Zdravím, zlatíčka!

Po opravdu dlouhé době jsem se rozhodla oživit rubriku Já v kuchyni. Teď po zkouškovém období mám opět dostatek času, protože semestr tak náročný nebývá, takže jsem tu hned s prvním receptem na trochu neobvyklý zákusek. Abych se přiznala, chtěla jsem tento recept vyzkoušet již delší dobu, ale dostala jsem se k němu až nyní. A ačkoli vše nedopadlo úplně ideálně, musím říct, že to není naposledy, co jsem mechový dort vyzkoušela.


Co budeme potřebovat?
Těsto:
  • 450g jemného špenátu
  • 175g krupicového cukru
  • 270g hladké mouky
  • 200ml oleje
  • 3 vejce
  • 3 čajové lžičky prášku do pečiva
  • limetková/citronová kůra

Krém:
  • 500ml šlehačky
  • 1 sáček želatinového ztužovače
  • 1 vanička tvarohu
  • cukr moučka podle chuti
  • trocha limetkové/citrónové šťávy
  • ovoce na ozdobu
Pokud budete kupovat zmražený špenát, doporučuji ho vyndat večer předem, aby stihl rozmrznout. Nejlépe ho poté dejte na sítko, abyste mohli vymačkat přebytečnou vodu. Do mísy nasypte cukr a přidejte tři celá vejce, šlehejte do husté pěny. Poté přilijte olej, přidejte špenát, citronovou kůru, aby to hezky vonělo. A nakonec zapracujte mouku s práškem do pečiva. Těsto dejte do formy s pečicím papírem, já měla formu 24cm, mohla by být klidně menší, aby byl korpus vyšší. Pečeme v předehřáté troubě na 190°C - já pekla na horkovzduch, po vložení korpusu do trouby stáhněte teplotu na 170°C. Po uplynutí doby pečení korpus nechte ještě pár minut ve vypnuté troubě, aby "došel". Poté vyndejte a nechte zchladnout.

Když máme korpus chladný, můžeme si připravit krém. Víceméně to záleží na vás, já jsem nedělala nic složitého, pouze jsem vyšlehala šlehačku, přidala tvaroh a ztužovač, aby krém držel. Cukr moučku přidáte podle vlastní potřeby. Já dala i trošku limetkové šťávy.

Chladný korpus si rozříznete 1-2x podle jeho výšky, je dobré okrojit kraje, aby tak hezky vynikla sytě zelená barva a navíc okraje poté rozdrobíme na ozdobu. První plát potřeme krémem, na to nasypeme ovoce, pokud máte rádi, já dávala lesní směs malin a borůvek. Přiklopíme další plát, a protože jsem měla krému dost, dala jsem vrstvu krému, ovoce, krému a na to rozdrobený korpus, který jsem odřízla od stran.

Některé suroviny jsem měla doma (mouka, cukr...), jiné jsem si koupila (šlehačka, tvaroh). Nicméně i tak mě recept vyšel asi na 200,-, což mi nepřijde nijak hrozné.

Co říkáte na Mechový dort? Už jste ho ochutnali? Báli jste se kombinace se špenátem?

Vaše Lucka

16 Komentáře

  1. páni, to vypadá zajímavě, až bude příležitot, vyzkouším, díky díky za recept

    OdpovědětVymazat
  2. Podle mě by se místo špenátu dala použít i prášková Matcha. Dortík každopádně vypadá velice jedle, dala bych si.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak o téhle kombinaci jsem nikdy předtím ani neslyšela, a to ráda vařím. Zajímalo by mě, jakou má korpus chuť? Je cítit špenát?

    OdpovědětVymazat
  4. [4]: Necítili jsme ho nikdo, a to ho tam bylo skutečně dost. Jde spíš jen o to, že obarví ten korpus na tu zelenou.

    OdpovědětVymazat
  5. Ty jo, o mechovém dortu slyším poprvé. Díky za tip !

    OdpovědětVymazat
  6. Trochu mě odrazuje ten špenát, ale zároveň jsem hodně zvědavá, jak by to u mě dopadlo. Slyším o něm totiž poprvé.

    OdpovědětVymazat
  7. Tyjo, to vypadá zajímavě. O dortu se špenátem slyším poprvé, ale špenát miluju, tak by mi to mohlo chutnat.

    OdpovědětVymazat
  8. Beriem to tak, že ja varenie a pečenie zatiaľ dokopy nejde Ale uznávam, že tento by som ochutnala lebo ja by som asi mala jesť sladké od rána do večera a možno potom by sa na mňa niečo aj nalepilo

    OdpovědětVymazat
  9. Zajímavé. Pro mě je to novinka.

    OdpovědětVymazat
  10. Vůbec by mě nenapadlo dělat špenát takhle na sladko, ale to je jedno, protože já ho stejně nejím Každopádně se mi líbí název dortu :) Určitě pro někoho, kdo jí špenát dobrý tip.

    OdpovědětVymazat
  11. Ten vypadá hodně dobře, budud muset ve volné chvíli vyzkoušet. Jinak se mi moc líbí nový vzhled :)

    OdpovědětVymazat
  12. Vypadá opravdu hodně dobře, jen můj přítel by to nejedl

    OdpovědětVymazat
  13. Hodně se bojíte, že je cítit špenát, vůbec nemusíte. On tam totiž fakt není znát, udělá jen tu krásně zelenou barvu. Sama jsem tomu moc nevěřila, ale je to tak. Korpus je díky špenátu krásně vláčný a super "toxicky" zelený. Můj brácha špenát nemusí a ochutnal, aniž bych mu řekla, že v tom je, pak si šel dokonce přidat.

    OdpovědětVymazat