V poslední době se setkávám s projevy nespokojenosti občanů naší republiky. Tedy, ty se projevují od nepaměti, co si budeme povídat... Ale poslední měsíc registruji protesty, plakáty, a daleko více aktivit nejen ze strany běžných občanů, ale i umělců, kteří doposud byli apolitičtí. Na facebooku na mě neustále vyskakují události s organizováním protestů a co mě samotnou překvapilo, tyto aktivity se projevily i v mém rodném městě, nedaleko mého bydliště. Dnes jsem v práci našla letáček podobný prostřednímu obrázku s výzvou k účasti na protestu.

Výsledek obrázku pro rybičky 48Výsledek obrázku pro nejsme slepíVýsledek obrázku pro pekař

Ti z vás, kteří sem chodí častěji, už asi pochytili, že bydlím nedaleko Kutné Hory. A Kutná Hora je taky domovem některých z našich umělců jako je Pekař či Rybičky 48. A právě tito umělci se rozhodli, že podpoří svou zemi způsobem, jakým dokážou přitáhnout zájem lidí - vystoupením. O podobných akcích jsem se dočetla i v dalších městech a osobně jsem zvědavá, zda tyto protesty a pochody mohou něco změnit. Na facebooku tyto akce najdete pod názvem Milion chvilek pro demokracii, podívat se můžete i na jejich webové stránky.

Já osobně jsem v tom dost pesimista, ale jak se říká, člověk ke člověku a už v tom nejede sám. Přeci jen masa lidí dokáže víc než jen individuální jedinec. Na druhou stranu politice nerozumím a neorientuji se v ní, takže nedokážu říct, zda fakta, která hlásají, jsou pravdivá. Třeba mi to dokáže osvětlit někdo z vás. Jen si tak říkám, půjdou tam všichni skutečně protestovat nebo si jdou jen poslechnout zadarmo svou oblíbenou kapelu? To je jiná otázka...

Plánujete se zúčastnit těchto protestů? Zažili jste už nějaké? A věříte, že se skutečně něco změní?

Vaše Lucka

15 Komentáře

  1. Abych byla upřímná, tyto protesty nic moc nezmění. Pomůže snad jen druhá defenestrace

    OdpovědětVymazat
  2. [1]:Navíc je to jen boj o to,aby jedny katastrofální politiky vystřídali jiní,stejně katastrofální nebo ještě horší,jak tomu bývá prakticky na  všech politických demonstracích

    OdpovědětVymazat
  3. Na druhou stranu demonstrace jsou v demokracii normální ať už za požadavky oprávněné či neoprávněne...ocuppy Wall střet, Španělsko, teď Francie... U nás se téměř nedomonstruje a nestavkuje...

    OdpovědětVymazat
  4. No upřímně, já si myslím, že ty protesty moc nezmění...

    OdpovědětVymazat
  5. protesty moc nezmění? to je asi tak jako když všichni řeknou, že jeden hlas nic nezmění.. a pak to vypadá tak, že všichni jenom nadávají u televize nebo u facebooku a jsou strašně chytří místo toho, aby něco opravdu udělali... demonstrace je normální vyjádření názoru v demokratickém systému. ano, demonstrace ve stylu 20 lidí u mně na zahradě, ale zaplnit celé náměstí a říct, že je to nic? toho si nelze nevšimnout a snad pak někomu dojde, že demonstrace znamená, že jim to není jedno a že jsou ochotní něco udělat pro změnu.

    OdpovědětVymazat
  6. Ono upřímně, demonstrace a vystoupení... můžou být jako vyjádření názoru a nebo tlak na nějakou velkou otázku, ale opravdu bych do toho nevkládala velké naděje. Naopak mnohem spíš něco změní ti jednotlivci než masy, pokud ti jednotlivci připraví něco konkrétního a masa pak to konkrétní bude chtít protlačit. Ale demonstrace "nesouhlasíme s tím, jak jsou věci špatně" fakt nezmění nic. Protože žádnou změnu nenabízí. To je problém mnoha takových akcí.

    OdpovědětVymazat
  7. Luci, já osobně teda kolem sebe žádné výzvy k demonstraci, plakáty, ani nic jiného nevidím, asi to bude i tím, že nejsem moc aktivní na Facebooku a na ulici jsem nic nepostřehla. Kamarádi mi říkali, že právě ty obr demonstrace se organizují přes net... Co si o tom myslím? Na jednu stranu si říkám, že už jednou v historii naší země demonstrace pomohly, i když to nebylo hned, na stranu druhou, když se podívám na výsledky voleb, tak jsem k jejich úspěchu skeptická. Nicméně, uměleckou angažovanost podporuju :) Trošku se ale bojím, aby jim to vydrželo, jíst se musí a Agrofert dotuje třeba majáles...

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Vyjádřila jsem se nepřesně v té poslední větě, myslela jsem to tak, že někteří hudebníci a umělci bojkotují akce spojené s Babišem a nebo za tyto akce neberou honorář.

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Nejde předně o financování techto akcí, jak jsem si myslela, ale o tu spojitost s premiérem.

    OdpovědětVymazat
  10. Zrovna jsem byla v neděli na Mezi Ploty, kde Rybičky 48 hrály a říkali, že budou na nějakém tom protestu v Kutné Hoře. Já osobně jsem taková skeptická tím, že si nemyslím, že se tím něco změní, protože Babiš sám řekl, že nikdy neodstoupí... NIKDYYY... psychopat. Ale na druhou stranu je dobře, že se pořád chodí protestovat, protože jakkoliv to může být z tohohle pohledu vlastně "k ničemu", tak to furt je k něčemu... a to k tomu vidět, že lidem to není jedno a že se nevzdávají. A musím říct, že ten Václavák minulý týden byl fakt masakr už, kolik tam bylo lidí. Každopádně je podle mě dobře, že se k tomu umělci veřejně vyjadřují... protože jejich hlas se dostane dál než hlas nějakého náhodného joudy v davu...

    OdpovědětVymazat
  11. Rybičky jsou prostě moji klucííí! ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Protestovat jsem nikdy nebyla. Davů se bojím a nemám to ráda. Jednou jsme byli v Praze 17. listopadu a taky mi nebylo zrovna nejlépe, když okolo chodili demonstranti.

    OdpovědětVymazat
  13. Rybičky jsou super :) já na žádné takové akci nebyla, protože nesnáším davy ale nevím, takových akcí už tu bylo několik, je sice super, že všichni vyjádří názor, aby se vidělo, že nesouhlasíme s naší politikou, ale pochybuju, že to něco změní :)

    OdpovědětVymazat
  14. [11]: Neřekla bych. Za zákazem kožešinových farem stojí právě protesty a petice lidí kteří za to tvrdě bojovali a bojují dál. Teď právě za zákaz klecových chovů slepic.

    OdpovědětVymazat
  15. Politice taky vůbec nerozumím, ale nebránila bych obohatit se o nějaké znalosti. Třeba mě teď zajímá EU. Jestliže narážíš na demonstrace, tak za mě výkřiky do tmy. A vlastně se mi líbí koncept anarchokapitalismus - zrušit stát. Ale nejsem schopná o tom diskutovat, jako ti, co o tom něco ví

    OdpovědětVymazat