Zdravím, zlatíčka.

Dneska jsem se po delší době dostala k babičce na kafíčko a ona mi vyčetla, že jsem se na ni už dlouho nebyla podívat. Má pravdu, nebyla jsem tam asi čtrnáct dní a to jsem byla zvyklá chodit i několikrát v týdnu. Jaká byla moje první odpověď? Že nemám prostě čas - začala mi škola, do toho chodím do práce a volných dní moc nemám. Je to ve své podstatě pravda, ale na druhou stranu mi po příchodu domů došlo, že je to pouze jednoduchá odpověď, která dokáže lidi odradit od dalších otázek.

diy, bored, and ideas imagemonday, cat, and school imagenormal, boring, and crazy image

Jasně, mám toho hodně, ale nemám toho tolik, abych zase nezvládla hodinu na kafe u babičky. Problém je, že se mi prostě někdy nechce. S podzimem, ačkoli zatím moc příjemným, na mě přichází taková zvláštní nechuť. Nechuť cokoli dělat. Někdy bych prostě jen nejraději ležela v posteli a nevylezla z ní... Je jednodušší říci, že kvůli práci a škole nestíhám něco udělat nebo někam zajít, ale že vydržím půlku odpoledne u starých dílů oblíbeného seriálu, to už neřeknu. Že po probuzení jsem schopná hodinu ležet v posteli, protože se mi z ní prostě nechce, to je další věc.

A proč nepřiznáváme pravé důvody? Nikdo nechce vypadat v očích ostatních špatně. A pokud vypadáme zaneprázdněně, máme jakousi omluvu svého chování. Vždy se lépe řekne, že nemáme čas, než že něco nechceme udělat. Sama si uvědomuji, že to není dobře, jen si v poslední době nějak nemůžu pomoct, abych s tím něco dělala.

Jak jste na to vy? Máte občas taky takové období, kdy prostě nechcete dělat nic?

29 Komentáře

  1. Já mám takové období zrovna teď, ale začala jsem novou školu, takže mám smůlu a musím makat. Ale naprosto tě chápu, a až začne zima, bude mě to víc a víc táhnout k nicnedělání.

    OdpovědětVymazat
  2. Nooo tak jako nad tímhle bych fakt nedumala. Jestliže je další možnost přiznat pravdu, která by zněla "Nojo, když mě se sem fakt nechce chodit", tak to je lepší si vymyslet cokoli, včetně toho, že nemám čas. Nebo se smířit s tím, že 90 % lidí tu upřímnost neunese. Tam je to celkem jasný. A když se člověku nechce, nemá smysl se nutit. K návštěvám zvlášť. Je lepší nikam nejít než někde sedět, poslouchat jak tikaj hodiny, sem tam načít povrchní konverzaci o tématech, co mě vlastně nezajímají, a už už jenom chtít být pryč. To pak taková návštěva akorát zbytečně žere čas všem přítomným.

    OdpovědětVymazat
  3. berme to tak, že není čas s tím něco udělat... a teď vážně, naprosto se s tvým článkem ztotožňuju... vím, že jsem mnohdy schopná si čas zorganizovat tak, že stihnu školu, práci, kámoše i nicnedělání, ale občas je prostě pohodlnější zalhat a říct, že nemám čas... je to jednodušší, nemusíš nikomu vysvětlovat, proč se ti prostě jen nechce někam jít, ale správné to není :-/ nejsi v tom sama ...

    OdpovědětVymazat
  4. Tohle období jsem měla taky. Teď svůj čas dělím mezi přítele, vysokou školu, zaměstnání na plný úvazek, koníka a pak jsem ráda když mi vyjde hodinka na kafe u babičky ale přesně vím jak to tenkrát bylo. Měla jsem nějaké to volno ale místo toho abych ho venovala rodině nebo něčemu užitečnějšímu, jsem si chtěla v pokoji pouštět seriál a na nic nemyslet. Někdy to tak prostě je.

    OdpovědětVymazat
  5. Tohle přesně znám a pokaždé si říkám, že hodina na kávě s příbuznými nebo přáteli se najde vždy. Občas se mi ale nechce a nemám náladu na nějakou konverzaci, jelikož jsem ze všeho unavená..

    OdpovědětVymazat
  6. To babička je teda vždycky hrozně ráda, když se za ní zastavím. Během školního roku to nestíhám, protože jsem přes týden na bytě v Pce a o víkendech jsem s přítelem, proto se to babičce vždy snažím vynahradit o velkých prázdninách. Letos jsem tam byla snad každý týden :) Už teď mi moc chybí, jak jsem si na ni navykla :/

    OdpovědětVymazat
  7. Tohle se mi stává taky dost často... já jsem mnohdy i líná. Zrovna dneska mám takový pochmurný den, jsem bez síly a jen se válím a nejsem schopná jít ani koupit rohlíky, takže jsem vyslala přítele

    OdpovědětVymazat
  8. tohle období má každý.. ať neříká že ne, každý má někdy lenost a možná tomu jen říká jinak. já vždy řeknu důvod proč nepřijdu k někomu. řeknu, že se mi nechce a nevymlouvám se. nebo se o to snažím. to, že někdo nemá čas, říká kde kdo a proto tomu nikdo nevěří.

    OdpovědětVymazat
  9. [4]: Tomu se říká relaxace a čas pro sebe a je to velice potřebné bez ohledu na to jak moc si někdo myslí, že je treba každou chvíli věnovat produktivní činnosti nebo aspoň druhým.

    OdpovědětVymazat
  10. Myslím, že je to o prioritách. Když mít čas nechci, ve většině případů si ho prostě neudělám. Když se chci s kamarádkou sejít, prostě si ten čas najdu... ale když se mi nechce, rozhodně si nějakou výmluvu najdu. Ale je pravda, že se začínajícím semestrem mám teď opravdu méně času než o prázdninách

    OdpovědětVymazat
  11. Přesně tak, každý máme určitě pár minut času navíc, abychom se zastavili za babičkou, něco udělali nebo tak různě. Jen je prostě jednoduché říct nemám čas. Já to používám velice často..

    OdpovědětVymazat
  12. Napsala jsi to úplně přesně. Každý má podle mě takové období, akorát se to bojí/stydí přiznat.

    OdpovědětVymazat
  13. Ano, někdy to je jenom výmluva. Na druhou stranu si myslím, že někdy tu hodinu navíc válení v posteli nebo u seriálů prostě člověk potřebuje. Vypnout. Ne mít pocit, že stále něco musí stihnout.

    OdpovědětVymazat
  14. I já mám na blog minimum času i já bych dost často na všechno kašlala .

    OdpovědětVymazat
  15. hele mám to stejně! :) jenže já mám 4 měsíční miminko takže můj čas určitě ona

    OdpovědětVymazat
  16. Zlatí, že nemáš čas za to se neomlouvej, ani já ho nemám a jsem ráda, když se dostanu na svůj blog a ty mé oblíbené, tj. i Tebe jednou za 14 dní. A dělat se mi nic chce denně, ale musím, pro rodinu a do práce. Takový je život.   

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Gratuluji k miminku, to je to nejlepší co může ženskou v životě potkat, fakt!

    OdpovědětVymazat
  18. Naprosto to znám! Také používám frází "nemám čas" jako výmluvu. A docela dlouho mi trvalo, než jsem si uvědomila, že takhle obelhávám i sebe a zbytečně prokrastinuju. A také mám takové dny, kdy nemůžu ani z té postele vstát, někdy to tak prostě je.

    OdpovědětVymazat
  19. Se začínajícím podzimem bych nejraději ani nevstala ráno z postele! Je to hrozný se k něčemu dokopat. A s frází "nemám čas" máš pravdu. Používáme to až příliš často, když nemáme jinou výmluvu. Čas se vždycky najde, pokud člověk chce. A plýtvat takovými frázemi na nejbližší je v každém případě hrůza, ale upřímně, děláme to občas všichni. Důležité je uvědomění a změna! :)

    OdpovědětVymazat
  20. Čas je to nejcennější, a tak je jasné, že s ním každý z nás nakládá, jak nejlíp dokáže. A pokud v něčem nevidí smysl, většinou tímto kouzelným spojením: "nemám čas" jednoduše říká, že na to svůj čas "plýtvat" nechce. Na druhou stranu je fakt, že se nedá stíhat úplně všechno na světě, takže si dokážu představit i případy, kdy to člověk říká a myslí to vážně;)

    OdpovědětVymazat
  21. Když nemám čas, tak mi ty dny tak rychle utíkají, že ani nevím co je zade. Obzvláště, když mám za sebou několik dvanáctek, to jdu ráno do práce, navečer přijdu domů, vyvenčím psa, osprchuji se, připravím jídlo na druhý den a můžu jít za chvíli spát....

    OdpovědětVymazat
  22. Pche, kdybych kdykoliv dostala korunu za to, že jsem řekla, že nemůžu nebo nemám čas nebo že už něco mám někdy je to opravdu pravda ale většinu času i výmluva, bohužel

    OdpovědětVymazat
  23. To je naprostá pravda.. Ale ted už to většinou nedělám prostě řeknu pravý duvod a nebo i co nechci tak udělám.. Takže jak kdy no..

    OdpovědětVymazat
  24. Je to bohužel pravda mám to tak taky, přijdu ze škola domů a jsem ráda, že jsem ráda a upřímně celou dobu co jsem ve škole, tak se těším zpátky domů, natož ještě dělat nějaké věci okolo. Nevím proč to tak mám, ale jak čtu nejsem v tom sama. To že raději řekneme, že nemáme čas o něčem svědčí, třeba moje máma se na to vždycky urazí, protože už ví, že prostě se mi nechce což je horší

    OdpovědětVymazat
  25. Já lenošením, když mám nějaký úkol a nemůžu s tím nějak pohnout, tak si lehnu, že si musím odpočinout no a nebo jdu dělat nějaký jiný úkol. Ale jinak mám docela dobře rozvržený čas :).

    OdpovědětVymazat
  26. Tohle vyčítání mě bude taky čekat, až zase jednou přijedu k babičce, já tam ale nebyla pořádně snad od začátku semestru. Doma jsem už jediný den v týdnu a já ten čas opravdu nemám, abych jela na vesnici, kam ani nic nejezdí tam, ba ani nazpátek.

    OdpovědětVymazat
  27. Já mám tohle období právě teď Nic se mi nechce, na FB se mi hromadí zprávy, co se děje atd. Nemám sílu ani chuť odpovídat. Mám pocit, že potřebuju nějak vypadnout :)

    OdpovědětVymazat
  28. Prijde mi od tebe super, ze tak casto navstevujes babicku. Jsou lidi (napr. muj pritel), co babicku navstivi jednou za rok a to je skoda. Myslim, ze si nemusis vycitat, ze nekdy proste reknes, ze nemas cas, jen proste nemas na to nekam zrovna dojit, vzdyt mit cas sama pro sebe je take moc dulezity! :)

    OdpovědětVymazat