Zdravím, zlatíčka.

Vzpomínáte na Vánoce? Na to, jak odpočítáváte dny, jedna část vašeho já se těší, protože v nás pořád zůstává to malé dítě, které tenhle čas miluje, kouká na pohádky, jí cukroví a užívá si to, zatímco ta druhá část panikaří, že ještě nemá hotové cukroví, uklizený byt a nakoupené dárky? A ta úleva, když potom seženete dárek podle vašich představ, pod stromečkem si dárky rozdáte a těšíte se, jakou radost z nich budou vaši blízcí mít? Já si to vybavuju přesně. K Vánocům jsem rodičům koupila s bráchou zájezd do Paříže. Nikdy tam nebyli a v posledních letech se většinou snažíme dát jim něco, na co budou hezky vzpomínat. Koupený poukaz byl v termínu 17.-19.5.2019. A protože se termín blíží, čekala jsem začátkem týdne na pokyny k odjezdu, jak bylo avizováno. No, místo pokynů mi nakonec dorazilo něco úplně jiného...

light, love, and Dream imagefuck, life, and rip imagechristmas, gift, and present image

Kontaktovala mě paní z cestovní kanceláře, která zájezd pořádá, to ano. Nicméně mi neposlala pokyny k odjezdu, ale dost nemilou zprávu o tom, že slevový portál Pepa.cz, přes který jsem zájezd kupovala, s nimi již několik měsíců nekomunikuje, neproplácí faktury a oni s ním proto byli nuceni ukončit spolupráci. A že pokud o zájezd mám zájem, musím ho zaplatit znovu - tentokrát přímo jim. V tu chvíli jsem vážně nevěděla, jestli mám brečet nebo se smát.

První věc, co jsem udělala, bylo to, že jsem se pokusila Pepu.cz kontaktovat. Naprosto bezvýsledně. Emailová adresa už zjevně neexistuje, jelikož se mi emaily vrací, telefon nikdo nezvedá a pokud se tak náhodou stane, tak jen proto, aby vám hovor ihned típli. Pohledala jsem na internetu různé diskuze a dočetla jsem se, že ačkoli tenhle portál vesele nabízí zájezdy a různé další produkty dál, tak svým partnerům neproplácí ani korunu. Jsou na ně podaná trestní oznámení od nespokojených zákazníků i bývalých partnerů, ale stejně se nic neděje. V konečném faktu zákazníci, včetně mě, nemají ani peníze, ani služby, za které si zaplatili.

Ráda bych tímto článkem varovala další, kteří mají zájem na jejich stránkách nakupovat... Rozhodně to nedělejte! V mém případě to je pár tisíc, ale viděla jsem na jejich portálu i zájezdy třeba do Brazílie v řádu desítek tisíc. Přijít o takovou částku, s minimální šancí na náhradu škody, to bych tedy skutečně nepřála nikomu.

Z celé situace pro mě vyplývá poučení, že příště už nebudu kupovat nic přes zprostředkovatele.

A co vy, už jste někdy naletěli podvodníkům?

Vaše Lucka

13 Komentáře

  1. Procestoval jsem toho dost, i prostřednictvím zprostředkujících agentur, ale takovouhle zkušenost jsem (zatím) neudělal. V tomto směru jsem tedy spokojený.

    OdpovědětVymazat
  2. Jej, to mě mrzí. :( Já mám podobnou zkušenost s jedním e-shopem, vždy jsem byla spokojená a měla jsem dobře zkušenosti, takže jsem klasicky nakoupila, zaplatila předem a čekala...no jenže jsem pak zjistila, že firmu koupil někdo jiný a teď rýžují na tom prachy. Naštěstí jsem se po nějaké době dozvěděla, že existuje pobočka a když tak osobně dojdeš, tak ti ty peníze vrati, aby měli od tebe pokoj. Ale jinak lidé podávali hromadné oznámení na policii. A pak jsem naletela ještě u jednoho obchodu, vymlouvaly se, že balík poslali, posílali mi i číslo toho balíku (jenže doručovací PSČ tam bylo jiné i hmotnost neseděla) a že to pošlou znovu, ale jednu věc nemají na skladě a že jí pošlou později. No jsem ráda, že jsem viděla 2/3 . Jenže vtipný je, že jsem vždy tvrdila, že je táta pesimista a že se mi tohle nemůže stát. Takže teď už jsem obezřetnější a když stránku fakt neznám, tak raději nic neplatim předem.

    OdpovědětVymazat
  3. Zatím jsem měla vždy dobré zkušenosti, jak se slevovými portály, tak s internetovými prodejci. Asi jsem klikař .

    OdpovědětVymazat
  4. Ach jo, jsou na ně podaná trestí oznámení. Tak to se fakt nedočkaj ničeho. Já vím, že TO je zadarmo, ale taky nejmíň účinný, když jde o takovéhle podvodníky. I kdyby náhodou došlo až na soud a kdyby je náhodou odsoudili a náhodou je odsoudili i k náhradě škody, tak všechny pošlou si to vyřídit soukromou žalobou. Trestní oznámení, když mě někdo obere o prachy, je skoro zbytečný podávat. Soud rovnou. Sice to bude stát (teoreticky, pokud si žalobu napíšu sama tak jen poplatek, a to v případě nízké částky není  moc) a exekutor něco vymůže jenom pokud ta společnost někde fyzicky existuje, ale je to kratší a nečekáš, až ti policajti řeknou, že s tím nic nezmůžou.

    OdpovědětVymazat
  5. Slevový portál jsem využila jen jednou.Stačilo. To co nabízeli, nebylo a byla to přitom dovolená v tuzemsku.

    OdpovědětVymazat
  6. To je hrozné :( naštěstí se mi to ještě nikdy nestalo.

    OdpovědětVymazat
  7. To je opravdu strašné :( já tedy zas až tak moc často necestuji, ale většinou se snažím objednávat přímo u zdroje ..takovéto chování neznám,rozhodně by se to nemělo nechat být a proto děkuji za informaci, o kterou se mohu podělit se svými známými, hodně jich nakupuje přes slevové portály a podobné stránky jako je pepa

    OdpovědětVymazat
  8. Přesně z takového důvodu ve všemožné "výhodné" slevové portály nemám absolutně žádnou důvěru.

    OdpovědětVymazat
  9. Já, abych pravdu řekla, jsem ráda, že s tímto portálem zkušenost nemám. Vím, že některé z mých bývalých spolužaček tu také kupovaly a samozřejmě hodně z nich mělo podobnou zkušenost. Což není úplně příjemné. Ale moc se mi líbí, že si využila svůj blog k tomu, aby si takovou zkušenost sdílela, protože se tomu může vyvarovat spousta lidí.

    OdpovědětVymazat
  10. Nikdy se mi nic podobného nestalo, ale je pravda, že na portál pepa.cz jsem už narazila a jako byla jsem chvíli odhodlaná si u nich pořídit. Naštěstí nepořídila. Je mi fakt líto, že máš takovou zkušenost a jsem fakt naštvaná, že s tím ještě něco neudělali!

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to je hrozný,naprosto nechutný, jak klamou zákazníky :( Hrozně mě to mrzí i za tebe, protože Paříž je nádherné město a stojí za vidění!

    OdpovědětVymazat
  12. pepa.cz je tak blbý jméno, že bych nic neobjednávala.

    OdpovědětVymazat
  13. Pane jo, tak tohle je pech. Já vždycky, když někde něco objednávám, nejdřív hledám recenze předchozích zákazníků nebo tak něco, pokud ten portál není moc známý. I to se dá samozřejmě nafingovat, ale je to alesoň o trochu jistější. Takovou smůlu ti nepřeju, ale asi se vážně nedá nic dělat. Snad do příště můžu jen popřát, ať se ti neštěstí vyhne obloukem.

    OdpovědětVymazat