Dnes přináším opět článek zaměřený na film, konkrétně na českou komedii Chlap na střídačku, která je v kinech od února tohoto roku. Vzhledem k tomu, že máme v práci možnost přispět do kulturního fondu, máme pak po celý rok příležitosti zapojovat se do nejrůznějších akcí, které nám jsou zaměstnavatelem doplaceny. Já se takhle naposledy rozhodla využít nabídku lístků do kina a vyrazila jsem na film Chlap na střídačku. 


Chlap na střídačku
Žánr: komedie
Délka filmu: 109 minut
Režie: Petr Zahrádka

Již patnáct let šťastně vdaná Zuzana jednoho dne zjistí, že má její manžel Jiří delší dobu poměr s jinou ženou. Zuzana neváhá a rozhodne se svou sokyni Lenku navštívit a učinit jí tak trochu netradiční návrh. Její plán je přímo skandální. Navrhne jí totiž, že si rozdělí péči o Jirku a udělají z něj tak chlapa na střídačku. Lenka nakonec souhlasí a obě ženy představí tento nový způsob života Jirkovi. Tedy spíše ho postaví před hotovou věc. Co se všem zdá zpočátku jako perfektní plán, tedy jeden týden se svou ženou, ten druhý zase s milenkou, se nakonec může ukázat jako noční můra pro všechny. (Bohemia MP)

Recenze:
Popravdě, šla jsem do kina jako nepopsaná kniha, nepustila jsem si trailer a ani jsem nečetla, o čem film má být. Říkala jsem si, že Jiří Langmajer a Ivana Chýlková nebo paní Janžurová jsou herci takového rázu, že film musí být sám o sobě dobrý. No, i mistr tesař se někdy utne. Zpočátku jsem se celkem nasmála, kdy příběhem byl klasický milostný trojúhelník - nešťastné manželství a mladá milenka. Manželka v podobě Ivany Chýlkové se tak rozhodne pro zcela neočekávaný krok, místo rozvodu zvolí střídavou péči o manžela, aby zachovala otce pro své děti a zároveň mu dopřála to, co potřebuje. No, alespoň se to tak zprvu tváří. 

Chlap na střídačku pro mě byl nakonec celkem zklamání, čekala jsem legraci, která se konala spíš částečně. Zbytek scény se zabýval spíše tím, jak ženu ukázat v tom nejhorším a nejstupidnějším světle. Celý vztah mezi milenkou a manželkou se totiž odehrával ve dvou světlech - nenávidíme se a vyškubeme si vlasy nebo jsme nejlepší kamarádky a koupeme se spolu ve vaně. Celkově si myslím, že ženy tu byly vykresleny spíše jako sobecké, dětinské, hloupoučké a naprosto ztracené postavy.

Tvůrci do děje zapojili snad úplně vše a ono se nadarmo neříká, že všeho moc škodí. Stejně tak námět majitelky knihkupectví, jejíž nejlepší přítel je gay, se mi spojuje s filmem Všechno nebo nic a působí ohraně. Film hodnotím spíše negativně, co se děje týče, tak rozhodně chudý a předvídatelný. Film celkově byl dost umělý, nehezký a za mě poněkud nemorální. A úplným koncem, kdy Langmajer předstírá demenci, aby nemusel řešit starosti s ani jednou ženou, zatímco obě kolem něj skáčou, se mi film zošklivil zcela. Na obhajobu chudého příběhu snad nutno říci jediné, film je remakem s drobnými úpravami na francouzskou komedii z roku 2017 Garde Alternée. Zda je ovšem nutné dělat remake na tři roky starý film, který za moc nestojí, to je věc druhá.

Hodnocení:
Hodnocení tohoto filmu v současné době na CSFD je 50 %, což samo o sobě říká, že komedie neurazí, ale ani nenadchne. Asi tak bych ji viděla i já, ačkoli moje osobní hodnocení je maximálně 30 %. Zpočátku mi film přišel zábavný, zasmála jsem se, ale od zhruba poloviny už to bylo spíš takové trapné klišé. Za mě jednou stačilo a podruhé už bych vidět nemusela.

Viděli jste tento film? Na čem jste naposledy byli v kině?

Vaše Lucka

20 Komentáře

  1. O filmu jsem slyšela, ale neviděla ho :) Teď v neděli se s přítelem zrovna chystáme na film V síti :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V síti je úžasný projekt celkově, moc to obdivuji, ale nějak nemám odvahu se jít do kina podívat. Tak nějak tuším, že by mi to způsobilo těžkou hlavu... :(

      Vymazat
  2. Viděla jsem trailer a vypadalo to hodně nadějně. Mělo to takový vibe Žen v běhu. Ale když jsem viděla pak hodnocení na CSFD, musela jsem se smát. :D Škoda no. Ne vždy se film vyvede.
    Chystám se taky na V síti.
    Naposled jsem byla v kině na Ježkovi Sonicovi s bráchou. Vzali jsme to jako educativní film o nových memes, ale upřímně, memes o tom jsou pěkně trapný, takže zklamání. Film nebyl tak špatný. Taky odpolední film, který neurazí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem si přesně myslela, že to bude jako Ženy v běhu, ale velké prd. :( Podobné zklamání, jaké jsem měla z filmu Tátova volha, všechny super scény byly nacpané v traileru... a potom už nic. Ježka nějak nestíhám v kině, ale já jsem dost pohádkofil, takže se na něj určitě podívám, až bude online. :)

      Vymazat
  3. Některé komedie jsou opravdu ubohé, trapné a ohrané. Proto jsem ke komediím docela skeptická.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem dlouhou dobu vůbec všechny české filmy z tohoto důvodu neměla ráda, ale potom přišly filmy jako Všechno nebo nic, Ženy v běhu, Ženy v pokušení nebo Po čem muži touží a názor jsem přehodnotila. :) Bohužel, ne všechny filmy mají tu kvalitu. :)

      Vymazat
  4. Vypadá to zajímavě! V poslední době jsem začala do kina chodit častěji než dřív, třeba je to tím, že začalo vycházet hodně dobrých filmů, i těch českých, a to jsem na české nikdy moc nebyla. Stejně jako Elle v prvním komentáři se chystám na dokument V síti, je to velmi zajímavý a úspěšný projekt.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky musím říct, že poslední roky se mi české filmy líbí víc a víc na ně do kina chodím. :-) Teď jsem chtěla jít na 3Bobule, bohužel, budu si muset počkat, až přestanou vládní omezení a situace se zklidní. :-)

      Vymazat
  5. Díky za virtuální návštěvu na mém blogu a za tip na kino.
    Chodíme na filmy moc rádi.
    Hezký víkend. Eva

    OdpovědětVymazat
  6. Film jsem neviděla, ale slyšela o něm. Spolužačka ho viděla a byla také zklamána.
    A naposledy? Film Poslední aristokratka, natočený podle knih Evžena Bočka. Knihy jsem přečetla, moc se mi líbily. Film mě trošku zklamal, na druhou stranu chápu, že vměstnat do dvou hodin čtyři knihy nelze. Můj muž, který knihy nečetl, se báječně bavil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, na Poslední aristokratku jsem se moc těšila, protože jsem knihy úplně hltala... Film byl pěkný, zasmála jsem se, ale čekala jsem asi trošku víc. Nicméně je fakt, že nacpat toho tolik do filmu není snadné a kamarádky, které knihy nečetly, se bavily dobře. :-)

      Vymazat
  7. Lucko, děkuji za recenzi a přeji krásnou neděli.
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc děkuji za milou návštěvu, krásný víkend! :-)

      Vymazat
  8. Aha no .. a já na film chtěla jít, protože mi z traileru přišel jako dobrá česká komedie, které mám celkem v oblibě. :D No tak asi nepůjdu .. i když možná ještě počkám na recenzi od mamky, která taky tuším jde příští týden, protože dostali lístky v práci. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, uvidíš, co ti mamka řekne, ono je to hodně individuální a co se nemusí líbit jednomu, může druhého uchvátit. :-)

      Vymazat
  9. Ja sa kinu veľmi vyhýbam, pretože mi nevyhovuje atmosféra. :) O komédii som zachytila nejaké informácie, ale príliš nepatrí do kategórie filmov, ktoré vyhľadávam. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Atmosféra? :) Vidíš, to by mě ani nenapadlo, ale je pravda, že dívat se na film v pohodlí domova, nejlíp zachumlaná v peřinách a s čajem v ruce, to má taky něco do sebe. :-)

      Vymazat
  10. Já byla naposledy v kině na dokumentu V síti. Bohužel se jen tak znovu do kin nepodíváme, tak buďme vděční za dnešní filmové databáze HBO GO a Netflix. :-)

    OdpovědětVymazat