Zdravím, zlatíčka!

O víkendu jsem narazila na docela zajímavou parodii na Despacito, která nejenže pobavila, ale jednoznačně také přispívá dobré věci. Jedná se o skupinu kluků, kteří zábavnou formou upozornili na to, že třídit by se mělo. A když už ne úplně všechno, pak alespoň ty zmíněné plasty. Ač youtubery zrovna nemusím, v tomhle jim hrozně fandím, protože tahle videa sleduje velká část mladých lidí a dětí, kteří se i skrze videa a parodie mohou něco přiučit.

Proto jsem se rozhodla Vám sem přidat tohle video, na jehož konci naleznete i komentář jednoho z autorů projektu. Pokud Vás zajímá problematika třídění a ochrany planety, určitě se na video podívejte. Stejně tak pokud máte rádi parodie na známé písničky, třeba tak s hudebním zážitkem získáte i chuť třídit a pomoci alespoň trošku naší už tak dost znečištěné planetě...


A v reakci na video výše vznikla i kampaň Nepetuj. Cílem kampaně je snížení produkce PET lahví, ale také změnit myšlení lidí ohledně zodpovědnosti za odpad, který produkujeme. Na jejich stránkách si můžete zakoupit láhev a etikety, díky kterým budete šířit dobrou myšlenku dál.

Zapojujete se do nějakých podobných kampaní na zlepšení kvality života a ochranu přírody?

Vaše Lucka

17 Komentáře

  1. Souhlasím, ale štve mě, že lidé u nás se snaží třídit, ovšem plné kontejnery trvá klidně 14 dní, než je někdo odveze a pak se to kolem popelnic kupí až do silnice ... :/

    OdpovědětVymazat
  2. Táto téma je teraz strašne populárna, za čo som rada, pretože toto je už neskutočné, čo sa tu deje na tejto planéte s tými plastmi. Hlavne, že potom hľadáme inú planétu, ktorú budeme kolonizovať, pretože túto zničíme.. Video som dopozerala až do konca, a zdieľala som ho aj na Facebooku. Okrem dobrej myšlienky, to aj dobre zaspievali, a sú sympatickí. Tak snáď si niekto to zoberie k srdcu...hlavne tí, čo odhadzujú odpadky do morí a oceánov..

    OdpovědětVymazat
  3. To je hodně dobrý nápad udělat takhle cover na velmi populární písničku!

    OdpovědětVymazat
  4. Prima video. Je skvělé, že to šíříš dál. :) Doma pečlivě třídíme a navíc jsem se zapojila do challenge, kdy nesmím používat a kupovat plastová brčka, jakožto nejčastější plastový předmět, který se nachází na březích moří a v oceánech. Obdivuji lidi, co pro redukci odpadu něco dělají.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ta parodie je skvělá! Je super, že se dělá už i něco takového. Přece jen YouTube je docela dost sledovaný.

    OdpovědětVymazat
  6. Už jsem video viděla a i dříve sdílela, moc pěkně zpracované!

    OdpovědětVymazat
  7. Začíná se něco dít. Lidé jsou skvělí,  mám radost. A nejen já

    OdpovědětVymazat
  8. Tak to je pecka video, hlavně když to osloví co nejvíce lidí

    OdpovědětVymazat
  9. Jo na tuhle kampan jsem narazila uz drive, a je to dobré, že jsou tu lidé, kterí se snazi šiřit osvětu a upozornovat druhé nejen třeba právě o plastech.

    OdpovědětVymazat
  10. u toho videa jsme se aj zasmála .. jinak já taky třídím, taky mi to není jedno.. můj přítel k tomu moc vedený nebyl, takže u nás je to vše spíš pod mojí kurapelou a věčně barákem zní můj hlas: Filipe? Ty jsi vyhodit petku do koše? Ty nevíš kde to patří?! .. a on vždy ať to tam nechám.. ale nenechám.. jdu a dát si to do boxu, s kterýma pak chodím do konťáku.. ani jsem nevěřila, kolik můžeme jenom třeba já a on vyprodukovat plastu.. a to ani nijak minerálky nepijeme ani nekopujeme.. spíš výjímečně.. ael stejně se to nakupí.. ani se to nezdá..

    OdpovědětVymazat
  11. Nikam se nezapojuji. Snažíme se doma třídit plat, třídíme i u přítele. Nicméně ne vždy je to top. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Skvělé video a článek :) Plasty jsou prostě problém. My doma třídíme, snažíme se :) Ale hrozně mě deptá, když vidím, jak  nás obchody prostě k těm plastům vedou. Všechno zabalené ve folii, v pytlíku. Každé ráno třeba chodím do pekárny koupit si sváču do práce a paní mi dává pečivo do pytlíku. Tenhle týden jsem jí řekla, že si na to nosím krabičku, at mi nedává každý den nový pytlíky

    OdpovědětVymazat
  13. [1]: To už je potom zase jiný problém, ale je dobré, že se lidé alespoň snaží.

    OdpovědětVymazat
  14. O písničce už jsem slyšela, ale ještě jsem si ji nepustila. Ohledně třídění. Já jelikož jsem dobře naučená ze základní školy, tak třídím petky, sklo a takový. Takže u mě třídění není problém

    OdpovědětVymazat
  15. Co si budeme, plastů je kolem nás čím dál víc. Já dříve odpad netřídila, ale ty petlahve do toho kontejneru hodím. Dokonce už jsem začala kupovat papírové nákupní tašky místo těch igelitových.

    OdpovědětVymazat
  16. Děkuji za rozšíření obzorů. Libí se mi, že šíří myšlenku "prevence", aby lidé plasty zbytečně nekupovali a pak i nevyhazovali.

    OdpovědětVymazat
  17. Super, že se to dostává k mladým lidem :) Petky nekupuju a celkově se snažím o zero-waste :)

    OdpovědětVymazat