Zdravím, zlatíčka!

Říká se, že člověk by si měl udržovat kousek toho dítěte ve svém nitru, aby se potom nezbláznil z toho dospěláckého života. Osobně si myslím, že se mi to daří, jelikož minimálně moje vášeň v pohádkách musí svědčit o tom, že nějaká část dítěte ve mně přeci jen zůstala. Nicméně ta část dítěte by zase neměla být až tak velká, aby nenadělala škody.

Vidím to tedy hlavně u mužů, ono ne nadarmo se říká, že manžel je pro ženskou jen další dítě. Asi jsem to nikdy nevnímala tolik jako poslední dobou. Ten můj, ačkoli ne manžel, se totiž tak skutečně chová. Vážně, někdy mám dojem, že jsem ve zlém snu, ve kterém dělám bachařku a dohlížím na každý jeho krok... A i když ho vážně miluju, tohle mi leze krkem.

spiderman, drawing, and funny image

Můj přítel totiž nosí na čele nápis "ťunťa". Je to sice zlatíčko, rozkrájel by se, ale na druhou stranu je pro něj všechno problém. Každé rozhodnutí jsou muka a on se tváří jako když ho na nože berou. Každá změna je zásadní vykolejení celého systému. Všechno mu musíte stokrát opakovat. A u těch skutečně důležitých věcí nechává vše na poslední chvíli, jelikož nemá ani sebemenší zájem a pocit zodpovědnosti. Dokonce jsem mu už jednou udělala seznam ve stylu, dojdi tam a zaplať tam tohle, nezapomeň v autě tamto, zavolej... Zním jako fúrie, ale jeho laxní přístup mi někdy pije krev. On má totiž nejradši situaci, kdy neřeší nic a všechno prostě samo nějak dopadne. Prostě v některých věcech stále ještě dítě.

A já potom v duchu soptím a připadám si jako blázen, když mi tohle všechno zkrátka nepřijde normální. Ale předevčírem mě uklidnila kamarádka, že přesně stejný je její přítel, tak doufám, že to skutečně není jen můj případ, ale že muže, kteří jsou vlastně ještě dětmi (a kdo ví, zda z toho vyrostou) má na krku ještě pár nešťastnic.

Pokud jsi jedna z nich, dej mi vědět, ať vím, že v tom nejsem sama! Případně se samozřejmě podělte o zážitky s přerostlými dětmi a jejich neřešitelnými problémy, ráda se zasměju. :)

Vaše Lucka

10 Komentáře

  1. Já jsem jednoho takového vychovala, nechce dospět. Není ani schopný vstát sám do školy...

    OdpovědětVymazat
  2. Ježiši, tak něco podobného mám doma! Ideální stav je, když si v klidu může hrát přiblblé počítačové hry - to, že je potřeba zaplatit tohle a tamto, zavolat tam a tam a nedej bože udělat něco pro sebe (třeba dostudovat, když už si to zaplatil), tak to ne.

    OdpovědětVymazat
  3. Zní to teda děsně a myslím, že všem takovým by teda dost prospělo období, kdy by se museli starat opravdu sami a buď by se to naučili jako normální zodpovědný člověk a nebo by byli rádi, kdyby se za pár let vyhrabali ze všeho přes insolvenci. Já nezodpovědnost nemůžu vystát a tohle bych fakt nesnesla, naopak všechno musim mít vyřízený hned!

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle teda spíš sedí na mě I když ne tedy v takovém měřítku. Jsem radši když nemusím nic řešit, ale co si budeme, takhle to nefunguje.. Ten můj se tváří velmi dospěle, naopak se o sebe umí postarat. A pak se zasekne u hry  a je konec

    OdpovědětVymazat
  5. Pokaždé, když čtu něco takového, jsem šťastná za mého přítele.

    OdpovědětVymazat
  6. Něco takového bych nevydržela. Myslím, že když někdo není plně soběstačný se vším všudy, není zralý ani pro vztah a vždycky tomu druhému bude přítěží. Máš svatou trpělivost!

    OdpovědětVymazat
  7. socialnedivnaslecna4. února 2020 v 23:13

    Mí bratři jsou úplně stejní. A taky si oba dva si našli přítelkyně, které se o ně musí starat. Máma došla k úplně stejnému závěru jako ty, když mě (její dceru) s nimi porovnala. Já fakt nevím čím to je, podle mě nás nevychovala nějak jinak.

    OdpovědětVymazat
  8. To bych nedala, potřebuju pravýho chlapa. Ale tak třeba se ještě nějak vyvine... třeba.

    OdpovědětVymazat
  9. Jako věř, že tohle je ještě slabá káva, oproti tomu jaké případy znám Jsou to občas vážně telata ale prostě proto je milujeme, protože oni by se bez nás neobešli a my zase bez nich :P

    OdpovědětVymazat
  10. Já teda doma dítě díky bohu nemám , ale pár takovým jedinců znám. Někdy ani ten seznam věcí, co má udělat nepomůže, bohužel.

    OdpovědětVymazat