Dnes jsem si připravila recenzi na seriál, který jistě spousta z vás už zná. Přes Vánoce totiž pojem Zaklínač získal opět rapidně na popularitě, a tak se pomalu upadající knižní a herní sága opět probudila k životu s ještě větší silou než dříve.


Zaklínač
ŽánrAkční/Dobrodružný/Drama/Fantasy
Délka epizody: 47 - 67 minut
Počet sérií: 1

Zaklínač Geralt, mutant a lovec příšer, těžce hledá svoje místo ve světě, kde lidé jsou často ohavnější než zvěř. (Netflix Cz)

Můj názor:
Seriál jsem začala sledovat až od druhé epizody, protože původně na něj koukal můj brácha a já jen okem sledovala, co se tam děje. Jenže jak jsem začala sledovat, už jsem se nějak nemohla odtrhnout a naopak jsem to byla já, kdo ho popoháněl, aby pustil další díl. Že Zaklínač existuje v knižní podobě, to jsem věděla, ale nikdy jsem se nějak nezajímala o to, abych si ho přečetla, a s hrou jsem to měla podobně, takže jsem byla sama překvapená, jak mě děj vtáhl.

Zprvu jsem úplně nechápala jednotlivé dějové linie, které skáčou nejen mezi postavami, ale především v čase. Musím říct, že celé kouzlo seriálu pro mě bylo i v tom, že se všechno objevovalo jako jednotlivé dílky skládačky. Jednotlivé věci, které se staly v minulosti, současnosti nebo se teprve stanou, do sebe postupně zapadávaly a já jsem se zatajeným dechem pozorovala, jak se mi postavy mění před očima a jak si najednou dokážu spojit jednotlivé souvislosti.

Osobně mám ráda filmy a seriály, které neumím odhadnout předem, a to Zaklínač splnil na jedničku. Teprve u posledních dvou dílů mi do sebe konečně všechny dílky skládačky zapadly a já jsem si uvědomila, jak to vlastně všechno bylo. Bojové scény jsou úžasné, stejně tak autentičnost místa i postav mi přišla vážně zajímavá. A musím říct, že i herecké obsazení mě potěšilo. 

Pokud se na seriál rozhodnete podívat, určitě neprohloupíte, pokud máte rádi trochu tajemna, fantazie a nesnadných situací. 


Viděli jste Zaklínače? Jaký seriál sledujete vy?

Vaše Lucka

22 Komentáře

  1. Na tento serial jsem se taky divala :D :) vubec jsem netušila do ceho jdu, neznam pocitacovou hru, ani knihy, takze jsem do toho sla jao nepopsany list. mela jsem to jako ty, vubec jsem to nejdriv nechapala, az casem jsem zjistovala ze jeto retrospektiva :D a ze to pak krasne do sebe zapada. ale to asi presne meli tvurci v planu. :) kazdopadne jsem prvních par dílů vubec nedokazala rict, jestli me to bavi, nebo ne. ted uz muzu rict ze vlastne jo a tesim se na druhou serii, ktera ale bude kdo vi kdy :D :)
    jako nektere sceny mi prisly absurdni, nechutne a zvracene :D :) ale asi to k tomu proste patri a uz si to bez toho neumim predsstavit.
    jediny co me celou dobu vytacelo, bylo takove to radoby vrčení hlavniho hrdiny, ale i to jsem nejak prekousla :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, některé scény skutečně byly dost brutální až zvrácené, ale tak nějak mi to k tomu celkovému surovému kontextu pasovalo a už si to taky neumím představit jinak. :-)

      Vymazat
  2. Zaklínač se podle mě fakt povedl. Četla jsem před pár lety ságu, a tak jsem čekala, že seriál bude adaptovat ji, o to víc jsem byla příjemně překvapená, když jsem zjistila, že se dívám na to, co bylo před ní. Seriál podle mě perfektně vystihuje atmosféru a ducha knih - všudypřítomné intriky, charakter postav, politikaření sem a tam... zkrátka jsem moc ráda, že se to povedlo a držím palce do dalších sérií :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že to píšeš takhle v porovnání se ságou, já se na ni časem taky chystám, skutečně mě to téma chytilo a myslím, že neprohloupí. :-) Doufám, že to v další sérii nezkazí a zanechá v nás opět tak příjemný dojem. :-)

      Vymazat
  3. Abych byla upřímná, hrozně jsem se na tento seriál těšila. Miluju Henryho a i přítel kdysi Zaklínače hrál na PS a byla to jediná hra, na kterou mě bavilo se koukat. První díl byl fajn, ale pak to pro mě byla jen větší a větší nuda, mám ráda seriály a filmy, kde se celkový obraz ukáže třeba až na konci, ale tohle mě bohužel vůbec nechytlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I to se stává. :) Je to záležitost názoru a každého to nechytne. Já mám i u spousty seriálů, že třeba první série mě nebaví, a potom najednou se to tak otočí... Tak uvidíš, třeba tě další naláká. :-)

      Vymazat
  4. Kdysi dávno jsem si rozečetla první díl Zaklínače. Vůbec jsem netušila, co se tam děje. Co to má být, proč, kde, jak. Připadalo mi to nehorázně matucí a celé universum mě vůbec nenadchlo.
    Když jsem slyšela o seriálu a castingu, smála jsem se, protože mi bylo jasný, že mně se to líbit nebude. A byla to pravda. Hrozně zdlouhavé, a vzhledem k tomu, že jsem neznala jakýkoliv background, tak nepochopitelné.
    Bratr hrál hru Witchera 3 a nehorázně ji miluje, ovšem seriál mu také nic neříkal.
    Jediné, co mě baví ohledně té tématiky, jsou memes, které kolují na internetu.
    Ale ohlas je velmi pozitivní, takže je paráda, že se ti to líbilo.
    Vzhledem, k tomu, že je to velmi úspěšný seriál, určitě se brzy dočkáš druhé série. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na jednu stranu možná ráda, že jsem byla Zaklínačem nepolíbená, takže jsem vůbec netušila, co se bude odehrávat. Věřím tomu, že mít o té knihy či hře ponětí, možná by mě to taky nechytlo. :)

      Vymazat
  5. Sama jsem si ho na Netflixu pustila spíš z nudy, než že bych o něj měla nějaký zájem. Věděla jsem o knížkách a hře, ale ani o jedno jsem nikdy nezavadila. Každopádně když jsem ho sledovala poprvý, strašně věcí mi moc nezapadlo, nechápala jsem je, takže jsem se ho pak rozhodla pustit si ho znovu, protože postupně se některý věci vysvětlovaly atd. A po druhý se mi na něj kouká o moc líp. :)
    Michelle B :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, já ho taky sledovala dvakrát, jednou tak ve spěchu s bráchou a sama na přeskáčku. Podruhé s přítelem. Musím říct, že podruhé je to skutečně lepší podívaná, spousta věcí a informací do sebe tak nějak správně zapadne. :)

      Vymazat
  6. Zaklínače jsem neviděla, ale slyšela jsem o něm. V maturitním videu (fantasy) ho jeden spolužák hrál.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mohla být zajímavá podívaná, maturitní video na toto téma jsem ještě neviděla. :)

      Vymazat
  7. Také souhlasím, že tento seriál je nepředvídatelný a to je na něm to hezké :-) i postavy vybraly suprové :-)
    moc děkuji za Tvůj koment u mě na blogu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já děkuji za tvůj komentář. :) Právě to tajemno se mi na tom líbí, že člověk vlastně neví, co přijde dál. :)

      Vymazat
  8. Mně se seriál také moc líbil! Parádní zpracování, charaktery i myšlenka. TeĎ jsem začala číst knihu a jsem ráda, že jsem viděla nejdřív seriál, mám v tom takhle menší zmatek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, dokonce mám občas i u filmů problém, že pokud čtu nejprve knihu, tak se mi pak filmové zpracování nelíbí. Taky se na knihu chystám, třeba mi pak řekneš, jak se ti líbila. :)

      Vymazat
  9. Já jsem ze seriálu nadšená a moc se těším na jeho pokračování, škoda jen, že se ho dočkáme až v roce 2021...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, ale já si takhle většinou vyberu seriál, který mě uchvátí a potom na pokračování čekám rok. :D

      Vymazat
    2. Přesně proto je nejlepší při čekání začít sledovat další seriál. Protože pak ti postupně během roku vychází po sobě nově natočené série a tak to čekání není tolik dlouhý :-D

      Vymazat
  10. Knižního Zaklínače mám v podvědomém seznamu už léta, ale ještě jsem se k němu nedostala. Hru jsem začala hrát loni, jelikož jsem na ni slyšela xkrát samou chválu, tak mi to nedalo. Ukázky na seriál mi však přišly takové nijaké a vůbec jsem do toho neměla chuť. Samozřejmě jsem následně byla moc příjemně překvapená a nemohu se dočkat další série. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Když jsem slyšela o tom, že se chystá seriálová adaptace, tak jsem si řekla, že si už konečně musím ty knihy přečíst... a nějak jsem si je nepřečetla. Za mě dobrý, taky mě baví dávat si dohromady díly skládačky. Zajímalo by mě, jestli nějaký song v budoucí sérii překoná Toss a coin to your Witcher.

    OdpovědětVymazat
  12. Tento seriál je super, čítala som aj pár kníh, ale seriál je ešte lepší.

    OdpovědětVymazat