Otevři oči, ty, co v rohu sedíš,
rozhlédni se, i když to ještě nevíš.
Ztracená v myšlenkách, svém vlastním světě,
nepřemýšlej dál o té jediné větě.

Otevři oči, venku už svítá,
projdi se ulicí, ráno tě vítá.
Zvedni hlavu pěkně vzhůru,
zapomeň tu noční můru.

Otevři oči, je bílý den,
starosti tvé změnily se v sen.
Vyhlédni z okna, nadechni se vzduchu,
spokojená navenek, klid nosíš v duchu.

Otevři oči, bývala jsi jiná,
často ses cítila tak moc vinna.
Tichý vánek pravdu šeptá,
šťastný je ten, kdo se neptá.

Otevři oči a čerpej sílu,
najdi si svou vlastní víru. 
Víru v sebe, radost a lásku,
na čele už nenajdeš žádnou vrásku.

Otevři oči, ještě jednou,
zlé hlasy si z toho sednou.
Neznají tvou pravou tvář,
ty jsi krásná, tak dál jako slunce zař. 

Vaše Lucka

22 Komentáře

  1. To je tak krásné! Mám tvé básničky moc ráda ��

    OdpovědětVymazat
  2. To je naozaj krásne napísané! :)

    OdpovědětVymazat
  3. To je opravdu nádherné.
    V poezii se moc nevyžívám, ale tohle je krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z toho si nic nedělej, já se v ní taky nevyznám, ale i tak se pokouším pochopit a něco vytvořit. :)

      Vymazat
  4. Mám pocit, že tento verš připomíná můj život. Teď jsem jiná a už se necítím tolik vinná. A je to fajn❤.

    Otevři oči, bývala jsi jiná,
    často ses cítila tak moc vinna.
    Tichý vánek pravdu šeptá,
    šťastný je ten, kdo se neptá.

    Verča ze Ztracena v Praze | Obrovská nálož oblečení ze ZALANDO - vyplatí se tam nakupovat? | HAUL

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, to jsem moc ráda, že ti to něco připomnělo. A navíc soudím, že v dobrém, z toho mám radost. :)

      Vymazat
  5. jsi hrozne sikovna :) ja vzdycky chtela psat basnicky, ale nemam na to vubec talent ani trpelivost. zkousela jsem to xkrat. nakonec jsem napsala jen par milostnych pro pritele a tim to skoncilo :) je to nejaka reakce na tebe a tve vlastni pocity, které ted prozivas ? :) nebo te to jen tak proste napadlo ? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já u toho někdy můžu sedět hodinu a nevyplodím nic a potom najednou sedím, jdu, pracuju nebo cokoli dělám a mám během pěti minut celou básničku... :) Moc děkuju, Veru, u většiny básniček, které píšu, je to jistá sebereflexe na mé pocity, ani tohle v určité mezi není výjimka. :)

      Vymazat
  6. No to je naprosto nádherné pohlazení po duši a díky, díky dííííky, že jsi zpět! :-) Tvé články mi neskutečně chyběly. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje články jsou naprosté nic v porovnání s tou dávkou pozitivní energie, kterou dáváš do článků ty. :) Moc děkuju, snažím se a budu se snažit, aby to tak bylo i nadále. :)

      Vymazat
  7. Moc krásná slova a nádherná fotka!
    Lucko, děkuji za návštěvu na mém blogu a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju mnohokrát. Není vůbec zač, ráda se tam opět podívám. :-)

      Vymazat
  8. Krásné! Některé obraty se mi opravdu líbí :)
    Dřív jsem taky občas něco napsala, ale už dlouho jsem bohužel neměla žádný nápad...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, nikdy není pozdě, třeba tě něco napadne, až to budeš nejméně čekat. :-)

      Vymazat
  9. Máš talent.
    Vážně je to krásné. :)

    OdpovědětVymazat