Ač je Valentýn brán převážně jako americký svátek, poslední roky se už pomalu ale jistě dostává i do povědomí naší země. Lidé stále víc a víc podléhají reklamám, které přímo lákají k tomu, aby svou polovičku obdarovali, a to přinejmenším romantickým wellness pobytem či dovolenou někde v teple. 


Já nejsem zrovna zastáncem svátku zamilovaných, ačkoli ho mám s kým oslavit. Přijde mi totiž zbytečné dokazovat svou nehynoucí lásku jen jeden den v roce, když rádi bychom se měli mít po celý rok. Proto neočekávám pugét růží ani zájezd k moři, stejně tak nenabízím žádné přemrštěné věci. 

Nejsem sice úplně z kamene, takže příteli obvykle čokoládu nebo nějakou drobnou pozornost koupím či vyrobím, ale v tomhle by podle mě nemělo jít o peníze. Bohužel, mám ten dojem, že většina marketingových agentur, které propagují Valentýn, mají dojem zcela opačný. Zdá se mi, že cílem je lidi natolik zmanipulovat, aby měli pocit, že se jedná o soutěž, ve které toho druhého musí přeplatit a přehrát, i když pak třeba bývají sami zklamaní, že nedostali zpět kompenzaci toho, co sami vynaložili. 

Osobně si myslím, že nějaká drobnost zaměřená na vaši polovičku udělá větší radost než nějaké drahý dárek. Já třeba vloni udělala příteli kartičky, které obsahovaly věci, co má rád a já tolik ne... A když chtěl, tak je potom mohl použít po celý rok. :)

Jaký máte na Valentýn názor vy? Slavíte ho či jste slavili? A kupujete si dárky?

Vaše Lucka

7 Komentáře

  1. Souhlasím s Tebou Luci, je to až moc marketingově dobře vymyšlené, vše se ladí do barviček, všichni se s dárky fotí, aby zaujali ostatní a šíří se to jako lavina. Já mám ráda si koupit wellness pobyt během roku kdy zrovna já chci a jet na něj kdy chci a ne jen proto že je nějaký svátek :-) většinou nekupuji nic jen třeba si zajdeme na večeři, ale to děláme i jiné dny a nemusí to být zrovna 14.2. :-)
    www.exploringtheworld.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Já si myslím, že kdo si to chce slavit, ať to slaví, a že je naprosto jasný, že marketing chce využít úplně cokoli, aby tlačil prodej, ať už se přisát na něco původního, nebo vymyslet svoje (třeba jak v Simpsonových vymysleli den lásky, protože klesaly prodeje, nebo co to bylo za den). Osobně je mi to ale jedno, mám sice dneska dovolenou, ale ta s tím nesouvisí (mám až moc nevybrané loňské a na celý dnešek nebylo dost co dělat), protože kromě Vánoc neslavím nic, nemám nějak potřebu.

    OdpovědětVymazat
  3. Také s tebou souhlasím, samotná myšlenka Valentýna se mi sice líbí, ale ten obrovský marketing okolo něho už ne. Dát si nějakou drobnost je fajn, ale dávat si nějaké velké dary mi přijde naprosto zbytečné :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Určitě by to nemělo být, tak šílené, jak to líčíš. Samozřejmě nemám nic proti tomu, když si zamilovaný mezi sebou dávají květiny, čokoládu apod. Ale přehánět to, pak lásku měřit podle toho, kdo co dostal je nesmysl. Pokud si to někdo myslí, tak je to jeho názor a nestojí vůbec za to něco takového vymlouvat.
    Rozumný člověk ví, že veškeré tyto "svátky" jsou pouze marketingový tah, přejatý z jiných zemí, podobně jako Halloween, a nijak zvláště to nehrotí.

    OdpovědětVymazat
  5. Přítele nemám, ale úplně s tebou souhlasím. Stačí maličkost, která zahřeje u srdíčka. S kamarádkami jsme si posílaly přáníčka. Člověk by řekl, jaká je to hloupost, ale člověka to moc potěší.

    OdpovědětVymazat
  6. Já to asi nijak neřeším a nikdy jsem ani neřešila. Tedy, jen kvůli Valentýnu nemám v plánu utrácet velké sumy a ve vztahu si děláme různé radosti a překvapení i jindy v roce, ale zase mi to přijde jako hezká příležitost druhého něčím překvapit anebo si naplánovat něco hezkého. My jsme se přítelem dohodli, že to slavit nebudeme, stejně jsem dostala květiny, oblíbenou bonboniéru a přání, já jsem mu doma vyrobila ``Love coupons``, kde jeden z nich byl i pozvánka na večeři, protože jsme dlouho nikde nebyli. Přítel pak večer ještě dovezl čínu a sedli jsme si k filmu, ale to děláme i jiné večery :D

    OdpovědětVymazat
  7. My už jsme příliš staří, abychom si na Valentýna zvykali a marketingové přehánění mne rozčiluje u všeho (počínaje čokoládovými Mikuláši v říjnu, přes záplavu růžové valentýnské parády se srdíčky úplně na všem po velikonoční zajíce v únoru a hallowenské příšery). Ale dali jsme si dneska výlet v pohorách a manžel večer udělal parádní stejk. Tak jsme si nad ním ťukli, že jako na Valentýna :D

    OdpovědětVymazat