Milí návštěvníci, 
původně jsem se sice k tématu koronaviru vůbec vyjadřovat nechtěla, protože si myslím, že toho máme všichni dost nejen skrze média, ale i běžný život. Mluví se o tom neustále. Všichni probírají Covid-19... A není divu. Lidé mají strach. Většina z nás nic podobného nikdy nezažila nebo dosud nevnímala. Nechci mluvit o tom, co všechno pro nás tenhle virus znamená, chci jen apelovat na to, abyste dodržovali alespoň to základní - noste roušky. 

Na internetu je spousta návodů, jak si provizorní roušku vytvořit. Není pro vaši ochranu, to je pravda, ale můžete tak pomoci zamezit šíření viru. Myslete na své blízké, své rodiče a prarodiče. Je to drobnost, když uvážíte, že s ní nakonec můžete ochránit jejich život. A pokud už roušky budete vytvářet, dejte je i svým příbuzným, kteří je ještě nemají. Pomáhejte si. Už teď vidím na internetu, jak se lidé spojují, šijí, pomáhají. Je docela hezké vidět, že spousta mladých lidí v mém okolí je ochotná jít nakoupit cizím starším obyvatelům, že lidé rozdávají našité roušky pro ty, kteří si je ušít neumí nebo nemohou... Díky za vaši snahu. Protože i Vaše ohleduplnost chrání mé prarodiče. Dávejte na sebe pozor a chraňte se.

Vaše Lucka

19 Komentáře

  1. Lucko, dnes jsem pro rodinu našila. Co jsem viděla, ve městě byli lidé bez roušky spíš vyjímkou!
    Snad to všichni ve zdraví dáme!
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také doufám, nám a příbuzným spoustu roušek našila mamka, dala se do toho skutečně po hlavě a jsme jí za to moc vděční. :-)

      Vymazat
  2. Napsala jsi to úplně přesně. Babičce a dědovi chodím pro oběd. Roušku používám. Moc doufám, že tahle katastrofa brzy opadne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Leni, my se snažíme návštěvy u babičky omezit na minimum, protože člověk i když se cítí dobře, tak přeci jen si nemůže být jistý, že něco v sobě nemá... Takže nákupy, obědy atd., ale jinak si držíme trošku odstup. :)

      Vymazat
  3. Roušku už beru jako samozřejmost! V těchto dnech bychom se měli spíše stydět bez roušky vyjít, než naopak. Myslím si, že z toho bude ještě moc pěkný trend. :) Většina lidí, co šije má roušky s krásnými vzory a střihy... Celá situace nám snad přinese velké ponaučení. A tak to má být. :)

    Tereza's journal

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobře, jsem dokonce i ráda, že se začaly rozdávat pokuty a lidé skutečně poctivě roušky nosí. :) Dokonce bych řekla, že už to trend je. :) Taky doufám, že se z toho poučíme a že nám to něco do budoucna dá.

      Vymazat
  4. Super apel, ale možná by bylo fajn začít kromě nošení roušek také šířit hlavně to, jak roušky vůbec nosit a používat, protože spousta lidí si myslí, že jedna rouška je fajn a že je důležité ji hlavně nosit. Je ale především důležité ji následně vyprat na dost stupňů nebo vyvařit, roušek mít raději více a hlavně je pořádně přežehlit a nenosit déle jak 2 hodiny jednu, jinak jsou úplně k ničemu. :)
    Doufám, že se tyhle informace co nejvíc rozšíří, protože když už to máme nařízené, tak ať aspoň správně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, děkuji za tvůj postřeh, jak se o roušky starat je určitě důležitá informace, protože jsem se nejednou setkala s tím, že lidé jsou zahlceni různými informacemi a dezinformacemi a vlastně neví, co s tou rouškou mají dělat, aby ochrana byla skutečně účinná. :-)

      Vymazat
  5. Je krásné vidět, jak se lidé spojují :) Koho by ještě před pár dny napadlo, že nás bude propojovat právě šití roušek :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je pravda, nikdy bych si něco takového netipla. :-) Ale je to skutečně milé a hezké. :-)

      Vymazat
  6. Sama jsem ušila několik roušek pro nás a pak pro osamělého kamaráda. Moje dcera také šila pro svou rodinu.
    Rouška se stala nezbytností a nutností. Jinak se s tím nebudeme schopni vypořádat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, dodržovat hygienická pravidla, nosit roušku a být co nejvíce opatrní, to je základ úspěchu, jak ten neřád zlikvidovat. :-)

      Vymazat
  7. Taky doma roušky šijeme a rozdáváme po příbuzných a známých. Jsem ráda, že se k tomu takto zodpovědně většina Čechů staví :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna dneska jsem přijela domů na brigádu, mamka šije, já stříhám a dávám gumičky. Ve dvou se to lépe táhne. :)

      Vymazat
  8. Nám doma našila Mamka. Je fajn, že to jakž takž lidi dodržují, protože to je velie důležité. Kéž bychom denně nečetli ve zprávách, že se najdou nějací smetáci, kteří svými činy podporují šíření.
    Tak přeji hodně zdraví. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těm, co to porušují, přeji tučné pokuty, pár se jich už rozdalo, bohužel někteří to prostě po dobrém nejsou schopní pochopit, bohužel. Ale věřím, že těch nezodpovědných mezi námi není tolik. :) I nám našila mamka, rozdala i příbuzným, známým, holkám do práce (pracuje v potravinách a jsou tak první v kontaktu s lidmi...). Obdivuju ji, jak se do toho pustila, takže jezdím ve volném čase pomáhat stříhat, navlékat gumičky atd. :-)

      Vymazat
  9. Větu "moje rouška chrání tebe, tvoje rouška chrání mě" úplně nenávidím.. Já vím, že je to myšleno dobře, ale z nějakého důvodu mě to neskutečně triggruje. :D :D Každopádně já ani tolik roušku nepotřebuji, protože jsem zalezlá věčně doma a vyjdu akorát na zahradu, abych si tam pohrála se psem. Bohužel teď tomu počasí moc nepřeje. :/ Ale štvou mě lidi, kteří to mají v prdeli a tuší, že by mohli i nakažení být a stejně lezou mezi ostatní. By zasloužili pořádně na zadek. -_- Snad demence některých jedinců nenapomůže viru tolik skórovat a brzy ho všichni porazíme.

    OdpovědětVymazat
  10. Hezky napsané Luci. :-) Jen mám k tomu takový menší poznatek: dost mě mrzí, že mladší generace se s nastalou situací vyrovnává podstatně lépe, než ta starší. Vidím to dnes a denně v práci. Mladí se chrání rouškou, rukavicemi, nosí u sebe dezinfekci. Starší lidé si to k nám nakráčí i přes vládní nařízení bez roušky, když na to slušně upozorním, jsem ještě za krávu, že otravuji. Stejně tak, jako spousta mladších zamezuje pohybu venku, starší lidé k nám courají i několikrát denně. S tímhle přístupem nemáme šanci něco změnit...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, taky jsem si toho později po napsání článku všimla. Potkala jsem ve městě spoustu starších lidí, kteří jsou v ohrožení daleko více, ale nikterak se nechránili. Co se týče urážek, je to hodně citlivé téma a nejsi první, o kom slyším, že po upozornění v dobré víře dostal ještě vynadáno... :(

      Vymazat