Nedávno jsem se po dlouhé době dostala k přečtení knižní série Drahokamy, která mi doma ležela už delší dobu, ale nebyla jsem schopná se do ní pustit. Možná tuhle sérii budete znát, jelikož by i zfilmovaná. Nicméně jak jsem se dívala na CSFD, tak filmová verze moc velký úspěch neměla, zatímco první díl knihy má v databázi knih hodnocení 89 %, což je podle mě slušné. Tak se tedy jdeme podívat na to, o čem tato trilogie vlastně je...

Autor: Kerstin Gier
Originální název:
Liebe geht durch alle Zeiten : Rubinrot,Saphirblau,Smaragdgrün
Žánr: Literatura světová, Dívčí romány, Pro děti a mládež
Počet stran: 1104 stran
Nakladatelství: CooBoo
Přeložil: Tereza Pecková - Pecáková

Anotace:
Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.Rudá jako rubín, Modrá jako safír a Zelená jako smaragd!


Recenze:
Při úvodním čtení první knihy jsem byla zpočátku skeptická a nemohla jsem se začíst, ale jakmile jsem poznala hlavní hrdinku Gwendolyn, vše se poměrně rychle vyjasnilo a v průběhu čtení jednotlivých dílů jsem byla stále dychtivější a zvědavější, co vlastně bude následovat. Musím říct, že autorka knihu napsala zajímavým, velmi čtivým způsobem. Jak říká sama anotace, hlavní hrdinka zdědila časocestovací gen, za který není vůbec ráda, jelikož podle domnění všech ona vůbec neměla tento gen získat. Nicméně zasáhl osud a pár jiných okolností, které v průběhu zjistíte a z naší Gwen se stala cestovatelka časem.

Představte si to. Obyčejná a normální holka, která se najednou dostane do středu tajného společenství, představuje hrozbu v utajení a není naprosto připravená na to, co se od ní čeká. Však kdo z nás by taky věděl, jak se má chovat v osmnáctém století, který klobouk či kostým patří do patnáctého a jaké postavení vůbec v minulosti žena má a měla. Gwendolyn tak najednou připadne poměrně těžké břímě na ramena, musí pochopit spojitosti, najít v sobě svou vnitřní sílu a poznat, co to obnáší být Rubínem. Celá situace je o to složitější, že jí vlastně nikdo pořádně nechce pomoci pochopit. Pouze od ní očekávají, že to, co se její sestřenice učila celý život, bude ona najednou zvládat za pár dní.

Ačkoli se celý děj odehrává v několika málo dnech, bude vám to připadat jako týdny, jelikož díky časocestovacímu genu skáčou hlavní hrdinové z místa na místo a z časů do časů. Protějšek naší hrdinky samozřejmě není nikdo jiný než další cestovatel časem - mladý, pohledný, poněkud arogantní a ve všech směrech úžasný Gideon, do kterého se přes počáteční neshody hlavní hrdinka bláznivě zamiluje. Musím říct, že Gideon měl nálady a myšlenky, které jsem tak docela nechápala, ale na druhou stranu jsem se při čtení dialogu mezi těmi dvěma hihňala jak puberťačka, takže jeho postava svůj úkol v knize splnila na jedničku.

Knihy jsou napojené logicky hned po sobě, takže je ideální mít všechny tři najednou, jelikož na sebe přímo navazují a vy si tak připadáte, že čtete pořád jednu a tu samou. Ocenila jsem jednotlivé vsuvky mezi kapitolami, které nám prozradily něco málo o příběhu navíc - veršované říkanky ohledně Rubínu, zprávy od Strážců z minulých let a staletí či rodokmeny, které mi pomohly se zorientovat v příběhu ještě o něco víc. Autorka si v tomhle směru dala záležet. Ano, některé dějové zvraty byly víceméně předvídatelné, přesto ale musím říct, že poslední zvrat mě překvapil a já jsem zůstala zírat s otevřenou pusou. Přeci jen, i když si člověk myslí, že ví všechno, ještě pořád vše neví. A to je na tom to milé. Ráda se nechávám překvapovat.

Uděluji knižní sérii čtyři hvězdičky, protože se mi i přes počáteční antipatie nakonec dostala pod kůži a ukázala, že příběh cestování časem, ač lehce předvídatelný, může být nakonec plný zajímavých zvratů, tajemství, legrace a lásky.

Hodnocení: ★

Ukázka z knihy:
Opál a Jantar tvoří první pár, Achát pěje v B coby vlčí avatar, duet - Solutio! - s Akvamarínem. Mocně následují smaragd s Citrínem, dvojčata Karneolu ve znamení štíra, a Nefrit, číslo osm, distingeo uzavírá. V E - dur: černý Turmalín, Safír v F, jak světlý se zdá. A vtom Diamant troufalý jako jedenáct a sedm, pozná lva. Projectio! Čas je řeka, s Rubínem začátek i konec nás čeká.

Četli jste tuto knihu? Líbila se Vám?

3 Komentáře

  1. Knižní sérii jsem nečetla, ale viděla jsem filmové zpracování poměrně nedávno v televizi a moc se mi to líbilo Baví mě cestování časem na všechny způsoby

    OdpovědětVymazat
  2. Na tyhle knížky jsem stále narážela, ale ještě na ně nepřišel čas. Možná si je někdy koupím, až nebudu vědět, co číst :).

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to na moc pěknou sérii krásné obálky.

    OdpovědětVymazat