :)

      Vymazat
  4. Dort vypadá výborně, dokonce i recept působí relativně snadno. Já se k dortům ještě neodhodlala, ale to je spíše proto, že za rodinou na oslavy narozenin dojíždím přes půl republiky a bála bych se, že by dort cestu nepřežil. Tvůj recept si však ukládám, třeba se bude někdy hodit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to chápu, to bych se na celé pečení asi taky vyprdla, kdyby hrozilo, že dort nepřežije. :) Ale třeba k jiné příležitosti se bude hodit, je skutečně jednoduchý a moc chutný. :)

      Vymazat
  5. Ty jo luxus ten vypadá fajnově :)

    Ahoj budu pokračovat :) též jsem se přesunula na novou stránku.
    moje nová stránka je již vytvořená :) přidala sis mě moc děkuji :)
    https://page-village-girl.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat