Zdravím, zlatíčka.

Uvědomuji si, že poslední dobou se mé příspěvky hodně vážou k tomu, že jsem se dala na cestu hubnutí. Mnohé z vás to možná úplně nemusí bavit, ale na druhou stranu jsem si řekla, že vědu osobní blog. Váže se ke mně, vyjadřuje mé myšlenky, postoje, názory a také motivaci. A proto si myslím, že takový důležitý milník v mém životě si zaslouží jistou pozornost. A také někde uvnitř doufám, že to třeba někoho nakopne jako mě.


Ano, to jsem byla já. Na fotce nahoře můžete vidět, kam jsem se dostala díky nepravidelné stravě, nulovému pohybu a spoustě let bez režimu. Nikdy jsem nebyla ten typ člověka, co by se nekontrolovatelně přejídal, ale také jsem nikdy o jídle nepřemýšlela. Byla to pro mě nutnost k přežití, žádná velká záliba a když jsem hlad neměla, nejedla jsem nebo jsem sáhla po nezdravych potravinách, které rychle zahnaly hlad či chuť k jídlu. Tím jsem své tělo dostala do dlouhodobého kalorického deficitu a to se k věci postavilo svým vlastním nejlepším způsobem - vše co dostalo, si uložilo na horší časy.

Kdyz teď pozoruji fotky nahoře a porovnávám je s fotkami dole, je mi za sebe stydno. Nechtěla jsem tento příspěvek nikam dávat, mělo to být srovnání pro mě, ale pak mě motivovalo něco, co mi řekl můj taťka. Když ty fotky viděl, tak mi řekl, že se nemám za co stydět. Že bych spíš měla být hrdá na to, co jsem dokázala. Fotky od sebe dělí 20 kilo. Pořád se ještě necítím úplně dobře, když jdu takhle s kůží na trh, ale to je asi na jednu dobře. Je důležité uvědomit si, že něco bylo opravdu velmi špatně. A to, že jsem se rozhodla jít lepším směrem mi dává sílu do dalších dní. 

Když jsem odbourala ty nejhorší přebytečná kila, zjistila jsem, že to má celou řadu výhod. Nedílnou součástí bylo to, že jsem že šatníku vyhrabala věci, které jsem už roky neoblékala a ten pocit je k nezaplacení. Další, ale neméně důležitou součástí byla pozornost - přátelé, co mě delší dobu neviděli mě začali chválit, jak mi to sluší. Začalo se mi zvedat sebevědomí a celkově hlava začala vnímat věci jinak. Začala jsem sportovat a s potěšením jsem zjistila, že to udýchám. Že se mi lépe chodí, dýchá, jede na kole nebo cvičí zumba. 

Dřív jsem se neviděla tak jako na té fotce. Připadala jsem si normální, silnější, ale hezká. Dneska když vidím, jak odulá jsem byla, nemůžu uvěřit. Vážně jsem to nechala zajít tak daleko? Vážně mi to nepřišlo divné? Nepřišlo. Vytěsnila jsem z hlavy myšlenky, co mi nedělaly radost... A zasunula jsem je hluboko do šuplíku svého podvědomí. K hubnutí mě nakopla až srovnávací fotka jedné mé známé. Viděla jsem, že zhubla, že to skutečně jde a najednou jsem cítila, že když může ona, tak já to zvládnu taky. Předtím jsem viděla stovky podobných proměn lidí, ale tohle bylo jiné, byl to člověk, kterého jsem znala. A proto dávám tuhle fotku i sem. Protože v hloubi duše doufám, že někomu to jednou pomůže. Že jednoho dne se najde člověk, který potřebuje pomocnou ruku, i když o tom třeba zatím sám ještě neví. A pokud se skutečně někdo takový najde, budu tu, abych mu tu ruku podala. 

Udělejte to pro sebe, na ničem jiném nezáleží. Ať se na svět můžete zase usmívat jako já, i když moje cesta ještě nekončí.

Opatrujte se a myslete na sebe. Nikdy není pozdě začít.

Vaše Lucka

34 Komentáře

  1. Rozhodně to neber špatně, ale dle fotek změnu moc nevidím. Nahoře máš tílko, takže jsou ti krásně vidět ruce i to bříško a zadek, ale na fotkách dole máš vše zakryté, že nejde tak dobře vidět rozdíl. Samozřejmě tam ten úbytek vidět jde, o tom žádná. :-) A já ti fandím! Já jsem teď omezila sladké, protože jsem přeci jenom přibrala. A docela mě to štve. Začala jsem se i více hýbat, tak uvidíme, zda to přinese nějaké výsledky. A jen tak dál! :-) P.S. už jsem upekla ty buchty a jsou ňam ňam! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec to špatně neberu, naopak děkuji za názor a za poznatek, Jani. :) Příště si vezmu třeba stejné oblečení, aby ten rozdíl byl skutečně víc viditelný. A moc děkuji za podporu. Pohyb určitě udělá své a teď začíná být už hezky, což úplně vyzývá k procházkám nebo jízdě na kole třeba. :) Tak věřím, že brzy také dosáhneš svého cíle. A jsem moc ráda, že buchty chutnaly, my na ně nedáme dopustit. :)

      Vymazat
  2. Mě se naopak tyhle typy článků moc líbí, je super vidět změny! Gratuluji ti, ušla jsi pořádný kus cesty a držím ti i nadále palce! :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, hrozně děkuji za názor i za podporu. Budu se snažit dál a věřím, že brzy se dostanu k vysněné metě. :)

      Vymazat
  3. Jsi opravdu dobrá! Jak říkáš, když člověk vidí někoho známého, že se mu to podařilo, tak ho to nakopne 100x víc, než když vidí nějakou postavu v reklamě.
    Moc ti držím palce, aby ti to tak pěkně šlo i nadále. Vypadáš spokojená :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc děkuji, hodně to pro mě znamená. Je to přesně jak píšeš. :) Také jsem, hodně spokojená, člověka to tak nějak všechno nakopne. :)

      Vymazat
  4. Rozdíl tam vidět je, ale asi by to opravdu třeba pro příště chtělo fotku, kde to bude výraznější. :) Jinak taky se snažím něco zhubnout, pár let zpět jsem ještě měla krásnou váhu, ale co jsem s přítelem, šlo to tak nějak nahoru a až karanténa mě donutila k razantnímu, kroku, tak snad budou taky vidět nějaké výsledky, jako u tebe, protože 20kilo je wow

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej, jak se člověk dostane do vztahu, tak většinou začne období pohody s pizzou v posteli... :-D náš začátek byl taky takový. Moc držím palce, aby ses taky dostala k výsledku, který pro tebe bude uspokojivý. :-)

      Vymazat
  5. Obdivuju všechny, kteří se k tomu rozhodnout. Je to velká změna, ale podle mě si jí určitě nikdo vyčítat nebude. Nadváha je prostě nezdravá. Naprosto není co řešit. A ty jsi borec!

    Jinak máš pravdu, přílišný kalorický deficit není pro tělo dobrý. U mně se to nakonec taky otočí a tělo se začne bránit nabírám (ukládám do tuků a zbavováním se svalů). Než se člověk do toho všeho ponoří, tak to trvá a je to i otrava😁.

    A těch tvých 20 kilo? TO je prostě boží. Jsi šikovná :)!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdy jsem to neuměla, asi si k tomu člověk musí dojít. Vždycky jsem tvrdila, že tu pevnou vůli nemám, že bych nevydržela, ale když si to člověk v hlavě srovná, najednou zjistí, že ten vnitřní boj ani nemá, jelikož si urovnal své priority a ví, čeho chce dosáhnout. :) Moc děkuji za názor i chválu, velmi si toho vážím a pomáhá mi to v pokračování. :)

      Vymazat
  6. Fandím ti! Rozhodně je super, že ses dala na zdravou a udržitelnou cestu :) Já jsem na ní přes tři měsíce a už nikdy se nechci propadnou tam, kde jsem byla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je úžasné, to jsme patrně začínaly ve stejnou dobu, rozhodně moc držím palce! :-) Vidím to dnes stejně, člověk se pak jakoby probere z toho transu, ve kterém byl a vidí věci, co doposud neviděl. :)

      Vymazat
  7. Jsi dobrá, inspirativní a wow, dobrá! Můj příběh hubnutí, tloustnutí, vypořádávání se se sebou samotnou, to by bylo na celý jeden dlouhý článek a do komentáře by se to asi nevešlo. :D Největší změnu jsem zvládla v v rozmezí 8/2018-3/2019, tehdy jsem zhubla deset kilo. Cvičila jsem, měla kalorické tabulky, a hlavně mě to bavilo a jak to tak šlo dolů a lidi mě chválili, rostlo mi i sebevědomí. Hodně mi pomohl okamžik, kdy jsem si mohla konečně nasadit podprsenku normální velikosti (75F :D), kterou seženu v nějakém obchodě (Lindexu). Moje nejlepší váha tehdy byla v březnu 2019 asi 69 kilo a byla jsem na sebe hodně pyšná. Pak přišlo dlouhé období stagnace, kdy jsem se prostě pohybovala někde na 72 kg, ale byla jsem spokojená, cvičila jsem, jedla jsem, nějak to fungovalo. Zlom nastal, když jsem se stěhovala do Německa, pracovala celé dny na brigádě, neměla na nic čas, byla sama v cizí zemi.. no prostě stres a žraní. Ačkoliv jsem od té doby měla spoustu světlých chvilek, podařilo se mi prostě nabrat zase těch deset kilo - která jsem ale shodila opravdu poctivě, ne že bych nejedla. Mrzelo mě to, štvalo, ale nevzdávám to a pořád se snažím začínat znovu, lépe, věřit, že to dokážu i podruhé a že tentokrát to snad udržím. Momentálně vážím asi 75 kg, cítím se celkem dobře. Chci se naučit běhat, ale ne ani tak kvůli hubnutí, jako spíš proto, že prostě chci překonat sebe samu.

    Jsi skvělá a motivuješ mě neskutečně! Držím ti palce a sobě taky. A všem, kteří se snaží se sebou něco dělat a hlavně se přijmout s mít se rády. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hrozně děkuji za tak dlouhý komentář a děkuji za to, že ses se mnou podělila o své úspěchy a strasti! :) Ten pocit velmi dobře znám, čím větší úspěchy vidím, tím víc mě to začíná bavit a zakusuju se s větší vervou do toho úsilí. :) Věřím, že stěhování ti hodně narušilo režim a než si člověk zvykne, tak to dokáže nabourat úplně všechno, nicméně ti přeji, aby se ti teď opět začalo dařit ve tvém úsilí. Já běh už kdysi párkrát zkusila, ale nevydržela jsem u něj, nebavilo mě to, což mohlo být spojené s dechovými problémy. Dneska když vidím, že mi sport přestává dělat takové potíže mu možná dám druhou šanci. :) Držím ti palce a věřím, že se ti vše povede, jak si přeješ! :)

      Vymazat
  8. Wow, ty si drsná! Rozdíl je vidět i ve volné košili, ačkoliv v nějakém upnutém vršku by to určitě vyniklo ještě více. 20 kilo bych ale nehádala, to je opravdu hodně, nedokážu si to vůbec představit. Já měla sice ve svém nejhubenějším období o 10 kg méně, ale to bylo kvůli nemoci a vlastně jsem se tehdy sama sobě ani nelíbila, bylo to prostě až moc málo. Musí být ohromně motivující slyšet chválu od okolí, ale hlavně aby ses ty sama sobě líbila a byla jsi spokojená. Držím palce, aby vydrželo nadšení i nadále. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě sama nechápu, že jsem mohla mít tak vysokou váhu, když jsem se svěřila mamce po nějaké době hubnutí, ani ona nevěřila, na jaké číslo jsem se dostala. Bohužel každé tělo je jiné a očividně každý má ten tuk rozmístěný jinak, v mém případě nohy a zadek. Je to přesně jak píšeš, člověk se musí líbit především sám sobě a pokud je to s nějakým kilem navíc nebo bez něj, je to už jedno. :) Věřím, že vnitřní spokojenost je základ úspěchu. Moc děkuji. :)

      Vymazat
  9. Úžasná proměna, jen tak dál! Tohle je přesně ta motivace, co by měl člověk mít: chci pro sebe něco udělat, chci se cítit skvěle a chci blbnout aniž bych měla problém s dechem, chci si užít celou lekci zumby! Pokud to bereš takto, zvládneš všechno. :) Do toho! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám to přesně jak píšeš, moc děkuji za podporu! :) Ano, dělám to vše pro sebe, protože se chci cítit dobře a chci se sama sobě líbit, pokud by to člověk dělal pro někoho jiného, tak si myslím, že ten úspěch nikdy nemůže být dlouhodobý. :) Moc děkuji.

      Vymazat
  10. Páni, strašně moc gratuluju! 20kg dole je slušný úbytek. Vypadáš fakt dobře, je vidět, že Ti to prospělo :) A kdyby jsi neměla roušku tak věřím, že uvidíme i úplně jiný obličej - spokojenější :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš naprostou pravdu, bez roušky byste viděli, že se z celého srdce usmívám na svět. Jak začnou úspěchy být vidět, hrozně to pomůže psychice a já ač jsem nikdy nebyla nešťastná teď vidím, že to je znát pekelně. :)

      Vymazat
  11. Téda ty si šikovná! Za mě máš velkou poklonu, protože moje sebeovládání a vytrvání je spíš vždy jak na horské dráze a dělá mi problém vydržet. Takže rozhodně smekám a máš můj follow a těším se na další články 🌷

    Pokud by ses chtěla vzájemně podporovat, najdeš mě na Shades of Silvie

    Měj se krásně🌷

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hrozně moc děkuji a vážím si toho. :) Také jsem na tom byla stejně a vždy jsem si říkala, že nevydržím. Ale jak jsem se rozhodla, najednou to bylo všechno jiné, protože jsem si v hlavě srovnala, že takhle to dál nejde a že to dělám pro sebe. A dneska už nemám ani pocit, že bych o něco přicházela nebo že by mi něco z toho nezdravého chybělo. :) Určitě se k tobě podívám a ráda budu sledovat i tvou blogovou cestu. :)

      Vymazat
  12. Odviedla si skutočne dobrú prácu. Sama viem, aké je ťažké prekonať niekedy samu seba. :) Naozaj tlieskam, ako sa ti to podarilo, si vážne inšpiráciou pre mnohé z nás. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hrozně moc děkuji, tahle podpora je pro mě velmi důležitá. :) Snažím se a budu se snažit dál, abych všem, kteří pochybují, dokázala, že to skutečně jde a že každý, kdo se rozhodne, může uspět. Stejně jako jsem to od kamarádky zjistila já. A o tom to je podle mě, aby úspěch jednoho mohl být motivací pro druhého a jednou snad také jeho vlastním úspěchem. :)

      Vymazat
  13. To je super!
    Úžasná proměna. Nemám slov. Úplně zírám. Obdivuji tvoji sílu a oddanost.
    Na fotkách ti to moc sluší, a jak už bylo řečeno, škoda, že schováváš obličej pod rouškou. Určitě jenom záříš!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, bylo to foceno přímo u poradkyně, takže jsem roušku mít musela, ale určitě přidám další fotky, kde už jsem bez roušky. :-)

      Vymazat
  14. Je to opravdu velká změna. Moc gratuluji! Jsi silná, že to zvládáš. Dej si pozor, aby to nezašlo moc daleko. Radím z osobní zkušenosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za všechno. Rady beru vážně a cením si jich, doufám, že to dokážu ovládnout, respektive ovládnout sebe. :) Určitě si na to dám pozor.

      Vymazat
  15. Ahoj, určitě v těchto článcích pokračuj :) mne moc baví a přesně jak říkáš, jsou takové motivační a nakopávací jak pro ostatní, tak i pro tebe. Na fotkách jde změna vidět, taky v obličeji. A 20 kg je skvělý úspěch! Jen tak dál :) V období karantény je nejlepší čas na to, začít si dělat nějaké "lepší" návyky a více se hýbat. Také mne to nakoplo. Nejsem tedy člověk, co by držel striktní diety nebo tak...ale také jsem se začala po dlouhé době pravidelně hýbat a cvičit doma :)

    Měj se krásně, jen tak dál a těším se na další články! :) M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velké díky! :-) Tak jsem doufala, že tyhle články budou působit. Souhlasím, je to čas navíc, který normálně třeba nemáme a můžeme si ledacos urovnat a nad čím přemýšlet. Začít s pohybem nebo nějakými lepšími návyky je v tuhle dobu určitě ideální. :) Moc držím palce, aby ti to vydrželo a dále bavilo. :)

      Vymazat
  16. Poriadna pecka a premena super. Mne by trebalo práve nabrať nejaké kilá navyše :D

    Ako (ne) nakupovať počas tehotenstva?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, to bych tvůj problém klidně brala. :-D I když ne, každý máme něco a důležité je, abychom nakonec dosáhli spokojenosti. Cítit se dobře je to podstatné. :)

      Vymazat
  17. Držím ti palce! Hlavne preto že sa nebojiš ukazať pravdu a ja rozdiel vidim. Teším sa na ďalšie články
    www.veraparadis.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! :) Snažím se a to je myslím základ. :)

      Vymazat