Zpočátku jsem si nebyla jistá, jak téma týdne pojmout. Dnešní pracovní ráno mě ovšem celkem motivovalo. Často slýchám o tom, jak se Češi chovají na dovolené v hotelových resortech, v tomto případě konkrétně to, jak kradou snídaně a pašují je pod tričkem.

Co jsem začala pracovat v hotelu, začala jsem si i víc všímat toho, jak se hosté různých národností chovají. Pravdou zůstává, že pokud máte na hotelu Čechy, většinou snědí, na co přijdou a chodí prosit o další doplnění, ačkoli v kuchyni se už dávno vajíčka míchají a obsluha nestíhá nosit na bufetový stůl.

Dnes jsem se ale stala svědkem toho, co jsem ještě nezažila. Totiž toho, jak být správný Čecháček... Na snídaních byl jediný pokoj, připravený nářez a zelenina pro všechny hotelové hosty. Když hosté odešli i s kočárkem a miminkem v něm, vydal se personál uklidit jejich stůl a doplnit, co chybí. Zprvu se nám zdálo divné, že dva lidi dokážou sníst nářez asi pro dvanáct lidí, ale navíc nám zmizela i miska na zeleninu. A to je problém, protože tyhle misky jsou trochu speciální a moc jich nemáme. Jakmile hosté odešli ven, na jejich pokoj se vydala pokojská, aby jim doplnila vodu a toaletní papíry a provedla úklid. A co nenašla?

Výsledek obrázku pro bufetová snídaněVýsledek obrázku pro shameVýsledek obrázku pro bufetová snídaně češi



Na jejich pokoji bylo na talířcích nakradeno vše z nářezu, naše plná miska zeleniny a také ovoce. Pro mě za mě, ať si dají, pokud mají pocit hladu, ale v tomhle vedru mi nepřijde zrovna dobré mít šunku položenou volně na pokoji bez uskladnění v chladu. Ale víte, co je na tom nejvíc srandovní? Pašovali to v kočárku... Když jsme totiž viděli hosty odcházet, měli ruce prázdné, takže to všechno museli nacpat k miminku do kočárku.

Celá ta scéna mi připomněla video od ViralBrothers, kteří kdysi natočili sérii Debilních keců - a jeden díl se věnoval i Čechům na dovolené.


Máte s něčím podobným zkušenost? Jak vnímáte to, že si hosté jídlo fasují na později?

Vaše Lucka

27 Komentáře

  1. Díky bohu se moji rodiče takhle na dovolených nikdy nechovali, to bych se asi nahbou propadla. Řekla bych, že nás rys jako Čechů je ten, že když něco není přivázané železným řetězem, tak to ukradnou, vezmou úplně cokoliv i kdybych to měla byt ta největší zbytečnost. Například u nás před panelákem máme zamčenou popelnici, aby tam nejezdili cizí lidé okupovat popelnice s házet tam svůj odpad, protože pak my to nemáme kam dávat. Opravdu co není v tomto státě pod zámkem, to někdo vezme nebo použije pro svůj účel. Někdy si přijdu jako bych žila v jiném světě než naši spoluobčané.

    OdpovědětVymazat
  2. Opravdu ostuda...a taky si myslím, že Češi jsou jsou v tomhle experti...

    OdpovědětVymazat
  3. Pašovat jídlo v kočárku? No proč ne Měli asi jediné štěstí, že miminko asi ještě nebylo ve věku, kdy strká do pusy na co příjde Taková šunka v trávícím ústrojí kojence by jim asi hodně znepříjemnila výlet...

    OdpovědětVymazat
  4. Jelikož jsem při vícedenních cestách jen výjimečně bydlela v zařízeních, kde podávali taky jídlo, tak jsem "švédské stoly" zažila prakticky jen jednou ve Švýcarsku při zájezdu na střední, což bylo taky poprvé, kdy jsem se setkala se snídaní podávanou jako součást ubytování. Pamatuju si, že tehdy nám učitelka řekla, že se žádný jídlo s sebou nedonáší... a přestože nám ani nepodávali nic odnesitelného (měli jsme pomazánky, jogurty v mističkách a müssli v mystičkách, takže to fakt těžko odneseš), naprosto jsem se děsila představy, že bych něco vzala, když se to "nesmí" Jak teď... bych si s sebou možná vzala broskev nebo sůšu, kdyby to tam bylo, ale odnášet si ve velkém? To by mi samotné přišlo trapný, i kdyby na mě přijít neměli. Na druhou stranu ale my jsme to vždycky měli tak (a zjistila jsem, že už to provozuju i když jedu někam úplně sama), že když jsme na dovolený, budem utrácet. Takže škudlit si snídani z bufetu, abych nemusela kupovat oběd/večeři, to by mě nenapadlo

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: *neodnáší samozřejmě a v mističkách, fakt nevim, co se mnou je, asi mi horko rozpouští mozek

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je nářez i bez ukradeného nářezu...

    OdpovědětVymazat
  7. Tak toto je niečo veľmi špeciálne Človek potrebuje mať nový level skoliózy charakteru aby toto dokázal robiť.

    OdpovědětVymazat
  8. Je to bohužel pravda, že hodně lidí si myslí, že asi umřou hlady, když nesní všechno, co vidí. Musím, ale říct, že si jídlo odnášejí také turisté jiných národností. Je to vážně trapné, ale takoví jsou lidé, třebas by to chtělo "namátkovou kontrolu"

    OdpovědětVymazat
  9. Bože to je hrůza Češi jsou děsní burani a měli by pochopit, že už není doba hladomoru.

    OdpovědětVymazat
  10. Luci, mám čerstvou zkušenost z minulého týdne. Byla jsem na wellness, snídaně. Starší paní si na snídani přinesla kabelku a jak do ní ládovala (v Česku!) chleba se salámem, tak. Toto opravdu nepochopím!!!

    OdpovědětVymazat
  11. Jako upřímně? Já se občas na dovolené stydím, že jsem Čech, někteří jsou tak drzí a hamouni, že to snad ani není možný Pašovat jídlo v kočárku je fakt směšné.

    OdpovědětVymazat
  12. To je hrozné :(. Proč zrovna Češi musí být v tomhle tak špatní.

    OdpovědětVymazat
  13. Nemyslím, že se to děje kvůli jídlu. Tenhle typ lidí by si vzal cokoli - jen proto, aby TO MĚL, případně aby to neměli ostatní. Kdyby byly k volné dispozici větrové bonbóny, vzal by si jich kilo, kdyby vatové čističe uší, hodilo by se celé velkoobchodní balení, a i kdyby byly k mání jen balíky sena, jistě i ty by našly na pokojích shánčlivých hostů své uplatnění . Jsou prostě lidé, kteří nedokážou odolat, když se jim něco nabízí, protože neochvějně cítí oprávněný nárok vlastnit i to, co jim nepatří, a naopak jim zcela chybí korektiv sebeúcty a studu. Speciálně pro tyhle účely býval kdysi, myslím, odpovídajícím trestem pobyt na pranýři jako místě veřejné hanby, a kdyby se tahle pěkná tradice obnovila, já bych se nezlobil .

    OdpovědětVymazat
  14. Moc Vám děkuji za milé reakce, vlastní zkušenosti a názory ohledně toho, jak to dneska ve světě chodí. Těší mě, že článek vyvolal diskuzi a že máte k tématu co říct.

    OdpovědětVymazat
  15. No, oni vůbec Češi jsou zajímaví... Měla jsem teď po dlouhé době českého pacienta. A překonal naprosto všechny zahraniční pacoše, co jsem kdy měla. Bohužel v tom negativním slova smyslu...

    OdpovědětVymazat
  16. Pravda je, že na každé dovolené, když vidím chování některých jedinců, je mi za ně trochu trapno. Díky bohu naše rodina se tomuhle "typickému českému dovolenkovému chování" vyhnula obloukem. Hezký článek.

    OdpovědětVymazat
  17. Poznávám v tom některé lidi a nemusí to být nutně ani v cizině . Ono stačí když třeba přijde taková typická česká rodinka do restaurace u nás .

    OdpovědětVymazat
  18. Vzpomínám, jak jsem kdysi byla na dovolené na Zakarpatské Rusi. Tam aby se člověk pomalu styděl přiznat, že je Čech, když viděl, jak se tam někteří naši krajané chovají. Tedy spíše jako avarští nájezdníci, než jako turisté.

    OdpovědětVymazat
  19. Já bych to až tak katastroficky neviděla. Zažila jsem tohle dělat Poláky, Ukrajince, Holanďany i Angličany. Pravda - Němce ne; ti ovšem zase dělají bordel, který by doma nikdy nedělali (ať už hluk, či odhazování odpadků). Už dávno si nemyslím, že to je o "národu", je to - ostatně jako většinou - o jedincích. Ale při "souvstažnosti" si toho víc všímáme.

    OdpovědětVymazat
  20. [17]: Jestli on po Tobě nejel? (Takovej ten přenos, co bývá u psychologů, psychiatrů a těchhle?!)   

    OdpovědětVymazat
  21. [9]:Máte pravdu - je to o jedincích, ne o národnosti.

    OdpovědětVymazat
  22. Ježiši kriste, chudák to dítě.      To snad není možný

    OdpovědětVymazat
  23. Hmmm....tak kočárek, jo? Zřejmě slušnej oddíl!     

    OdpovědětVymazat
  24. Předevčírem v Bulharsku uklízečka měla položenou misku s ovocem a dvě skleničky na víno u pokoje...říkala jsem si, že třeba nějaký prominentní host...jeden den tu byla oslava zlaté svatby...ale těžko říct, jestli si to taky někdo neodnesl na pokoj .

    OdpovědětVymazat