Zdravím, zlatíčka!

Po delší době přicházím s nějakou recenzí na film. V mém hledáčku se objevil jeden z nejočekávanějších filmů roku, kterým není nic jiného než To: Kapitola 2! Jak si film podle mě vedl, a další poznatky najdete v článku.

To Kapitola 2 (2019)

To: Kapitola 2
Žánr: Horor/Thriller
Délka filmu: 165 minut
Režie: Andy Muschietti

V pokračování nejúspěšnějšího hororu všech dob, se do města Derry vrací zlo a členové Klubu smolařů spojují své síly na místě, kde to všechno začalo. Uběhlo dvacet sedm let. Nyní již dospělí přátelé se dávno rozešli a žijí vlastní životy. Mike, jediný, který zůstal v jejich rodném městě, ale svolává ostatní členy klubu domů. Přestože jsou poznamenaní hrůznými zážitky z minulosti, musí každý z nich překonat svůj nejniternější strach… a čelit klaunovi, který je nyní mnohem nebezpečnější než kdy jindy.


Recenze:
Hned na začátek bych asi měla říct, že jsem věděla, do čeho jdu. Knihu od Stephena Kinga jsem četla ještě na střední škole a zaujala mě, což byl důvod, díky kterému jsem porušila svou tradici a na film se do kina vydala. Já totiž osobně na horory nikdy nekoukám, nemám je ráda, ale říkala jsem si, že tenhle znám a zkusím to.

Po zhlédnutí prvního dílu jsem byla vážně nadšená, barvité vykreslení, super zpracování a při hledání auta na parkovišti jsem měla i celkem naděláno v gatích, tak by to asi mělo být. O to víc jsem byla zklamaná po zhlédnutí druhého dílu. Očekávala jsem akci, strach, napětí... A vlastně nic z toho nedorazilo. Ano, měla jsem několik cukavých momentů, kdy člověk prostě čeká, že se něco stane, ale stejně to s ním trochu trhne... Ale úplně jednoduše jsem čekala víc.

Pravdou je, že kniha sama o sobě je hodně obsáhlá a narvat všechno do filmu není jednoduché, nicméně štáb to prostě nedokázal podchytit. Hodně zmateně se často prolínala realita s minulostí, a abych se přiznala, už po hodině jsem si říkala, že by mohl být konec (přítel už po 10 minutách prohlásil, že je to totální kravina - a měl pravdu). Samotný příjezd do města a shledání bylo šíleně dlouhé, některé části úplně zbytečné a celkově ne moc poutavé. Celkově z druhého dílu mohu pochválit asi jen výběr herců, který mi sedl.

Hodnocení:
Na CSFD je hodnocení 67 %, myslím, že tohle číslo do budoucna bude klesat. Za sebe bohužel musím dát hodnocení ještě nižší, a i tak je 45 % možná moc. Bohužel, zkrátka ne vždy se zadaří a nedá se zavděčit všem. Za mě ale tento filmový počin neobstál v základních bodech, nebo snad není cílem hororu se skutečně bát?

Viděli jste už tento film? Líbil se vám?
Vaše Lucka

8 Komentáře

  1. Zatím jsem to neviděla, ač se na to chystám (ovšem ne do kina). Viděla jsem 1. díl, ten celkem ušel. Četla jsem předlohu (ta je tak příšerně nafouknutá, až je nudná) a celkově od toho moc nečekám.  

    OdpovědětVymazat
  2. ani nevíš jak já se na to těšila po jedničce! knížku sem teda nikdy nedočetla (ok, kamarádka si jí pořídila a přestala mi fotit kapitoly ) ale předtím než sem stihla jít na dvojku mi ségra řekla, že to byla fakt katastrofa.  a říkají to všichni, takže do kina nejdu...

    OdpovědětVymazat
  3. Viděla jsem jedničku, která mě naprosto nezaujala. Mám ráda horory, ale tohle prostě nebyl žánr pro mě. Rozmýšlím se, zda se na dvojku kouknout, natož si to přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  4. Také jsem se těšila po shlédnutí prvního dílu a byla jsem zklamaná. Díky spoustě celkem zbytečných "vtípků" jsem nějak nedokázala brát film vážně.

    OdpovědětVymazat
  5. Jednička byla super, dvojka byla plná gagů v místech, kam se absolutně nehodily. Víc jsem se nasmála, jak jsem bála a to je u hororu dost smutné :"D

    OdpovědětVymazat
  6. Další pokračování TO jsem bohužel ještě neviděla, tak jsem recenzi bohužel nečetla. Každopádně, jako film, mě začátek nebavil, tak nevím jak to bude s pokračováním...

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělý článek, pěkně jsi mě nalákala. Zatím jsem film neviděla, ale první díl byl teda intenzivní, vážně síla :)

    OdpovědětVymazat
  8. Já jsem hrozný strašpytel, takže na horory se nekoukám, ani nečtu.

    OdpovědětVymazat