Zdravím, zlatíčka.

Dlouho jsem se neozvala, ale měla jsem toho skutečně nad hlavu a po takovém zápřahu nějak už nebyl čas na psaní, popravdě ani nálada. Nicméně věřím, že bude líp a přicházím s článkem ohledně konce prázdnin a začátku školního roku, který s sebou nesl mnohé peripetie.

desk, goals, and room imagefood, recipes, and snack ideas imagebedroom image

Většině běžných školáků už sice školní rok začal, nicméně my - vysokoškoláci - se obvykle do školy vracíme až začátkem října. Tudíž dnešním dnem mi oficiálně začíná poslední (doufám) rok mého studia. Nějak se nemůžu srovnat s tím, jak to všechno uteklo. Jako kdyby to bylo včera, co jsem maturovala a nastupovala na VŠ v Jihlavě a dneska už začínám poslední rok na navazujícím magisterském v Praze. Nojo, stárneme, co si budeme povídat...

Nástupu nového školního roku předchází tvorba rozvrhu, která zahrnuje vlastně dost stresující proces, kdy vám preferované hodiny doslova mizí před očima, jak o ně studenti svádějí online bitvu. A jakmile s pár modřinami a šrámy, několikrát spadlým internetem a pocuchanými nervy konečně něco utržíte, většinou zjistíte, že to vlastně vůbec nejsou hodiny, které chcete. No, pak nastává druhá fáze - smlouvání a úplatky. Na nejrůznějších sociálních sítích dané školy tak nastává spamová situace, kdy jeden student za druhým píše, prosím a nabízí hory doly za to, aby si s ním někdo vyměnil danou hodinu. Když má štěstí, tak se skutečně někomu hodí a pomůže si.

Já letos dopadla poměrně dobře, ačkoli jsem si tak nejdřív nepřipadala. Ono je to zvláštní, ale na VŠ skutečně člověk zpohodlní a když chodí do školy víc jak tři dny v týdnu, připadá si, že horší rozvrh nemůže mít - kde jsou časy, kdy jsem měla na střední každý den a z toho třikrát týdně odpolední do 3? :-D Časy se mění.

wikipedia, thanks, and school imagequotes, nothing, and today imageschool, spongebob, and no school image

A tak když se mě naši zeptali, jak dopadl rozvrh, odpověděla jsem standardně - hrozný. Pochopitelně je zajímalo, co přesně si pod tím mají představit... Mám pondělí, čtvrtek a pátek v lichém týdnu, zabručela jsem otráveně. Chvíli mi bylo divné, co našim přišlo tak k smíchu, ale pak se taťka konečně ozval. Takže ty máš šest dní v měsíci školu a to je hroznej rozvrh, jo?

Popravdě, takhle jsem to vůbec nevzala. Nedošlo mi to. A teprve v tu chvíli jsem si uvědomila, že to vlastně vůbec není špatnej rozvrh, ale asi nejlepší, co jsem kdy měla. Jasně, když vezmu v potaz, že do toho měsíce ještě napráskám asi 14 směn v práci, volna moc mít nebudu, ale i tak - začíná mi ten školní rok docela dobře.

Co Vaše rozvrhy? Taky jste si někdy mysleli, že je něco mnohem horší, než to tak ve skutečnosti je? Podělte se!

Vaše Lucka

13 Komentáře

  1. Jo, to byly hrozný bitvy. Ale nakonec od druháku jsem na tom byla dobře, protože jsem měla dva obory, jenže u toho prvního jsem věděla, že mi absolutně nezáleží na jeho dostudování, a navíc se ukázalo, že na tomhle se spouští zápis o něco dřív. Takže jsem si do něj vždycky napráskala předměty, které jsem chtěla na tom druhém, a pak jenom v klídku čekala, až pomine nápor, přihlásila se na jednom počítači na tomto oboru, na druhém počítači na mém oboru, o který jsem stála, a přehazovala si předměty z jednoho na druhý, když už nehrozilo, že mi je někdo obsadí. Ale i tak u některých trvalo pár let, než se mi je povedlo chytit neobsazené. Tak jsem doufala, že po ukončení školy už to budu mít za sebou a ono houby. Dneska rezervuju lístky do divadla, rezervace spustili taky k dnešku a představení, které jsem chtěla, jsem stejně chytila na poslední chvíli, jinak bych tam pět lístků vedle sebe už neměla šanci sehnat

    OdpovědětVymazat
  2. Tak ja keďže nechodím do školy tak nemám rozvrh, ale možno na budúci rok ak sa mi všetko podarí teda ak sa podarí tak potom to možno dotiahnem aj na vysokú školu, ale rozhodne potrebujem najprv dať do poriadku prácu nájsť nejakú novú a potom môže prísť to ostatné :)

    OdpovědětVymazat
  3. tyjo, tomu říkám krásnej rozvrh... to chci taky, no, i když, možná se příští semestr dočkám

    OdpovědětVymazat
  4. Zlatí, samé milé zprávy, tak jen tak dál, držím palce.

    OdpovědětVymazat
  5. Přeji, ať Ti ve škole všechno vychází podle představ =)!

    OdpovědětVymazat
  6. To vůbec není zlé! Já už druhým rokem pracuji každé pondělí až pátek osm a půl hodiny. No řekni, není tvůj rozvrh nakonec zlatý? Pravda je, že mě za to platí a nečekají mě tu žádné přednášky a zkoušky. Držím ti palce, ať se daří! :)

    OdpovědětVymazat
  7. To se máš, já budu ve škole každý den samozřejmě počítám s tím, že budu chodit na přednášky, ale jinak by se to stáhlo taky na 3 dny Myslela jsem, že ve druháku nebudu muset být ve škole od nevidím do nevidím, ale co se dá dělat. Sestavování rozvrhu je fakt peklo, navíc když jsem zjistila, že jednu paralelku semináře chtějí snad úplně všichni, byla jsem strašně ráda, že jsem se tam dostala Navíc jsme v době zápisu procházeli na exkurzi Lucemburk a profesorka to okomentovala slovy "tak si to nějak zařiďte" Na druhou stranu nám začíná výuka až v pondělí 8. října

    OdpovědětVymazat
  8. to mas nahodou skvely rozvrh, muzes si naplanovat i směny :) a vyjde ti to krasne podle me. nemas to kazdy den ani kazdy tyden, za me mi to prijde luxusni :) bud ráda :)))) a koukej na to pozitivne. :) porad je to skola kterou jsi chtela studovat tak bys nemela byt otravena, ale chapu ;)

    OdpovědětVymazat
  9. 6 dní v mesiaci? Waw, to aj ja chcem! Ja som najskôr tiež pozerala na ten rozvrh,  že čo to je, ale teraz zisťujem, že je úplne v pohode. Len to mám nabité, škola robota, škola robota, ale tak čo už, údel pracujúceho študenta. Držím ti palce. Ja ešte musím dotiahnuť tento a budúci rok, a končím.

    OdpovědětVymazat
  10. máš super rozvrh! :) já jsem momentálně na mateřské takže škola jde mimo mě jupí

    OdpovědětVymazat
  11. Taky jsem mega zpohodlněla. Vejška je v tomhle zlo. Člověk si všehno uvědomuje až později...

    OdpovědětVymazat
  12. U něčeho mívám taky pocuchaný nervy, ale myslím, že zapisování a boj o předměty zatím jakž takž zvládám.

    OdpovědětVymazat
  13. Ty mě děsíš. já nejdřív musím odmaturovat a nějakou tu vysokou školu si vybrat. Na našem rozvrhu se letos opět opravdu vyřádili. V úterý máme sedm hodin a z toho pět jsou cizí jazyky, takže pak už celý týden na cizí jazyk narazíme jen okrajově. Ten den je naprosto příšerný.

    OdpovědětVymazat