Zdravím, zlatíčka! :)

Podzimní lehce chmurné počasí mě vyburcovalo k tomu, abych po dlouhé době opět vytáhla knihu, a dnes mám radost, že vám mohu přinést recenzi. Abych se přiznala, čtení mám moc ráda, ale poslední dobou mi nějak nezbýval čas. Ale podzim bývá každoročně na tyhle čtecí chvilky úrodnější než ostatní roční období. V čem mě Sama sebou oslovila a potěšila? A splnila očekávání bestselleru?

Výsledek obrázku pro sama sebou knihabooks, gif, and will traynor image

Originální název: Still me
Autor: Jojo Moyes
Žánr: Literatura světová, Romány, Pro ženy
Počet stran: 456 stran
Nakladatelství: Ikar
Přeložil: Lucie Mikolajková

Anotace:
Louisa Clarková z bestellerů Než jsem tě poznala a Život po tobě se vrací v novém románu Jojo Moyesové! A hodně toho ví… Tak například ví, jak daleko je z jejího nového domova v New Yorku do Londýna, kde žije její přítel Sam. Ví také, že její nový zaměstnavatel je dobrý člověk a že před ním jeho manželka skrývá tajemství.

Co ovšem Louisa ještě netuší, je to, že nová práce v novém městě jí rozhodně nezaručí idylický život, ve který tolik doufala, a že její vztah se Samem bude z obou stran podroben zkoušce ohněm. A neví také, že lidé, s nimiž se ve své nové životní etapě setká, ji možná postrčí dost nečekaným směrem…


Recenze:
Předchozí dvě knihy ze série Než jsem tě poznala, jsem na blog nedávala a možná se časem dostanu k tomu, abych jim zpětně dopsala recenze, ale Sama sebou si podle mě recenzi určitě zaslouží. V knize je mnohem víc než se na první pohled zdá. Hrdinku si člověk poměrně rychle oblíbí, i když ji nezná nebo si nepamatuje z předchozích dílů. Je prostě praštěná, svá, originální, trochu extrovert a milovnice retro věcí.

Kniha je psána čtivě, má rychlý spád, autorka si dává záležet na vykreslení nejrůznějších pocitů, míchá tajemství a zajímavého náhody. Tvoří přátelství tam, kde by je nikdo nečekal. A prostě celou knihu sedíte s mírným úsměvem na rtech, který vytváří nejen Louisa a její barevné kreace, ale i další postavy knihy a jejich vtipné hlášky. (Lily ke konci skutečně vede...)

Louisa začíná nový život v New Yorku, který by jí měl pomoci vyrovnat se se ztrátou Willa, s nově nalezeným já, ale měl by to být i zároveň takový odrazový můstek pro její budoucnost se Samem. New York je tolik odlišný od jejich maloměsta, plný nevšedních zkušeností a zážitků, posezení s místní smetánkou i svými tajemstvími. Louisa po prvotním nadšení z New Yorku poznává, že není všechno zlato, co se třpytí a naráží na své vlastní nové problémy, čímž se dostává i k ovlivnění své vlastní budoucnosti. A to, že se na scéně objeví kluk podobný Willovi jako vejce vejci, je už jen třešničkou na dortu.

Celkově si troufám říct, že Sama sebou splňuje to, co má ve svém názvu. Je to taková motivační kniha o tom, jak si člověk musí uspořádat priority ve svém životě, aby nakonec skutečně našel štěstí a spokojenost. A že člověk musí myslet i na sebe, najít se a nevzdávat se své podstaty. Protože to, kdo jsme, nás dělá tak úžasnými.

Hodnocení: 

Ukázka z knihy:
Snad půl hodiny jsem seděla u okna, vyhlížela na ranní manhattanskou ulici, ústa měla střídavě zalepená máslovým muffinem nebo opařená silnou horkou kávou, dávala volný průchod neutuchajícímu vnitřnímu monologu (Sedím v newyorský kavárně a piju newyorský kafe! Chodím po newyorských ulicích! Jako Meg Ryanová! Nebo Diane Keatonová! Já jsem fakt v New Yorku!) a na okamžik jsem přesně pochopila, co se mi přede dvěma lety marně snažil vysvětlit Will: na těch pár minut, s ústy plnými nového jídla a s novými výjevy před očima jako bych existovala právě jen v tomhle jediném okamžiku. Byla jsem dokonale přítomná a soustředěná, všechny smysly mi ožily a celou svou bytostí jsem se otevřela novým zážitkům, které mě obklopovaly. Byla jsem na tom jediném místě na světě, kde jsem být mohla.
A potom, úplně zničehonic, se do sebe dvě ženy u sousedního stolku pustily pěstmi. Rvaly se, kolem stolu lítalo kafe a kousky pečiva a baristé se k nim vrhli, aby je od sebe odtrhli. Oprášila jsem si z šatů drobečky, zaklapla kabelku a usoudila, že bude nejspíš načase vrátit se do klidu a míru v Lavery.

Četli jste tuto knihu? Líbila se Vám?

8 Komentáře

  1. Ještě jsem ji nečetla, ale dva předchozí díly o Louise jsem zhltla na jeden nádech, tak se na pokračování v brzké době taky chystám :)

    OdpovědětVymazat
  2. slyším o ní poprvý, a i když mě trošičku děsí ten počet stránek, tak to zní zajímavě a rozhodně to zní, že je to něco co teď vyloženě potřebuju číst, páč bych se s louisou dost dobře ztotožnila

    OdpovědětVymazat
  3. Já viděla pouze film, takže jsem knihy nečetla, ale tato je právě po tom "Než jsem tě poznala", takže tu bych si ráda přečetla.

    OdpovědětVymazat
  4. Od této autorky jsem ještě nic nečetla, kniha není můj šálek čaje ale pěkná recenze

    OdpovědětVymazat
  5. Četla jsem všechny 3 knihy ze série Než jsem tě poznala :) v tomhle posledním dílu jsem si hrdinku moc oblíbila, celá kniha se mi líbila, příběh se vyvíjel pro mě nečekaně :) takže hodnotím knihu kladně a doporučila bych ji

    OdpovědětVymazat
  6. Knížku jsem nečetla ani jednu, ale film se mi opravud líbil. Kamarádka se docela dlouho pachtí s tímto posledním díle, tak jsem zvědavá, co na to bude říkat

    OdpovědětVymazat
  7. Viděla jsem jenom film, byl krásný a smutný. Pokud budou další díly zfilmované, tak se na ně taky kouknu. Ale jako kniha…upřednostňuji většinou jiné žánry :).

    OdpovědětVymazat
  8. Než jsem tě poznala miluji, jak film tak knihu. Pokračování se mi už tolik nelíbilo, ale bylo čtivé a příjemné :)

    OdpovědětVymazat