"Nemá smysl plánovat věci dopředu. Osud bude mít vždy poslední slovo."

- Neznámý autor z internetu

V poslední době jsem se dost odmlčela a mrzí mě to, ale času psát a dělit se o zážitky mi nějak nezbývá. Nemám za sebou zrovna lehké období, ale teď cítím, že o tom už konečně můžu psát… Když se v životě člověka stane něco, co ho dostane na okraj propasti, dojde mu, jak cenné jsou věci, které bereme často jako samozřejmost. Já jsem si vždycky říkala, že jsem vyrovnaná se světem, s názory, životem. A stejně jsem tak docela nebyla.

Byl to krásný den, takový obyčejný, měly jsme zrovna s holkama ze školy sraz ohledně semestrálního projektu. Něčemu jsme se hrozně smály, taková veselá nálada a holčičí tlachání. A pak mi zazvonil telefon.

"Lucko, nelekej se, ale jsem posel špatných zpráv… Na Lukáše spadl strom." To byla věta, která mi vzala dech. Přehrávala jsem si ji v hlavě pořád dokola, nemohla jsem uvěřit tomu, co slyším. Jako kdyby se v tu chvíli všechno zastavilo, zpomalil se čas a já doslova mohla slyšet, jak mi tlukot srdce hučí v uších… Viděla jsem, jak holky reagují na můj bezbarvý obličej, ptala jsem se, jak je to vážné, ale stejně jsem moc odpovědí nedostala. Vezla ho rychlá do nemocnice, nikdo nic nevěděl.

Byla jsem ve škole, sto kilometrů od kluka, kterého miluju a který bojoval o život. Ta bezmoc je hrozná. Když jsem se dostala do nemocnice, byl už na sále a nám zbývalo čekat. Nikdo vám nic neřekne, nikdo pořádně nic neví. A tak jsem seděla s jeho rodinou na chodbě a čekala… Nemusím Vám říkat, jaká byla úleva vidět, jak ho ze sálu vezou, ale zároveň hrozná bolest ho vidět v tom stavu, v jakém byl. Čekal ho několika týdenní pobyt v nemocnici, báli jsme se, aby nepřišel o nohy, jelikož právě tam strom dopadl, jednu nohu mu rozlámal, druhou serval s kůží až na kost od kolena do půli stehen. Teď už je z nemocnice doma, na invalidním vozíčku. Zatím se na nohy postavit nemůže, nechodící sádra na jedné noze, druhá sešitá. Na stehně má kůži černou jako uhel ve velikosti dlaně a až se ukáže, jak velká část kůže je ztracená, bude muset na transplantaci. Ale žije, bude moct chodit a jednoho dne na tohle období temna zůstane jen vybledlá vzpomínka a rozsáhlá jizva...

A aby toho nebylo málo, když pustili z nemocnice přítele, dostala se tam za pět minut dvanáct moje babička se srdcem… Teď už je mimo ohrožení života, ale dobré to ještě není. Ani nevím, co za moudro chci článkem předat. Snad jen to, co moudřejší než já říkají už hodně dlouho. Radujte se z maličkostí, momentů a chvil, které můžete být s těmi, které milujete. Nikdo z nás nedokáže určit, jak dlouhý život nám osud vepsal do vínku. A nikdo z nás neví, která slova nás nakonec mohou mrzet. Proto jestli tohle čtete, dojděte za svými blízkými a obejměte je. Ne proto, že jsem vám to poradila. Ale proto, že nikdy nevíte, kdy už tu možnost mít nebudete. A právě proto, že na tohle se v dnešní uspěchané době tolik zapomíná.

Vaše Lucka

13 Komentáře

  1. V takových chvílích zjistíme, že všechno ostatní, co považujeme za problémy, jsou vlastně prkotiny.

    OdpovědětVymazat
  2. Přeji oběma brzké uzdravení a ať i ty tenhle otřes zvládneš co nejvíce v pohodě! Je mi to moc líto, ale určitě se brzy vše urovná.

    OdpovědětVymazat
  3. Připojuji se s přáním brzkého uzdravení obou tvých blízkých, držte se!!!

    OdpovědětVymazat
  4. Snad se brzy všechno obrátí k lepšímu :) Nezapomínat na vtrkavost života je určitě důležité.

    OdpovědětVymazat
  5. Lucinko, to je hrozné. Všem Vám posílám spoustu síly a energie. Jsem ráda, že jsi napsala, tvé články mi chyběly. Těším se na další, doufám optimističtější s dobrými zprávami o lepšících se stavech tvých blízkých. Drž se <3

    OdpovědětVymazat
  6. Já si říkala, co se asi děje, že tak dlouho nepíšeš. Je mi to šíleně líto a věř mi, že mi bylo až těžko, protože jsem si představila, kdyby se tohle stalo mému přítelovi. Týjo, úplně je mi z toho smutno. Nesnáším třeba to, že řídí...já teda sama taky řídím, ale prostě někteří řidiči jsou hovada a šíleně se bojím, že mi jednou zazvoní telefon s tím, že měl autonehodu. Musím zaťukat, nechci aby se nic z toho stalo, ale člověk opravdu neví, co se z minuty na minutu může stát a jak nám to může změnit život. Jsem ráda, že to dopadlo ,,dobře" a není v ohrožení života přítel ani babička. Ještě je čeká dlouhá cesta, ale určitě to zvládnou, překonají...mají důvod, proč bojovat! Myslím na tebe a držím palce!

    OdpovědětVymazat
  7. Člověk nikdy neví. I když se cítí vyrovnaný, tak některé rány osudu zasáhnou - a hodně hluboko. Snad se vše v dobré obrátí. Drž se.

    OdpovědětVymazat
  8. Dokážu si představit tu bezmoc, když můj přítel též skončil v nemocnici a já nemohla za ním jet. Doufám, že to přítel zvládne a bude se vše dařit jak má. Jinak máš pravdu, musíme si vážit toho co je, protože nikdy nevíme co se může stát :/

    OdpovědětVymazat
  9. Všem Vám moc děkuji za milá slova, oba jsou na tom lépe a lépe, za což jsem moc ráda.

    OdpovědětVymazat
  10. To mě tak mrzí.. Muselo to být hrozné :/

    OdpovědětVymazat
  11. Za mých 72 let jsem toho prožil dost, nechyběla ani situace, kdy jsem odcházel od přítelkyně a netušil jsem, že jí mávám naposledy. Jsou situace které s člověkem zacloumaji, ale se vším se vyrovná. Já říkám, že žádný mrak není na obloze věčně. Přeji Ti aby i žen Tvůj mrak brzy odplul, aneb jak říkával televizní "rosničkar" Ján Zakopcanik: "Slunce v duši".

    OdpovědětVymazat
  12. Byla jsem rozhodnutá obejmout svého přítele ještě dřív, než jsem se dostala k té fázi, kdy mi to radíš. Hrozně mě mrzí situace, do které jste se dostali, přeji moc a moc síly, aby jste to překonali a vše se zas spravilo. Držte se. ♥

    OdpovědětVymazat