Zdravím, zlatíčka.

Protože mi pořád ještě není úplně hej, nepouštím se do větších akcí. Na blogu jsem se sice včera už objevila, což jsem chtěla, ale hrozně mě bolí pořád hlava, tak to nechci přehánět. Tak si to vemte, co dělá takový marod? Že už se nepamatujete? Tak já Vám to povím! Sedí nebo leží a zírá na filmy. Můj mladší brácha mě docela zásobuje a tak jsem za dobu mojí nemoci shlédla Hurvínkův rok (vzpomínka na dětství), Pelíšky - nesmrtelná česká klasika a v neposlední řadě novější český film Bajkeři.

Výsledek obrázku pro bajkeři
(zdroj: Oficiální stránky filmu, fotogalerie)

Bajkeři
Žánr: Komedie
Délka filmu: 93 minut
Režie: Martin Kopp

Nevlastní bratři Jáchym a David společně s kamarádem Sašou tráví většinu času ve světě sociálních sítí. Vztahy pro ně představují chaty s virtuálními dívkami, které nikdy neviděli, obživu falešná módní show, v níž se předstírá něco, co není a největší životní problém pak vybitý mobil nebo nefunkční wifi. Na nátlak rodičů jsou donuceni vydat se pod vedením Davidovy půvabné "macechy" Terezy na dvousetkilometrový cyklovýlet. S překvapením zjišťují, že tam venku je skutečný svět, v němž život znamená víc než status na facebooku, opravdové dívky vypadají poněkud lépe, než kreslené akční hrdinky počítačových her a k lásce patří také sex. Srážka se životem sice nese jistá úskalí, ale s humorem se dá zvládnout nejen výšlap do strmého kopce, stavba stanu, chybějící elektrická zásuvka, ale také sok v lásce.

Recenze:
Jedná se o film z roku 2017, který jsem ještě neviděla, ale matně jsem o něm slyšela. Mám dojem, že na ten film možná i běžela reklama v televizi nebo někde na internetu, takže mi nebyl úplně neznámý, nicméně netušila jsem o obsazení nebo o průběhu děje, pokud se to tak dá nazvat. Trochu mě mrzí, že stejně jako Tátova volha, tak i Bajkeři lákají skvělým obsazením, které bohužel nedokáže napravit naprostou prázdnost filmu. Hvězdy jako Tomáš Matonoha, Michal Suchánek, Václav Postránecký nebo Vanda Hybnerová či samotná Hana Vagnerová v hlavní roli nedokázali nijak pozvednout dějovou linii, což je celkem škoda.

Abych se přiznala, děj postupoval celkem rychle a nebyly v něm přímo extra zdlouhavé pasáže, navíc jste se mohli celou dobu kochat přírodou a krásnou krajinou kolem Jihlavy, kde se film natáčel. Co mně osobně chybělo, byla dějová linka, nějaký zvrat, něco, co prostě povznese film jinam než jen na špatnou teen komedii. Celý film hodně s nadsázkou ukazuje dnešní generaci ovlivněnou internetem, mobily a nutností být online za každou cenu. Každý z tří kluků, kteří hrají hlavní postavy, má svůj příběh. Zatímco jeden má sedmnáct online přítelkyň a svůj život tráví na netu, protože chce, druhý hraje gaye v youtuberské show, aby tak mohl platit účty svých rodičů, a třetí pro jistotu žádnou přítelkyni nechce, protože žádná není jako postavy z jeho počítačových her.

No, jak to shrnout... Poučná část filmu nám samozřejmě na konci ukáže, že stačí pár dní v přírodě a člověk na techniku zapomene, najde si dívku svých snů a žili spolu šťastně až do smrti... Nemám nic proti Adamu Mišíkovi a zbylé partě mladších herců, nicméně oni vlastně ani nic nehráli. Jejich předepsaný scénář prakticky byl jen stát, sedět nebo jet na kole a v ruce držet mobil. Jeden z nich navíc měl celou dobu sluchátka v uších a vlastně hrál, jak nevnímá svět. Celé pojetí filmu na mě prostě nebylo to pravé ořechové, ačkoli jsem se párkárt i zasmála nějaké scéně nebo vtipu. On i samotný ten nápad, že pojedou 200 kilometrů na kole, přišel tak nějak odnikud, bez náboje či stopy nápadu. Prostě vezmeme kola, pojedeme, něco z toho nakonec vypadne.

Hodnocení:
Hodnocení na CSFD píše 45 %, což není žádný zázrak, ale na druhou stranu film žádným zázrakem skutečně nebyl. Pokud se filmaři chtěli inspirovat Rafťáky, Snowborďáky nebo dokonce Špunty na vodě, pak se jim to skutečně nepovedlo, protože nedosahují kvalit ani jednoho ze zmíněných, ať už humorem nebo dějem. Film má 45 % zcela zasloužených a ani já bych nešla s procentní hranicí nahoru, možná spíš dolů.

Vaše Lucka

15 Komentáře

  1. Taky jsem film neviděl, jinak přeji ti, aby ses uzdravila. :) Si hodná příjemná holka a zasloužíš si to! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Film jsem neviděla, ale přítel si dnes kousek pouštěl a prý nic moc

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Uznávám, napsala jsem to špatně, ale myslela jsem, že jsem ho dosud ještě neviděla. Recenzi samozřejmě píšu na film, který jsem viděla.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem tenhle film ještě neviděla, právě z důvodu jak všichni o něm nepíšou zrovna 2x dobře, a na recenze hodně dám. Takže mě to moc neláká ani jak ty tu sama píšeš, asi si myslím, že to není nic co bych si vyloženě musela pustit. Ale když není zbití že? Třeba jednou

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Taky se mi občas stane, že něco napíšu a ono z toho vyzní jinému člověku jako něco jiného.

    OdpovědětVymazat
  6. [6]: Bože, někdo takovej píše blog o animácích.                                                         

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Bože, někdo takovej píše blog o animácích!                                   

    OdpovědětVymazat
  8. Mám stejnou masku jako ty, před ostaními klidná, tichá, ped kamarády ukecaná až možná trochu moc veselá

    OdpovědětVymazat
  9. Ten film už z ukázek vypadá hrozně stupidně a povrchně a tvá recenze mě v tom jen utvrdila. Neviděla jsem ho a ani jsem nikdy nepřemýšlela o tom, že bych se podívala. Narozdíl od tebe mám trochu problém i obsazením, protože třeba Mišík je mi neskutečně nesympatický. Na druhou stranu ten člověk se sluchátky zní jako kdybych v tom byla já

    OdpovědětVymazat
  10. Přeji ti brzké uzdravení a lepší ruku při výběru filmů :) Film jsem zatím neviděla, právě kvůli tomu nízkému hodnocení. Asi si ho ani pouštět nebudu :) Ale třeba takoví Snowboarďáci a Rafťáci mě moc bavily :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tento film mě odradil už svým trailerem. Nejspíš jsem už stará na tyhle ty srandy

    OdpovědětVymazat
  12. Mě české filmy přijdou hodně zvláštní. Mají svůj osobitý styl a ten mě bohužel nikdy nezaujal

    OdpovědětVymazat
  13. Já na tyhle české filmy v poslední době přestala koukat. Už jen to, jak tenhle film vyzdvihovaly reklamy všude po internetu a televize mě odradilo.   

    OdpovědětVymazat
  14. [9]: Schválně jsem si musela pustit trailer na Ani ve snu! a chápu, že ti to přijde horší. Tady mě popravdě nezaujal ani trailer.

    OdpovědětVymazat