Ven se nikam moc nedá ještě pořád jít, proto doháním nejen knižní resty, ale také ty filmové a seriálové. Když jsem viděla první ukázky na pohádku Zakleté pírko, říkala jsem si, že ji musím vidět. Dnes se mi ta možnost naskytla, takže jsem ji hned využila. První ukázky mi připadaly až příliš podobné Princezně ze mlejna, kterou jsem milovala už jako dítě, tak se pojďme společně podívat, zda si to myslím stejně i teď.


Zakleté pírko
Žánr: Pohádka
Délka filmu: 95 minut
Režie: Zdeněk Troška

Aninka žije na statku se dvěma nafoukanými sestrami, kterým musí sloužit. Jednoho dne najde pírko, jehož pomocí si přivolá prince Vítka, zakletého do ptačí podoby. Když zlé sestry zjistí, že se Aninka schází s pohledným mladíkem, pírko jí vezmou, zničí a Vítek zmizí. Jedinou možností, jak zlomit prokletí, je, že ho Aninka najde kdesi ve světě. A tak se dívka vydává na cestu za záchranou svého milého. Jejím průvodcem se stává vodník, jehož na počátku putování zachrání před zlým sedlákem. Společně prožijí řadu dobrodružství i legrace. A přestože vodnická kouzla dokáží Anince pomoci, jak k uzdravení nemocných, tak na obranu proti loupežníkům, k záchraně Vítka bude potřeba především pravá láska.(CinemArt)

Recenze:
Abych se přiznala, od dětství jsem pohádkový typ. Zdeněk Troška je režisér mnoha pohádek, které se vyznačují krásnou přírodou a ani Zakleté pírko není výjimkou. Hlavní hrdinka je nápadně podobná Elišce ze mlejna a o to víc mi byla sympatická. Během Aninky putování za nalezením jejího milého tak můžeme vidět mnoho krásných lesních luk, lesů a hájů či venkovských chat a chalup. Při hledání Vítka se Aninka spojí s trochu praštěným vodníkem, který sám o sobě tvrdí, že mu babička říkala, že je tydýt. Myslím, že málokdo by roli přitroublého dobráka zvládl jako Lukáš Pavlásek.

Musím říct, že pohádka na mě působí celkově mile, ale taky trochu nešťastně. Celá dějová linie je totiž poněkud zvláštní a nedotažená. Vlastně bych řekla, že jedna pohádka je tak trochu složená z několika dílčích, které se tu jen v náznacích objevují. Celkově je tu dost postav, které s dějem vlastně ani moc nesouvisí a nepřináší žádné dějové posunutí. Ať už to jsou její sestry, které si z ní udělaly služku či mladý hrabě, kterého Aninka vlastně náhodou vyléčí. Stejně tak snaha zlé princezny o svatbu za každou cenu mi pořád vrtá hlavou…

Nicméně na druhou stranu jsou pohádky určené pro děti. Ty nad vším tolik hluboce nepřemýšlejí. Vidí šťastný konec, kdy dobro zvítězilo nad zlem. Asi tak bych se pohádku snažila vnímat i já, dospělý si jistě najde sám spoustu věcí, které mu neseděly nebo nedávaly smysl, ale pevně věřím, že dětskému publiku se líbit bude. 


Hodnocení:
Na ČSFD má pohádka k dnešnímu dni 48 %, já budu o trošku hodnější a dám 50 % celkového hodnocení, protože to vystihuje mé rozporuplné pocity. Až poběží v televizi a já nebudu mít co na práci, ráda se na ni znovu podívám, ale účelně si ji sama od sebe zapnout znovu nepůjdu. Pokud se chcete na pohádku podívat, zde přidávám odkaz, kde jsem se online dívala já.

Trailer:


Viděli jste Zakleté pírko? Co si o pohádce a jejím ději myslíte vy?

13 Komentáře

  1. Upřímně moc na nové pohádky nekoukám a zůstávám věrná těm starším, ale třeba si ji někdy z dlouhé chvíle pustím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, že starší pohádky mají takové kouzlo, které v nových už kolikrát není. :) Ale to mi přijde i u jiných filmů, že dřív to prostě uměli úplně na jiné úrovni. :)

      Vymazat
  2. Já naopak ten pohádkový typ moc nejsem :) Sama je vyloženě nevyhledávám a dívám se na ně spíše příležitostně, třeba o Vánocích. Tuším, že jsem kousek téhle pohádky viděla, ale moc mě nezaujala. Ale taky to dost dobře mohla být jiná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono je to kolikrát vše na jedno brdo, takže se ani nedivím, že si nejsi jistá, jestli to byla tahle nebo jiná. :-D

      Vymazat
  3. Na pohádky moc nejsem a už vůbec ne ty české - vím, asi jsem buran. :D Každopádně Zdeněk Troška má filmy povedené, tak věřím, že to bude hezká podívaná. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec nejsi buran, já jak jde o pohádky, tak můžu jakékoli. :-D

      Vymazat
  4. Mně se pohádky od Zdeňka Trošky nikdy zvlášť nelíbily a celkově nemám ani moc ráda novější pohádky :) Myslím, že Zakleté pírko si ani nepustím, byla by to pro mě ztráta času :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, pokud na pohádky od něj nejsi, tak by to nebylo to pravé ořechové. :)

      Vymazat
  5. škoda že to nieje dobré, české rozprávky mám velmi rada :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak říkám, sto lidí - sto názorů. Někomu se líbit může a třeba u dětí si jsem úspěchem celkem jistá, pro starší publikum to ale za mě úplně ono není. :)

      Vymazat
  6. Také mě hned do očí trkla ta podoba :D
    Pavlásek se na takové role hodí :D, což nemyslím zle

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, jak to myslíš, taky jsem si to hned říkala. :-D On je přeci jen prostě od pohledu truhlík, ale v dobrém slova smyslu. :)

      Vymazat
  7. České filmové rozprávky mám rada, špeciálne tie od Zdenka Trošku. Určite si to pozriem.

    OdpovědětVymazat