Zdravím, zlatíčka.

Od posledního článku nám uplynul týden a já jsem sama překvapená, jak rychle to uteklo. Obvykle stíhám za týden alespoň dva články, tentokrát se mi to nějak nepodařilo. V poslední době vůbec nestačím zírat, jak ten čas letí... Popravdě na vině je moje časová vytíženost, částečně i to, že jsem měla od čtvrtka volno a chtěla jsem si spíš užít čas s přítelem, ale potom také to, že se mi v tom uplakaném počasí nic nechtělo.

Nicméně, rozhodně si na déšť nestěžuji, naopak. Jsem za něj ráda! U nás v Kutné Hoře totiž docela dlouho nepršelo, takže je všechno suché jak troud. A ačkoli v okolí třeba sprchlo, tady se nám déšť vyhýbal jak čert kříži. Což o to, kytky mě tolik netrápí, k těm jsem vzhledem k pylové alergii nikdy vztah neměla, ale co mě trápí, tak to jsou houby. Houby, které pro svůj růst potřebují vlhko. A když teď vidím, jak už druhý/třetí den pěkně prší, úplně se klepu, až budu moci zahájit svou houbařskou sezónu.

autumn, September, and fall imagemushroom imageImage by ♡ K A T I A ♡


Nejsem úplně fanatik, ale procházky po lese při sbírání hub prostě zbožňuju, nehledě na to, že třeba bramboračku si bez nich neumím představit. Bohužel, naše poslední sušené zásoby v týdnu padly, takže pokud si nechci udělat výlet na Šumavu nebo někam, kde houby rostou, tak prostě musí pršet tady... Přítel mě sice proklíná, protože on na sbírání hub vůbec není, ačkoli je dlabe rád, ale já se těším jak malá holka. Když to takhle vidím, docela bych zkusila ke konci týdne první takový výlet "na lov".

Pokud jste z okolí, klidně mi poraďte, kam nejlépe vyrazit. Pár míst znám, ale člověk se vždy rád dozví něco nového. Já mám hrozně ráda jehličnaté lesy, kde je mech, borůvčí... To je vždycky úplná pohádka. Asi mi to zůstalo z dětství, kdy jsem milovala pohádky z mechu a kapradí. :-) Nebo pokud z okolí nejste, tak se můžete vyjádřit, zda jste už letos třeba na houbách byli a jestli jste pořídili.

A jak to máte s houbami vy? Sbíráte rádi? Pochutnáváte si na nich? Nebo ani jedno?

23 Komentáře

  1. Tak já teda houby nemůžu ani cítit, ale procházku po lese čerstvě po dešti, to bych si dala líbit, po celém dni, kdy jsem zavřená v práci... Hned ve středu zrealizuju, déšť nedéšť

    OdpovědětVymazat
  2. Luci ty jsi z Kutné Hory? Bože, to je moje slabá stránka, jak jsem si jí oblíbila. Jednou mě tam vzal AP, když tam měli sraz kdysi se školou. Mě nechal ať si sama poradím, zatímco on šel na sraz a řeknu ti, nádherné město, škoda, že tam nemohu bydlet. Hned bych vyměnila za Prahu, hned!

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Určitě nebudeš litovat, to mám taky ráda. Jen já k tomu ještě potřebuju košíček a nožíček.

    OdpovědětVymazat
  4. Já, ač řečená Houba, nemám vůbec ale vůbec pro houby slabost. Nerada je sbírám, nerada je jím, nevoní mi a tak jako vlastně obecně je vůbec nemám ráda Ale stejně jako ty, jsem ráda za ten déšť. Hrozně ráda ho poslouchám ťukat na okno, mám ráda jeho vůni a navíc přichází podzim což je moje nejoblíbenější období

    OdpovědětVymazat
  5. Houby jako jídlo miluju, ale sbírání nesnáším protože mě to totálně nebaví .. ale asi to bude tím, že nikdy nic nemůžu najít a nebo když už to najdu, tak je to nejedlé

    OdpovědětVymazat
  6. Jak já miluju houby! :) A jejich sbírání taky, hrozně ráda chodím na houby brzo ráno. Ty naše český lesy maj prostě něco do sebe, že? :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já miluju podzim, jsem v něm také narozená. Ale sbírání šišek, šípků a různých plodů z lesa. Chození na procházky, padající listí. Šálek dobrého čaje, pálení vosků a čtení knih ♥ hurá

    OdpovědětVymazat
  8. Já chodím pravidelně s přítelem a mamkou na houby do Beskyd, ale já nikdy nic nenajdu Pokud doslova o nějaký hříbek nezakopnu, tak ho prostě nevidím Takže já jsem většinou nosič košíku a ti dva sbírají :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já nijak aktivně houby nesbírám, většinou si ony vyhledají mě. Když jsem byla hodně malá, chodívala jsem s babičkou, ale to je maximum.

    OdpovědětVymazat
  10. Ja ich tiež rada zbieram, rada sa prechádzam po lesoch, len škoda, že si ich väčšinou nevšimnem. Vždy sa mi schovávajú

    OdpovědětVymazat
  11. Ja som teda nikdy nebola na zbere húb, a asi by som ani nechcela. Po prvé, vôbec nepoznám huby, takže by som sa asi pri najlepšom otrávila, vôbec neviem, ako ich odtrhávať alebo odrezávať, no proste absolútne nulové vedomosti. A po druhé, nestojí mi to za tie kliešte. A po tretie, vlastne huby ja ani nemusím, nemám ich rada. Takže pre mňa toto nie.

    OdpovědětVymazat
  12. Houby nesnáším, takže je nesbírám, ale lesy mám ráda.

    OdpovědětVymazat
  13. Mě houby v jídelníčku nevadí jen nesnáším praženici moje matka je houbařský maniak .

    OdpovědětVymazat
  14. Já houby miluji :) U nás do nedávna bylo sucho, ale po pěti denním lijáku, pokud vysvitne slunko, možná něco bude růst a do lesa se podívám.

    OdpovědětVymazat
  15. Mám houby hrozně ráda, žampiony cpu pomalu do všeho. Sbírat do lesa nechodím moc často, musíme jezdit trochu dál ke Kajetínu tady v jižních Čechách, čas si na to najdeme málo kdy. Ale baví mě to. Naposledy jsem byla po opravdu dlouhé době a tu procházku po lese jsem si moc užila.

    OdpovědětVymazat
  16. U nás máme houby moc rádi, i to sbírání nás baví. Ale jsme amatéři a nasbíráme nakonec všechno možné. Babička po nás houby kontroluje a vždy najde i nejedlé

    OdpovědětVymazat
  17. Ach jo, dostala jsem děsnou chuť na bramboračku s houbami. Miluju houby. ALe pravda je, že na to sbírání taky nejsem... ačkoli procházky po lese miluju. Jen ty houby nějak nevidím. :'D

    OdpovědětVymazat
  18. Mě baví je sbírat, ale nesnáším je jako jídlo.

    OdpovědětVymazat
  19. Houby mi vůbec nechutnají, ale vždycky mě hrozně bavilo je sbírat.

    OdpovědětVymazat
  20. Houby mám ráda . Chodím sbírat s babičkou a s dědou. Je to vždycky takový relax <3

    OdpovědětVymazat
  21. Děkuji všem za reakce, hrozně mě těší, jak se umíte rozjet. Jinak, vyrazili jsme a byl velký úlovek - celá jedna houba, která ani nerostla v lese.

    OdpovědětVymazat
  22. Taky se mi nic nechtělo jak nebylo příliž krásně. Ovšem, tento rok jsem nebyla sbírat houby ani jednou, takže se budu těšit na příští rok a snad to dopadne líp jak ten minulý Já sice houby nejím, strašně moc mi smrdí Ale lesy a přírodu miluju, a sbírání hub tuplem. Jen je vždycky musím rozdat

    OdpovědětVymazat
  23. Zbieranie húb je hobby mojich rodičov, ja osobne si oveľa viac užívam samotné prechádzky v prírode, ktoré ma naozaj bavia. :) Ale taká hubová praženica ma vie potešiť. :)

    OdpovědětVymazat