Protože počasí venku nebylo nic moc a já jsem zavřená na home office, dostala jsem chuť tvořit. No a vrhla jsem se na pečení, které mě vyloženě baví. Sama si sice nemůžu dát ani kousek, ale mám radost, když rodině chutná a to je to hlavní. Takže dneska si dáme recept na buchtu s ovocem a drobenkou. Tento recept jsem zkoušela poprvé a mohu doporučit! Naprosto jednoduché těsto a chuť je prý super.


Co budeme potřebovat?

Těsto:

  • 1/2 kg rybízu, borůvek či jiného ovoce, které vám přijde pod ruku (já dávala lesní směs)
  • 2 hrnky polohrubé mouky
  • 1 hrnek cukru krupice
  • 1 prášek do pečiva
  • 1 hrnek mléka
  • 1/2 hrnku oleje
  • 2 vajíčka
Drobenka:

  • 1 hrnek polohrubé mouky
  • 1 hrnek cukru (krupice)
  • 1/2 kostky másla

 Jak budeme postupovat?

Pokud máte ovoce z mrazáku, pak určitě nejdřív vyndejte z mrazáku, vysypte do cedníku a nechte vykapat přebytečnou vodu. Potom si připravíme nějakou hlubší mísu, ve které budeme míchat těsto. Do ní dáme mouku, cukr a prášek do pečiva, celé lehce promícháme. Do menšího rendlíku si na plotně zahřejeme mléko, ale jen trochu, aby bylo vlažné. Poté ho přilijeme ke směsi v míse a promícháme, přidáme olej a opět promícháme a úplně nakonec do směsi rozklepneme dvě celá vejce.

Takto máme připravené těsto a můžeme pokračovat výrobou drobenky. V míse smíchejte mouku, cukr a změklé máslo a promíchejte elektrickým mixérem, půjde vám to rychleji a snadněji. Teď už máte připravené všechny komponenty, takže si můžete vzít plech a vymazat ho. Já vymazala máslem a vysypala hrubou moukou, ale klidně můžete použít pečicí papír.

Vlijte těsto na plech, hezky stěrkou rovnoměrně rozetřete, posypte ovocem po celé ploše a nakonec zasypte drobenkou. Pečte v troubě 45 minut, já nejdříve pekla dvacet minut na 180 stupňů a potom na 150 stupňů zbytek. Pokud si chcete pochutnat ještě o něco víc, tak podávejte se šlehačkou.

Baví vás pečení? Co pečete nejraději?

Vaše Lucka

9 Komentáře

  1. Jojo, drobenková vždy vede. Mamka ji dělává často. :)
    Peču moc ráda už jen kvůli tomu, že miluju sladké. Před nějakou dobou jsem pekla jak utržená ze řetězu, protože jsem brala sladké holkám na intr, nebo na i brigádu. Na závěrečné zkoušky jsem pak dělala balíčky se sušenkami pro učitele. Dalo mi to zabrat, ale stálo to za to. :D
    Teď jsme s přítelem sami, tak se moc nerozvášňuji, protože toho většinou udělám moc s tím, že se to sní. Jenže jak je toho hodně, cpeme to pak do sebe jak za trest. :D
    Ráda peču hlavně ty sušenky a muffiny. Můžu se u nich vyřádit. Letos jsem zkusila poprvé čokoládový dort se vším všudy a neměl chybu. Chtěla bych zkusit kynuté buchty, ale na to budu muset sebral odvahu a zbavit se lenosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já popravdě možná i radši peču než konzumuju. :D Ale důležité je, že to člověka baví. :) Muffinky jsem zkoušela jen párkrát, ale taky nám chutnaly. Nejvyšší čas oprášit nějaký receptík. :) Pokud budeš dělat Honzovky, tak tu na ně taky mám recept, určitě se není čeho bát, podle něj to zvládne každý a jsou výborné. :)

      Vymazat
  2. Jee, děláš mi chutě�� ráda zkusím, děkuji za recept.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě vyzkoušej, je to super rychlovka z toho, co má většinou každý doma. :)

      Vymazat
  3. Mňam, tyhle buchty miluju. Teď ujíždím na obdobném receptu, ale tenhle si ukládám a až přijde čas, tak vyzkouším :)
    Yane

    OdpovědětVymazat
  4. Rybízové a malinové buchty mi vždy připomínají léto, je to typická buchta, kterou s mamkou vždycky pečeme. :D :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ňam, ňam! :-) Já tohle mám ráda, ale bohužel přítel ne. Takže kdybych to udělala, jedla bych to jenom já a celý pekáč bych fakt nedala. Škoda. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak ta vypadá lákavě, buchty s drobenkou mám hodně ráda, určitě vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Miluji různé ovocné buchty, minulý týden dělal přítel bublaninu s broskvemi a do druhého dne byla pryč :)

    OdpovědětVymazat