Zdravím, zlatíčka!

Minulý týden, kdy se řešilo v tématu týdne to, co nám na blogu chybí, se několikrát zmiňovalo, že chybí kontrola pravopisu. Toho jsem si všimla už daleko dřív, vlastně od dob, kdy jsem se tím tak nějak začala zabývat a všímat si, jak vypadají hrubky v textu hloupě. Ale teprve minulé téma týdne mě postrčilo k tomu, abych začala jednat. Napadlo mě totiž, že bych s tímhle nešťastným pravopisným údělem mohla blogerům pomoci.

grammar and funny imageharry potter, draco malfoy, and twilight imageenglish, funny, and grammar image


Jasně, učitelka češtiny přímo nejsem, ale dávám si na drtivou většinu viditelných chyb pozor a troufám si říct, že se jim vyhýbám. A proto jsem si řekla, proč nepomoci někomu, kdo se snaží psát, ale tohle ho blokuje? Však já jsem v začátcích také využila cizí pomoc, ač jsem o ni nepožádala.

Kdysi jsem svou první tvorbu zaměřovala na FF a začínala jsem psát na webu Stmivani.eu. Na tomto webu bylo úžasné, že fungovala oprava adminkami. Takže když se mi poprvé článek vrátil s tím, jaké chyby v něm dělám + poznámky ohledně toho, jak se chybám vyhnout, koukala jsem na to s pusou dokořán. A právě proto, že jsem si chyby musela opravit, jinak by mi ho adminky vracely neustále, dokopalo mě to k tomu, abych se na to zaměřila. A po čase, když jsem skutečně už psala články, které hladce procházely korekcí, rozhodla jsem se sama pomoci a stát se adminkou. Vyplnila jsem test, absolvovala online přijímání a bum, byla jsem admin. A tak začala asi dvouletá mánie s opravováním článků, na kterou mám moc příjemné vzpomínky. Dnes už to téměř nefunguje, ale tehdy skutečně Stmívání frčelo a denně byla administrace narvaná články, kdy nás bylo na opravu šest, a nestíhaly jsme.

Nu, abych se dostala k tomu, co chci říct. Tímto spouštím Pomoc pro blogery, kdy mě kdokoli může kontaktovat sem do komentářů či na email seriouszone@seznam.cz s žádostí o pomoc s pravopisem. A pokud tě trápí design, ale stačí ti jednoduchý podobný mému, tak i s tím by se dalo něco dělat. :)

Pravidla pro korekci:
  1. Slušné chování.
  2. Článek ti neopravím během pěti minut, mám své povinnosti, takže počítej s rezervou a měj trpělivost.
  3. Pod článek či do menu umístíš odkaz na můj blog. Příklad: Korekci textu provedla Lucka.
A to je vše.

Vaše Lucka

41 Komentáře

  1. Vďaka minulému týždňu dostalo veľa blogerov dobré nápady, ako si jeden druhému pomôcť. Aj toto je jeden z nich, a kto má problém s pravopisom a nevie si dať rady, tak by to mohol využiť. ....Inak sa veľmi teším, že na svete sú ešte stále ľudia, ktorí sú nezištne pomôcť druhým, a nielen tam, ale i na blogu. Je to super, pretože v dnešnej dobe, kde hľadíme len na seba, je to už nevýdané.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý nápad :) Na naší platformě oprava pravopisu je, což je fajn . Před pár lety jsem taky dělala korekturu jedné blogerce :)

    OdpovědětVymazat
  3. Super nápad, na blogspotu korekce pravopisu je, i když ji moc nevyužívám

    OdpovědětVymazat
  4. Teda, to je fakt super nápad! Samotnou by mě nenapadl :)

    OdpovědětVymazat
  5. to je moc dobrý nápad, já určitě nepíšu úplně správně, takže...

    OdpovědětVymazat
  6. to muselo být fajn, dělat něco takového.. taky si pamatuju když bylo stmívání "hitárna".. je to moc dobrý nápad, tak snad se ti to povede.. taky mě bije do očí, když někdo udělá chybu v i/y.. ale neříkám, že mě se to nemůže stát taky.. může.. taky jsem určitě někde měla chybu.. ale když člověk něco píše, tak mu to prostě ujede.. ať ti to vyjde.. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Tohle je super, když někdy čtu některé články, vstávají mi vlasy na hlavě hrůzou . Já téměř češtinářka jsem, takže jsem na tyhle věci krapet přecitlivělá . Kontrola pravopisu by byla na blogu ale fajn, protože by to zvýraznilo vyloženě i jen překlepy, které člověk přelétne očima a vidí je až postopadesáté.

    OdpovědětVymazat
  8. Věřím, že pro některé lidi, třeba i ty mladší blogery, kteří nemají příliš zkušeností s psaním, to rozhodně pomůže! Já taky kdysi začínala psát právě FF na téma Harryho Pottera, a někdy mi to vrátili třeba i 3x skrze ji/jí, interpunkce a podobně. Jsem ráda, že jsem se to prostřednictvím takového veřejného psaní naučila, aspoň trochu .

    OdpovědětVymazat
  9. dobrý tip na zvětšení návštěvnosti =)

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to ti prajem k tomu hodne veľa trpezlivosti :) Ale ako nápad je to dobrý niekto to určite ocení :)

    OdpovědětVymazat
  11. Super nápad, jen mě tak napadlo, že ty co píši chyby jsou moc hrdé na to, aby požádaly o pomoc s pravopisem a ty mladé blogerky si umí pravopis opravit svépomocí.

    OdpovědětVymazat
  12. Ježiš, doufám že nikde nemám hrubku

    OdpovědětVymazat
  13. Lucinko, já to dělám jednoduše. hodím si text jednoduše sem >> https://korektor.lingea.cz/

    OdpovědětVymazat
  14. [1]: Bohužel ano, ale jak říkám, taky se mi té pomoci kdysi dostalo, tak ji zkusím předat dál, pokud o to bude mít někdo zájem. To už je potom věc druhá.

    OdpovědětVymazat
  15. To jsi moc hodná :O! Já si po sobě články čtu, ale někdy se překlep prostě vyskytne.

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý nápad, spousta blogů by to potřebovala jako sůl.

    OdpovědětVymazat
  17. Myslím si, že je to skvělý nápad. Sama kolikrát vidím, jak je těžké se při psaní nepřekliknout a psát vždy bez chyb. :)

    OdpovědětVymazat
  18. Tohle je skvělý nápad! Já sama se občas překliknu a nebo jsem zrovna roztěkaná a tak dělám chyby :) Možná, že tuto nabídku pomoci někdy využiju :)

    OdpovědětVymazat
  19. Ahojky. Jsem na Tvém blogu poprvé a moc se mi líbí tvůj layout i tvé články Ale teť k téma tohohle článku Je to super nápad. I já dbám na tom, aby moje články byli bez kdejakých pravopisných chyb I když třeba píšu článek a udělám chybu, tak dělám to, že si pak celý text ještě jednou důkladně přečtu a pravopisné chyby si opravím než ten článek zveřejním. :) Takže s pravopisnými chybami to také nemám zrovna jednoduché

    OdpovědětVymazat
  20. Tak to je super nápad, doufám že tvé pomoci využije co nejvíce blogerů!

    OdpovědětVymazat
  21. tohle určitě hrozně lidí ocení, já asi ne. sice je dost pravděpodobné u mě, že píšu s chybami, ale nějak to neřeším a nechám to plynout. snažím se zlepšovat atd.

    OdpovědětVymazat
  22. Ty jsi skvělá, fakt parádní nápad :) A jak psala Verča, myslím, že i tvé návštěvnosti to může pomoct :)

    OdpovědětVymazat
  23. Tohle je skvělej nápad, kterej určitě není k zahození! :) S pravopisem má mnoho lidí problém, takže se tohle určitě chytí :)

    OdpovědětVymazat
  24. Bylo by i hezké, kdyby měli někteří blogeři zájem jim i povědět, v čem ty chyby dělají, aby se mohli neustále jak zlepšovat.:) Taky si dávám pozor, na internetu se mi daří tvořit spíše hrubky, například kdy chybí písmenko. Ale na ostatní se taky snažím dávat pozor už dlouho:)

    OdpovědětVymazat
  25. [15]: To určitě ano, tím spíš, že čteš vlastní text. Tam se to ztratí a člověk už ani tak nečte jako spíš vzpomíná, co napsal...

    OdpovědětVymazat
  26. Znamená to, že ty adminky na webu o stmívání opravdu četly každou fanfikci? Vždyť jim z toho muselo hrabat? Bez urážky, ale taky si pamatuju doby, kdy byly FF dost populární a velké množství z nich byly hrozné paksvily (netvrdím, že ty tvé, ale na tom webu jich musela být spousta ).

    OdpovědětVymazat
  27. [27]: Máš pravdu,fakt jsme to vše četly. 😁 Někdy už to bylo o nervy, uznávám... 😁

    OdpovědětVymazat
  28. To je super nápad :) Občas by se mi to také hodilo, tak uvidím, zda tvojí pomoc někdy využiju. Je skvělé, že chceš pomáhat ostatním.

    OdpovědětVymazat
  29. Napíšu naprosto neoriginální komentář, ale tohle je fakt dobrý nápad. Mimochodem, nás češtinářka na ZŠ z nějakého důvodu učila, že slovo shnilý se píše se z, takže... Co jsem to chtěla říct? Jo, ne vždy je nějaké odbornější vzdělání zárukou, no.

    OdpovědětVymazat
  30. znie to ako dobry napad, len som fakt zvedava, kolko ludi si naozaj pripusti, ze potrebuje pomoc a poziada o nu. lebo ja som typ osoby, ktora ked vidi vela opravovaciek vo svojom texte, tak si hovori, ako moze byt taka blba a nevediet, ako sa to a to pise. koniec koncov to asi pomaha, ale keby mi niekto opravoval kazdy moj clanok (a som si ista, ze by sa tam vzdy nejake gramaticke chyby nasli), tak by som to asi psychicky nezvladala

    OdpovědětVymazat
  31. Zní to dosti lákavě, ale je mi blbé posílat někomu můj článek, kde mám chyby. Já mám zase jiné vychytávky na opravu, ale né vždy to je dobré.

    OdpovědětVymazat
  32. Super nápad. Mně tak nevadí např. překlepy, jako chyba v i/y. To je teprve na facku.

    OdpovědětVymazat
  33. Tak tenhle nápad se mi vážně líbí :) Spousta z nás blogerů potřebuje pomoc s pravopisem do začátku, už jen proto, aby věděli na co si dát pozor :)

    OdpovědětVymazat
  34. Výborný nápad, hodně lidem to určitě pomůže. :)

    OdpovědětVymazat
  35. Ty jo, k čemu jsi se to upsala! Dělání korekcí je podle mě jedna z nejhorších činností a jsem si jistá, že zájemců budeš mít mega. Hodně štěstí a pevné nervy!

    OdpovědětVymazat
  36. Ty jo, ty jseš dobrá. Super nápad! Já asi korektně články nemám:/

    OdpovědětVymazat
  37. [39]: Ahoj, moc ráda jsem k tobě na blog zavítala, článek o novém fotoaparátu se mi líbí, i ten obal je super, ačkoli jsi ho měla tak dopředu. Leč bohužel nemohu zanechat komentář, protože povoluješ komentování pouze přes google účet. :-/

    OdpovědětVymazat
  38. Kolikrát mi přijde škoda, kyž vidím pěkně napsaný článek a v něm spoustu hrubek. Nás za to docela tepali na gymplu. A pak jsem samozřejmě prošla taky platformou s FF (Konoha), kde psali připomínky a tak. Což bylo skvělé, alespoň měla ta díla nějakou základní úroveň. Akorát mi to pak tady hrozně chybělo.   

    OdpovědětVymazat