V poslední době jsem narazila hned na několik zajímavých seriálů, jejichž výhodou i nevýhodou (pro mě) v jednom je fakt, že mají málo dílů v sérii. Jejich zhlédnutí je tedy skutečně rychlé, ale i v těch několika dílech vás dokážou dostat do kolen. Mezi tyto seriály se určitě řadí Zaklínač, o kterém jsem psala minule, ale plnohodnotným zástupcem je i dnes hodnocený seriál See (Zrak).


See (Zrak)
Žánr: Akční/Drama/Sci-fi
Délka epizody: 49 - 57 minut
Počet sérií: 1

Postapokalyptické sci-fi představuje budoucnost vzdálenou 600 let, kde se lidé kvůli globální epidemii slepoty a s ní spojeným válkám a vymíráním vrátili zpět do jeskyní. V jednom ze samostatně žijících kmenů se však narodí dvě děti, které vidí, což se naposledy stalo velmi dávno. O tyto mytické děti se tak začnou vést rozsáhlé boje, neboť jsou to právě oni, kteří představují novou éru, která je pro mnohé výrazem kacířství.

Můj názor:
O See jsem se dozvěděla víceméně náhodou, ale když jsem si vyhledala, o co se zde pojednává, hned mě seriál zaujal. No, dobře, velkou váhu na tom měl určitě i hlavní protagonista Jason Momoa, kterého mám ráda už od dob Khala Droga z GoT. I zde se Jason ukazuje jako drsňák s dobrým srdcem, ačkoli tentokrát v hlavní roli. Možná budete mít problém jako já, že prvních pár minut vás tolik neosloví, ale zaručuji vám, že ke konci první epizody už budete vědět, že další díl prostě vidět chcete. 

See představuje dobře odvedenou práci. Zajímavý a neotřelý námět nás vtáhne do děje 600 let po epidemii, která vyhladila většinu obyvatelstva planety a dva miliony, které zbyly, oslepila. Lidé se tak vrátili zpět do jeskyní, zvykali si na život bez zraku, dokázali zostřit a vytrénovat ostatní smysly téměř k dokonalosti. Seriál celkově je vlastně jedna velká výprava s vynikajícím obsazením. Jason tu ukázal nejen svůj herecký talent, ale také neuvěřitelné bojové scény. Stejně tak Sylvia Hoeks v roli královny byla výborná. 

Každý díl obsahuje alespoň jednu strhující akční scénu a násilím se zde skutečně nešetří, u některých scén jsem dokonce zavírala oči. Postupně s dalšími díly získáváme pohled na překvapivé zvraty, nebezpečí, které číhá na každém kroku a také zajímavé zápletky a odhalování toho, že ne všechno je tak, jak se na první pohled zdá. Finále je potom samotnou třešničkou na dortu a malým nalákáním na další sérii. 

V tuto chvíli má See hodnocení nějaký 72 %, ale věřím, že je to především kvůli tomu, že o něm zatím moc lidí neví. Celkově si myslím, že je to seriál s originálním námětem, dobrým provedením, plný tajemna, drsné atmosféry, surových scén a nádherné přírody. Zkrátka kombinace, která stojí za to vyzkoušet.


Viděli jste See? Na jaký seriál jste v poslední době koukali? 

Vaše Lucka

15 Komentáře

  1. Trailer mě tehdá hodně nadchnul. Neměla jsem ale čas to sledovat, když to začalo vycházet, jelikož jsem byla neustále v práci.
    Ale když jsem pak viděla to průměrné hodnocení, tak jsem se k tomu už pak nevracela. Každopádně koncept zní velmi dobře, ale nějak jsem z takových seriálů vyrostla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tomu rozumím, člověk si zkrátka musí najít to pravé pro sebe. :-) Ale trailer je vážně super. :-)

      Vymazat
  2. Vypadá to hodně zajímavě. Já se na seriály skoro vůbec nekoukám, takže jsem o See ještě neslyšela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si většinou najdu takový, který stihnu shlédnout za týden a potom rok čekám na pokračování, takže otázka je, co je lepší. :-D

      Vymazat
  3. Jooo, pamatuju si, jak jsem taky byla do Pepca zblázněná. :D Ale jen na začátku.. kdybys tam pracovala, tak tě to přejde. Nakonec zjistíš, že stále jsou tam věci hodně podobné, okouká se ti to, a nakonec zjistíš, že to ani nepotřebuješ. :D

    Tyjo, tak tenhle seriál by asi nebyl úplně můj styl, ale herec je fajn. V Aquamanovi se mi líbil. :D
    Jinak já teď koukala na Manifest, Atypical, Lucifera a aktuálně koukám na Zasněnou lásku (telenovela, ale jsem do toho zažraná. :D).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš asi pravdu, jak tam člověk dělá, tak se mu to asi zají nakonec. :-) O Manifestu už jsem hodně slyšela i od kamarádek, ale zatím jsem ještě nenašla příležitost, každopádně mě láká víc a víc. A Lucifera jsem pár dílů viděla, to je taky pecka. :-)

      Vymazat
  4. Ha! s přítelem teď nemáme žádný společný seriál a tohle je super volba pro nás oba! :-) Zvýšila jsi sledovanost! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc ráda, pokud se vám zalíbí, určitě dej vědět! :-)

      Vymazat
  5. Tak už jen ze Tvého vyprávění o ději mě seriál zaujal, jelikož herce mám také ráda z HOT :-) Je to sympaťák. Pustím se do toho.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věřím, že tě nezklame, už jen kvůli němu se mi ten seriál líbí, i když příběh jako takový rozhodně stojí za to. :-)

      Vymazat
  6. Lucko, říkal mi o něm syn, zatím jsem ho neviděla, tak děkuji za tvé hodnocení!
    Přeji příjemné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není vůbec za co, určitě se podívej, stojí za vyzkoušení. :-)

      Vymazat
  7. Už jsem první sérii také viděla a těším se na druhou. Jediné, co mě někdy trochu vytáčelo bylo chování Haniwy a Kofuna. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš pravdu, hlavně Haniwa mě kolikrát pěkně štvala. :-D

      Vymazat
  8. Jason Momoa! Seriál znám a mám ráda. Když jsem si na začátku letošního roku pořídila nový telefon, dostala jsem roční předplatné k Apple TV zdarma a hned jsem si na téhle streamingové stanici oblíbila právě tento seriál a The Morning Show s Jennifer Anniston.

    OdpovědětVymazat