Mám tu pro vás třetí článek série blogerské výzvy roku 2020 a tentokrát na téma předsevzetí. Vzhledem k tomu, že není tak daleko od nového roku, ještě si vybavuji, že jsem se na toto téma vyjadřovala v některém z článků či komentářů. Ale jelikož opakování je matka moudrosti, pojďme se na to podívat ještě jednou.

Novoroční předsevzetí | FXstreet.cz



Na začátek nutno říci, že předsevzetí nemám ráda. Není to snad tím, že bych je nedovedla dodržet, ale spíš tím, že nemám ráda přehnaná očekávání. Předsevzetí se s Novým rokem totiž dost úzce pojí a spousta lidí to bere jako milník a nový start. Aby si mohli říct, že teď to zvládnou. Teď je ta správná chvíle. Jenže podle mě to nejsou předsevzetí, která by vzešla od nich samotných. Jsou spíš tak nějak mechanicky vyřčena, protože všichni si přeci předsevzetí dávají, tak já taky... Bohužel se obávám, že většina těchto předsevzetí končí hned během ledna či února.

Pak jsou ale rozhodnutí, která nechci označovat jako předsevzetí. Jsou to rozhodnutí, která děláme sami pro sebe. Taková, u kterých nevnímáme tlak okolí, ale pouze svůj vlastní vnitřní hlas. Posloucháme ho a v našem rozhodnutí pokračujeme jen na základě toho, že sami chceme a ne proto, že se od nás očekává, že budeme něco dodržovat. Ukazují naši pevnou vůli a naše odhodlání. A jejich splnění je pro nás potom odměna sama o sobě. 

Existují samozřejmě i výjimky, které potvrzují pravidlo, a spousta lidí dokáže své předsevzetí skutečně dodržet, takovým lidem tleskám a smekám. Jen se obávám, že valná většina lidí si předsevzetí dává skutečně spíš tak pro formu... 

A jak jste na tom vy a předsevzetí? Dali jste si letos nějaké a podařilo se vám ho zatím dodržet?

Vaše Lucka

23 Komentáře

  1. Dala jsem si 3 předsevzetí. Udělat maturitu, dostat se na VŠ a abychom byli všichni zdraví. Snad se vyplní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsou věci, kterých určitě dosáhneš. Maturitu zvládneš jak nic a věřím, že na vysněnou školu se taky dostaneš. A k tomu zdraví vám budu přát hodně štěstí. :)

      Vymazat
  2. Ja si vždy dávam, ale skor také plany ako predsavzatia... niečo sa mi podari splnit, niečo nie... ale nejak to nehrotim... Zatial som dodržala, že cvičiť - cvičim stále od začiatku roka a teda som tomu rada a taktiež blog - píšem, pišem a pišem...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, to si právě taky myslím, že plány nebo nějaká rozhodnutí jsou lepší jak samotná předsevzetí. Jsem ráda, že se ti je zatím daří plnit. :)

      Vymazat
  3. Já si na letošek sepsala "20 na 20" - 20 cílů pro rok 2020. Něco ze seberozvoje, něco dlouho ignorované resty, něco milé záležitosti, které jsem odkládala z finančních nebo jiných důvodů. Samozřejmě nesplním vše, už proto, že některé cíle byla spíše zbožná přání. Přesto je však moc příjemné jednou za dva tři měsíce sednout k diáři a část si odškrtnout nebo si moci říct, že na cíli pracuji a že jsem se někam posunula. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je milá varianta, chápu, že vše splnit nejde, ale pokud si z toho seznamu cílů alespoň něco odškrtneš, tak je to super. :)

      Vymazat
  4. U mňa sa predsavzatia menia každý mesiac. Alebo skôr obnovujú. Dať si predsavzatie je fajn, ale každá veľká zmena sa skladá z malých úloh. :) A tak si každý mesiac definujem svoje ciele a mini predsavzatia. :) Vďaka tomu sa darí plniť i tie novoročné i keď postupne a pomaly. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, tvůj přístup se mi líbí. :) Každá změna má své dílčí úlohy a je důležité na to nahlížet komplexně. Držím palce, ať se ti i nadále daří. :)

      Vymazat
  5. Předsevzetí mám jedno, spíš je to takový sen než předsevzetí, ale spíše se tento rok nevyplní :-( jinak si malé předsevzetí nedávám, spíše si dávám nějaký velký cíl na rok.
    goodmoda.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že pokud se nepovede tento rok, tak třeba ten příští bude tvému snu více nakloněný. :)

      Vymazat
  6. Já si předsevzetí nedávám, nikdy jsem je nedokázala dodržet a pak jsem z toho byla akorát ve stresu.. Plus přesně jak píšeš, kolikrát jsem si na začátku roku dala nějaká předsevzetí jen proto, abych nějaká měla a nevycházely tak úplně ze mě :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím stresem to chápu, taky jsem to tak kolikrát měla, než jsem si to v hlavě srovnala. :)

      Vymazat
  7. Já si neřekla předsevzetí jen v hlavě, ale udělala jsem si náčrt na papír...takový wish list pro rok 2020 a přijde mi to takové lepší, kreativnější a především už mám opravdu většinu splněnou :-) Ale dávám si spíše takové, které vím, že jsou splnitelné a ne třeba sen, který se uskuteční max za 20 let :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A hlavně to máš na očích, to je super. :) Vidíš, kreativitě se meze nekladou, tohle pojetí se mi moc líbí. :) I menší cíle jsou podstatné a posouvají nás dál. :)

      Vymazat
  8. Ja som si dala veľa predsavzatí ale nejak sa mi zatiaľ nedarí ich dodržať. Nie len kvôli korone ale aj pre moju lenivosť :D Už na pár veciach pracujem ale zrejme sa to rozbehne až po pôrode :D Uvidíme.

    VIKTORIÁNSKA MÓDA V MODERNOM ŠATE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Držím palce, aby se ti je podařilo splnit, i když třeba po porodě na to dost možná nebudeš mít tolik času. :D

      Vymazat
  9. Já souhlasím s tebou, předsevzetí si ze stejných důvodů nedávám. Spíš mám jednorázové nebo i dlouhodobé cíle, kterých bych ráda dosáhla, ale o jejich splnění usiluji každý den. Třeba jsem dokončila s úspěchem měsíční jógovou výzvu, dopsala jsem bakalářku, chtěla bych dokončit bakalářské studium, ... atd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou myslím cíle, které jsou zcela v pořádku a vážně se dají splnit, nenastává tam žádná demotivace. Moc ti držím palce, především s tou školou. :)

      Vymazat
  10. Já bych řekla, možná až příliš sebevědomě, ale i tak si myslím, že se řadím spíše mezi ty větší "držáky" co se snaží slib sám sobě nebo i ostatním dodržet a mít silnou vůli, ne vždy se mi to povede, ale často jsem na tom lépe než mé okolí :-) Je to ale těžké a vážně do toho člověk musí dát hodně snahy a vůle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to tě obdivuji a fandím ti. :) Já osobně si vždy myslela, že držák nejsem, že mám slabou vůli, ale poslední dobou zjišťuji, že překvapuji sebe samu. :)

      Vymazat
  11. Já jsem si předsevzetí nikdy moc nedávala, protože mi je jasné, že bych to nedodržela. :D Spíš si stanovuji malé cíle, kterých chci dosáhnout a nemám určené do kdy je musím splnit a to se mi daří daleko více. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Malé cíle jsou za mě nejlepší, dělají nám takovou cestičku k těm velkým. :)

      Vymazat