Jak jsem se odhodlala něco změnit

Začátek roku byl pro mě změnou v mnoha ohledech, jedním z nich bylo rozhodnutí začít se sebou něco dělat. Už roky jsem se dívala po dietách, formách stravování, nějakém sportu, ale vždy zůstalo jen u dívání se. Vždycky jsem tvrdila, že se mám ráda a že nikdo nemá právo mi ublížit, pokud mu to sama nedovolím. A tak mi vlastně bylo jedno, zda mám o pár kil víc nebo méně. 

Pravdou ale je, že v poslední době už jsem se sama necítila ve své kůži úplně dobře. Není to moc příjemný pocit, když nemůžete sehnat kalhoty, co by vám padly... Nebo když se vám ve skříni kupí víc oblečení, které nenosíte, než toho, které skutečně užijete. A když potom i do schodů funíte jak parní lokomotiva, dojde vám, že to není dlouhodobě udržitelný stav. Hlavní milník v mém rozhodnutí byla jedna známá, která na svém Instagramu zveřejnila svou proměnu s Cambridge Weight Plan. A já se rozhodla, že to chci taky.

Pytlíková strava není nic pro mě

Nikdy jsem nebyla zastánce různých Keto diet a podobných pytlíkových metod, ale řekla jsem si, že nějak začít skutečně musím. Už hrozně dlouho se mi líbilo Low-carb stravování, ale mám problém s tím, že potřebuji, aby mě někdo vedl. A tak jsem se rozhodla začít s Cambridge, díky kterému nejprve shodím přebytečná kila, naučím se jíst pravidelně a poté přejdu na tuto nízkosacharidovou stravu, kterou už roky sleduji. 

Našla jsem si poradkyni CWP přímo ve svém městě a přes jejich webové stránky jsem ji oslovila. Hned druhý den dopoledne mi paní volala a domluvili jsme si schůzku. Tady pro mě nastal trochu nepříjemný okamžik, když jsem zjistila nejen svou váhu (roky jsem na váze nestála), ale také nedostatky, kterými mé tělo trpí. Abyste se do mě dokázali vžít, musíte pochopit základní věc - jsem hodně silná, ale nikdy to nebylo způsobené přejídáním. Mé tělo prakticky už několik let těžce hladoví a tak si to málo, co mu dodám, ukládá na horší časy. Způsobené je to jedinou věcí, nepravidelná životospráva, nemám pocit hladu ani žízně, sedavý způsob života.

Jak jsem byla v šoku

Poté, co jsem si se svou poradkyní sedla, dali jsme dohromady základní informace a můj cíl. Každé kilo dolů je pro mě přínos, nicméně správně bych ke své výšce 162 cm měla vážit asi 65 kilo. To je moje cílová meta, na kterou se nemůžu dostat ze dne na den, jelikož mě od ní dělí třicet kilo. 

Nebudu vám říkat, že je to levný způsob zhubnutí, to určitě není. Úvodní setkání spolu s nákupem 3+1 týden zdarma mě včetně vážení a rozboru stál 5 235,-Kč. Získáte tak 84 produktů, které se skládají z kaší, koktejlů a polévek. Z jídla jsem měla strach, protože jsem dost vybíravá, ale musím říct, že mě pytlíky mile překvapily. V koktejlech a kaších nemám jedinou věc, která by mi nechutnala. Z polévek jsem si vytipovala ty, co mi chutnají nejvíce a ty méně oblíbené jsem se svou poradkyní bez problému vyměnila za ty, co mi chutnají. Cílem rozhodně není jíst něco, co nám nechutná, tak mi to říkala a toho se držím!

Jak vypadá můj den

Dále mě překvapilo, že není stanovené, v jaký čas máte co jíst. Víceméně to záleží na vás a vašem pocitu hladu. Proto jsem si nastavila, že k snídani si dám kaši kolem deváté hodiny ráno (i v práci), k obědu polévku asi tak v jednu hodinu, svačina čítá normální jídlo (100g bílé nebo zelené zeleniny + 50g šunky nebo 70g masa a podobně), které si dávám po čtvrté hodině a k večeři mám koktejl kolem osmé večerní. 

Všichni se mě ptají, zda nemám hlad. Za sebe mohu říct, že hlad nemám, ale to je podle mě hlavně proto, že jsem i předtím jedla málo, takže jsem na to zvyklá. Věřím, že někdo, kdo trpěl záchvaty hladu, bude mít hlad i při tomto způsobu stravování, ačkoli všechny ty pytlíky jsou poměrně hutné. 

Pro koho je to vhodné?

Někdo by mohl říct, že pro všechny. Já toho názoru nejsem. Při volbě této stravy je důležitá spousta faktorů - způsob života, fyzická zátěž, zdravotní stav a další. V počáteční fázi pro mě dokonce není vhodné cvičit, protože příjem kalorií je lehce pod bazál a mohlo by mi být špatně. 

Zvládnu to?

Pokud si kladete tuhle otázku, tak mi věřte, že je to v hlavě. Před nástupem na Cambridge jsem denně vypila třeba jen hrnek kafe a vodu žádnou... Základem této stravy je vypít minimálně 2,5l vody denně, dnes dám i víc. Pokud se bojíte hladu, nezbývá než to zkusit, já toho nelituji. Pokud se bojíte svodů, je to opět jen v hlavě. Jsem schopná sedět vedle přítele, který se láduje steakem, a nedám si. Stejné je to s alkoholem, ten zastaví hubnutí třeba na několik dní, takže si o víkendu v hospodě piju neperlivou vodu a taky se to dá. 

V neposlední řadě musím upozornit na to, že jste pořád pod dohledem poradce či poradkyně. Ta moje mi píše smsky, ptá se na to, jak se cítím, vybízí k otázkám a to je pro mě podpora, když vím, že v tom nejsem sama. Každých 14 dní navíc máme převážení, kdy se mohu na cokoli zeptat. 

Začátek: 16.1.2020
První kontrola: 29.1.2020 (-4kg celkem, z toho 2,5kg tuk a zbytek odvodnění)
Druhá kontrola: 10.2.2020 (-6,6kg)
Třetí kontrola: 24.2.2020 (-9,1kg)
Čtvrtá kontrola: 7.3.2020 (-11,4kg)
Pátá kontrola: 27.4.2020 (-20kg)

Přerušení pravidelných kontrol skrze nařízení vlády kvůli koronaviru...

Domácí vážení: 30.3.2020 (-15,5kg)
Domácí vážení: 15.4.2020  (-18,5kg)
Domácí vážení: 8.5.2020 (-22kg)

Obnovení pravidelných kontrol :)
Šestá kontrola: 8.6. 2020 (-24,9kg)
Sedmá kontrola: 29.6.2020

Pokud chce člověk podvádět, podvádí jen sám sebe. A podle mě tak přijde nejen o motivaci z pokroků, které pochopitelně přichází pomaleji nebo vůbec, ale i o peníze, které investoval. Zvažovala jsem, zda to sem přidat či nikoliv, přeci jen jde o hodně osobní záležitost a snad každá holka považuje téma ohledně tělesné hmotnosti za citlivé... ale nakonec jsem si řekla, že pokud je tam někde slečna, která je na tom jako já, ať už hubne nebo chce, třeba se k ní ten článek dostane a ona si řekne, že v tom není sama. A že všechno jde, když se jen trochu chce. Držím ti palce, krásko!

Máte zkušenosti s CWP? Případně se pochlubte zkušenostmi s jinou dietou či způsobem stravování.

Vaše Lucka

5 Komentáře

  1. Veľmi ma bavil tvoj článok, pretože som sa sama pustila do chudnutia. V mojom prípade je to rovnaké - príliš často a extrémne hladujem a to sa podpisuje na mojej váhe. Začala som cvičiť a zdravo sa stravovať. Vyberám si potraviny, ktoré sú racionálne. :) veľa šťastia v tvojej ceste! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak ti budu moc držet palce, aby si to zvládala i nadále a dosáhla pokroků, které sis vytyčila :) já to měla vždycky podobně, říkala jsem si, že jsem spokojená a že se přece nebudu omezovat, ačkoliv bych si všimla, že jsem jednu dobu už vážně měla do hubené slečny daleko. Poslední roky jsem se sebou taky víceméně spokojená, ovšem štve mě, že se skoro nehýbu, a tak jsem s novým rokem začala chodit pravidelněji do fitka, tancovat a sportovat a cítím se mnohem lépe, ačkoliv nijak výrazně nehubnu :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc ti držím palce, aby ti to vyšlo :-)
    Je super, že jsi do toho šla! Určitě budou vidět výsledky.

    OdpovědětVymazat
  4. S tímto vůbec nemám zkušenosti a slyším o tom poprvé. Každopádně zní to zajímavě a gratuluji k úbytku váhy, jen tak dál! :))

    OdpovědětVymazat
  5. Osobně mám ke všem předpřipraveným krabičkám a pytlíkům velkou nedůvěru, naopak se snažím sama si vařit a využívat k tomu co nejvíce základních surovin. Jako nouzovka je podobná náhrada jídla fajn, ale pravidelně? Chyběla by mi zelenina.

    Krabičky ale určitě můžou skvěle nastartovat proces hubnutí. Ony ty první kila dole musí těšit a motivovat, že? Svépomocí by se k tomu člověk propracovával mnohem déle... Držím palce, ať se daří hubnout i nadále, hlavně však aby tělo bylo spokojené a mělo všechnu výživu, co potřebuje.

    OdpovědětVymazat