Znáte ten pocit, kdy máte před sebou knihu, film či cokoli jiného a za boha se vám do toho nechce? Jenže potom se po dlouhé době skutečně přinutíte a zjistíte, že vlastně nechápete, proč jste tak dlouho čekali. Když se ocitnu v takové situaci, jsem si naprosto jistá, že mě nakonec objekt mého (ne)zájmu příjemně překvapí. A co to bylo tentokrát? Pojďte se podívat.


After: Polibek
Žánr: Drama/romantický
Délka filmu: 106 minut
Režie: Jenny Gage


Po vašem poprvé už nebude život jako dřív. Hlavní hrdinka Tessa je vzorem hodné holky. Příkladná pilná studentka, vzorná dcera, pozorná a věrná kamarádka, skvělá studentka prvního semestru s velkými ambicemi a plány do budoucna. Její učebnicový životní plán ovšem nepočítal s tím, že se objeví tajemný kluk Harding Scott. Nijak zvlášť oblíbený, drzý a nafoukaný samotář s pronikavým pohledem a s pověstí „od něj se drž radši dál“. Je nebezpečný... a nebezpečně přitažlivý. Zakázané ovoce přitahuje i hodné holky a Tessa se přes veškerá varování vrhá do vztahu, který ze všeho nejvíc připomíná horskou dráhu. Je stejně děsivý jako vzrušující, přináší pláč i nepopsatelné štěstí, něhu i krutost a nikdy nejede v klidu po rovině. Má takhle vypadat láska? Síla jejich vztahu a vášně mění všechno, co doteď znala a co od svého života čekala. (Bontonfilm)


Recenze:
Film je natočen podle knižní předlohy, kterou jsem nečetla, což je pro mě v tuto chvíli nejspíš dobře, jelikož jsem později našla spoustu recenzí, ve kterých byli čtenáři nespokojeni s příběhem, ale i s obsazením. Sama dobře znám, že když čtu knihu, mám potom obvykle problém s filmem, jelikož si zkrátka herce či situace představuji zpracované jinak. Ale asi to tak má být, co je kniha je kniha a film je film.

Sice jsem o tom filmu už četla několik recenzí od různých bloggerů, přesto jsem ale tak nějak nevěděla, do čeho vlastně jdu. Příběh začíná příjezdem mladé Tess, která je každým coulem slušňačka, na vysokou školu. Celkově by se na zpracování určitě dala najít spousta chyb, stejně tak děj není nikterak přelomový, stane se víceméně to, co se čeká od samotného začátku. Rebel poblázní krásnou slečnu a zlomí jí srdce. Ano, příběh starý jako svět sám. Ale přes to všechno mi to celé přišlo takové... já nevím, nevinné. Celý vztah mezi hlavními hrdiny se mi líbil, od počátečních neshod přes vzájemné poznávání až po hluboký čistý vztah. 

Celý příběh je trochu pohádka pro holky a věková hranice pro tenhle film není příliš vysoká, přesto však musím říct, že mě si získal. Zejména scény plné romantiky jako například u jezera či posedávání v parku. Každý z hlavních hrdinů měl své problémy a nesl si je s sebou, přesto díky tomu druhému odešli silnější. Tess se v průběhu filmu podařilo dospět a změnit se z vyjukané holky v mladou ženu. A já naopak jsem během filmu nejspíš omládla a nechala jsem se unést příběhem jedné velké lásky a romantiky kolem. A to přesně potěšilo mou romanticky založenou dušičku.

Hodnocení:
Na ČSFD má film 54 % hodnocení. Já ale nemůžu udělit hodnocení tak nízko, protože já si film skutečně užila a určitě si ho v budoucnu pustím znovu, třeba až budu mít chuť na trochu té lásky, romantiky a něžnosti. Za mě dávám 92 %.

Trailer:


Viděli jste After? Četli jste knižní předlohu? Co si myslíte o tomhle filmu?

Vaše Lucka

9 Komentáře

  1. O filmu jsem slyšela, ale neviděla jsem ho, ani knížku jsem nečetla.
    Já mám od Vánoc knížky, které si chci přečíst po maturitě, takže to není tak, že bych je oddalovala kvůli tomu, že je nechci číst :D naopak, moc se těším, až na ně budu mít čas :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To naprosto chápu, nejednou se mi z podobných důvodů doma válela halda knih. :-D

      Vymazat
  2. O filmu jsem zatím neslyšela, ale podle popisu vypadá zajímavě! Snad se k němu dostanu, i když teď na to vůbec nemám čas...:/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím, to učení dává jednomu zabrat... :) Držím palce, ať všechno zvládneš a potom si za odměnu můžeš pustit ten film. :)

      Vymazat
  3. Film jsem už zaznamenala, ale zatím neviděla. Říkala jsem si, že knihy by mohly být dobré "guilty pleasure", po pár stránkách jsem to ale vzdala. Už jsem asi hodně mimo cílovku, ale ani mi to nepřišlo moc dobře napsané. Na film se ale někdy kouknu, vypadá to jako ideální záležitost na nějaký holčičí večer s popcornem a vínem. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, přesně na takový večer by to sedělo. :) To mě mrzí, že se ti knížka nelíbila, já ji nečetla, ale pokud se k ní někdy dostanu, tak ji zkusím a uvidím. :)

      Vymazat
  4. Popravdě hodnocení na ČSFD jsou většinou dost zavádějící a moc přísná.. lidi hodnotí nízce všechno, všechno kritizují... já asi nemám takový pesimistický pohled na svět. Jo, vadí mi spousta amerických filmů, protože tam jsou taková ta jejich klišé, projevy, maturáky a tak. Vadí mi, když někdo pokazí film podle literární předlohy. Ale jinak si myslím, že si filmy často své nízké hodnocení nezaslouží.
    Tento film jsem neviděla, asi se nechystám, ale věřím, že to bude celkem fajn odpočinková záležitost. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, lidi na csfd mnohdy hodnotí super film tak, jako kdyby sami byli autoři nějakého bestselleru. :) Pokud si ho pustíš, tak doufám, že se ti bude líbit jako mně. :)

      Vymazat
  5. Já jsem byla na filmu v kině, hned jak vyšel - s holkama jsme si ho jako (bývalé) directionerky nemohly nechat ujít (když se původně jednalo o fan fikci s Harrym Stylesem). Řekla bych to asi takhle, při tom prvním shlédnutí se mi dost líbil, ale pak zpětně jsem si začala uvědomovat pár věcí, které by se tam daly zlepšit (hlavně i po přečtení pár diskuzí). Např. třeba to, že mezi dialogy jsou hrozně dlouhé pauzy a že hercům hrozně dlouho trvá, než něco řeknou :D Poprvé jsem si toho ani nevšímala, až pak zpětně. Asi chápu, že to tvůrci chtěli pro "napětí" nebo tak, ale je tam toho trochu moc už. Jinak knížky jsem teda taky nečetla, takže co se týče porovnání, těžko říct (jen teda, že "klasicky" změnili rasu jedné z postav, Landon neměl být černoch - ale to se teď děje ve spoustě adaptací) :)

    www.lucyvillain.blogspot.com

    OdpovědětVymazat