Zdravím, zlatíčka.

Tento týden jsem absolvovala zápis do druhého ročníku navazujícího magisterského studia a tím pádem se mi pomalu, ale vcelku jistě, blíží začátek školního roku. Do konce září si ještě budeme tvořit rozvrh a já už teď doufám, že dopadne nějak přijatelně a bude se podobat mým představám. Ačkoli, takovej rozvrh asi není v mých silách vytvořit. :-D

Dnešní článek bych ráda věnovala zápisu samotnému a tak vůbec mému studijnímu snažení. Každá škola má tuhle administrativu řešenou trochu jinak a tak jsem letos jako správný nováček při tomto postupu byla trochu zmatená. Při svém bakalářském studiu v Jihlavě jsme totiž neměli nic jako zápis do dalších ročníků, vlastně jsme neměli ani zápis do prvního ročníku. VŠPJ totiž jela v rámci systému internetového hodnocení, veškeré známky a administrativu jsme řešili přes školní systém. ČZU to má trochu jinak. Vlastně mi to přijde až zbytečně složité pro studenty, ale i pro učitele a školní zaměstnance.

stars, marker, and colors imageschool, cry, and die imagestudy, inspiration, and now image


Ačkoli na ČZU funguje školní systém a známky se nám zapisují do e-indexu, všechny známky musíme mít také psané v papírovém indexu. To je pro mě úplně nepochopitelné a špatně jsem si na tenhle systém zvykala vzhledem k tomu, že index (žákovskou) jsem měla naposledy asi v šesté třídě, pak i naše základka přešla na i-školu. Stejně tak na střední jsme měli tenhle způsob normálně zavedený.

No a právě díky tomuto indexovému systému jsme museli na zápis, abychom si do indexu zapsali předměty a oni nám to razítkem potvrdili. A když se vám tam nahrnou všichni lidi z oboru, je to docela masakr, to vám teda povím. Takže stojíte dlouhou frontu a modlíte se, aby vám ty dvě paní ze studijního, které se snaží frontu zvládnout, neřekly, že máte něco špatně... Stejně tak se zde vypisují žádosti o opakování předmětu. Na mé bývalé škole něco takového neexistovalo. Prostě si člověk registroval předmět znovu a bylo.

Nezdá se vám, že tohle papírování je zbytečná práce? Lovit učitele a prosit je, aby vám zapsali zápočet... Stejně tak z pohledu učitelů se dá říct, že je pořád někdo skrz index otravuje. A od ostatních studentů vím, že to tak vážně běžně funguje. Přijde mi to nedomyšlené, když si vezmu, že vše je zapsané online a všichni to vidí, ale stejně se musí ještě obě strany zabývat papírováním, které jen přidělává práci...

Jak jste to měli nebo máte na škole vy? E-index nebo papírový? Případně taky obojí? Co vám vyhovovalo víc?

Vaše Lucka

9 Komentáře

  1. Jelikož chodím stále na střední (poslední ročník), tak mě nějaké zápisy zatím ještě nemusí zajímat. Škola dělá všechno elektronicky, ALE... Obměňovala systém, takže všechno je naprosto rozhozené. Učitelé mě zapisují na hodinách, na které ani nechodím, ve svém rozvrhu nevidím svoje hodiny, ale úplně jiné... Než se to všechno dé do pořádku, tak už maturuji a bude mi to k ničemu.

    OdpovědětVymazat
  2. No teda, když to čtu mám z toho husí kůži. Já si budu příští rok dávat přihlášku na vysokou, tak uvidíme jaké to bude.

    OdpovědětVymazat
  3. Na střední i teď na vysoké máme všechno elektronicky :) A rozhodně mi to tak vyhovuje víc. Jinak máme taky zápis do každého ročníku, kde musíme podepsat pár papírů...

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ja teraz idem na Inžiniersky stupeň, ale stále na tej istej škole, kde som robila aj bakalára. A máme to presne ako vy, už od začiatku môjho štúdia a myslím, že to tak aj predtým bolo. Papierový index + e-index. Ono to neni až také komplikované, pokiaľ máš vždy so sebou index (na skúšku), takže po skúške ti hneď povie známku a zapíše i do indexu. Alebo ti známka príde do e-indexu a potom napíšu, kedy budú skúšky zapisovať aj do papierového indexu. Jasné, musíš si počkať, ale ja už som si nejak na tento systém zvykla a nejak extra mi to nevadí. Niekedy sa môže stať, že ti učiteľ zapíše zlú známku do e-indexu, a to je potom horšie, ale mne sa to ešte nestalo. A čo sa týka tých papierovačiek, a tých dlhých front na študijnom, vidím, že nie sme ďaleko, a je to presne tak isto aj u nás. My však máme elektronické zápisy, ale vždy do 1. ročníka musíme ísť na zápis osobne. Takže tento rok sa tam presne navalilo xy študentov na študijné, a čakala som tam cca 2 hodiny. A keby si ich videla....ako utekali...stádo oviec. Ja som si išla sadnúť s kamoškou, a potom som sa vrátila. Nebudem zo seba robiť šaška, ja sa tiež ponáhľam.

    OdpovědětVymazat
  5. Upřímně, papírový index ti závidím, protože mě se tyto staré postupy, i když jsou zdlouhavé, dost líbí.

    OdpovědětVymazat
  6. Wow, gratuluji a přeji hodně sil ;). Občas se divím, že něco u nás nejde online a musí se na studijní . Ale naštěstí je to jen pár věcí, jako například zrušení/přerušení studia :) ale to člověk běžně nedělá .

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: No, tak to je taky pěkné. Ona ta internetová forma má svoje výhody i nevýhody, to je fakt.

    OdpovědětVymazat
  8. Jéé, jsi v Jihlavě. Já bydlím nedaleko Telče ;).

    OdpovědětVymazat