Zdravím, zlatíčka!

Protože máme venku takové nehorázné teplo a mě pořád honí mlsná, rozhodla jsem se, že sobě a rodině udělám něco sladkého na zub. A protože jsem nechtěla nic pečeného, rozhodla jsem se pro cheesecake. Nicméně v konečném faktu to cheesecake zase tolik není, protože já nepoužívám sýr, nýbrž tvaroh. Proto v názvu můžete vidět falešný.

Co budeme potřebovat?
  • 2 balení Bebe sušenek
  • cca čtvrtku másla
  • 500g tvarohu (ve vaničce)
  • 2x smetana ke šlehání (31%)
  • 2x želatina
  • cukr moučka
  • ovoce podle chuti
food, cake, and blueberry imagefood, cake, and chocolate imageoreo, cake, and food image


Jak budeme postupovat?
Nejprve ze všeho si rozdrtíme Bebe sušenky, já použila mixér, ale jde to i přes pytlík třeba válečkem rozmačkat. Když máme sypkou směs, přidáme rozpuštěné máslo, zamícháme a takto vzniklou směs nasypeme na dno dortové formy. Nebude to úplně konzistence těsta, toho se nebojte, spojí se. Ale je potřeba to pořádně do formy uhňácat, takže se nebojte použít ruce. Tím máme korpus hotový.

Do mísy nalijeme šlehačky, přidáme trochu cukru podle chuti a jeden pytlík želatiny, všechno společně ušleháme. Když šlehačka trochu zhoustne, přidáme tvaroh a už jen lehce promícháme. Výslednou náplň, která by neměla být příliš tekutá, přendáme do připravené dortové formy na korpus. Uhladíme a posypeme ovocem podle chuti, já jsem použila borůvky. Takto můžete dort už klidně nechat ztuhnout v lednici nebo si můžete připravit ještě želatinu na polití. Do kastrůlku nalijete 250ml vody či šťávy z kompotu, přidáte cukr a želatinový prášek, přivedete k varu a za stálého míchání vaříte jednu minutu. Poté odstavíte z plotny, necháte mírně zchladnout, občas promícháte a vlažnou želatinu nalijete na dort.

Celé dílo potom zabalíte do fólie či alobalu a vložíte do lednice, je skutečně lepší nechat dort déle v lednici, než poprvé zakrojíte, jinak by se mohlo stát, že nebude dostatečně ztuhlý a poteče. Já nechávám většinou alespoň půl dne.

Co sladkého máte rádi vy?

18 Komentáře

  1. maj gáát, miluju cheesecake(y) ♥ mamka ho teda dělá z mascarpone a zakysanky, ale pamatuju si, že s kámoškou jsme ho dělali podobně, on z toho tvarohu je takovej pevnější rozhodně zkusím!! (a doufám že nezkazím D)

    OdpovědětVymazat
  2. super článek o víkendu nám přijedou prababičky tak ho zkusím! děkuju :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dortík vypadá dobře. A možná že i kompotované ovoce by na to šlo.

    OdpovědětVymazat
  4. já bych řekla, že je to dokonce pravý cheesecake myslím, že se na něj nepoužívá sýr, ale co pečemi my doma, tak je vždycky z tvarohu :) nejraději mám s hruškami nebo jablky uvnitř :)

    OdpovědětVymazat
  5. uuuu, tak tento cheesecake jsem ještě nezkoušela, já ho vždy peču, aleee těším se, že ho vyzkouším, dostala jsem úplně chuť <3

    OdpovědětVymazat
  6. Jůůů! :O no to teda! Taky mne honí mlsná (a touha po čemkoliv ledovém ). To musí být výtečné, ráda vyzkouším :) a ze sladkého snad všechno. Tohle léto obzvlášť cokoliv se slaným karamelem, haha.

    OdpovědětVymazat
  7. Dala by som si! Zjem všetko, čo je dobré, a sladké.

    OdpovědětVymazat
  8. Jéé, cheesecake! Ten si dávám skoro vždycky, když jdu do kavárny Tohle je super recept

    OdpovědětVymazat
  9. Mňám! ♥ To určitě stojí za zkoušku. Děkuju.

    OdpovědětVymazat
  10. Téda, vypadá to skvěle. Udělala jsi mi chutě :)

    OdpovědětVymazat
  11. Tak to je paráda! Podobný jsem dělala a byl skvělý :) Já v léte miluju takový ten tvarohový s piškotem nebo zdravé tiramisu, to jsou vychlazené dobroty ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Mňam, vypadá to moc chutně. Já v blízké době plánuji upéct dýňový cheesecake, taky s tvarohem. :) Minulý rok jsem ho pekla do školy na halloweenskou soutěž a byl výborný a jelikož jsem na Slovensku od souseda vyfasovala dýni, musím ji rozhodně využít!

    OdpovědětVymazat
  13. to je naprosto ideální recept na sladké, na které už se nějakou dobu chystám Tak mi drž palce a snad se mi to povede podle receptu

    OdpovědětVymazat
  14. tenhle recept znám hrozně dlouho, akorát jsem ho nikdy nezkoušela. není to zrovna něco, co by mě asi extra bavilo a já si radši dám nanuka nebo mléko. na mléku nebo ledovém kakau jsem teď přímo závislá.   navíc u mě doma peče mamča, ta to má jako hobby a tak se jí do toho neprdím.

    OdpovědětVymazat
  15. Ja jsem nadsenkyne a milovnice cheesecaku vseho druhu. :))))) fakt. a cim zdravejsi tim lip. :) tenhle vypadá dost dobre. diky za tip. sice bych tam asi nedavala ten cukr ale jinak mi to prijde jednoduche a super. :) a do tohohle pocasi celkem idealni....

    OdpovědětVymazat
  16. tak to určitě zkusím.. já dělala něco podobného, akorát tam byla ještě ještě bílá čokoláda.. a to bylo myslím - jestli si to dobře pamatuju - 600ml šlehačky, 3 bíle čokolády, x másla... takže to bylo docela náročné.. a ta čokoláda se rozpouštěla ve šlehačce.. a všechno jsem to dělala bez cukru.. protože tam kde jsem viděla ten recept, byl ještě i cukr! což nechápu, protože všechno bylo sladké už samo o sobě.. děkuju moc za recept, už si ho ukládám.. :)

    OdpovědětVymazat
  17. Cheesecaky zbožňuju . Určitě vyzkouším!

    OdpovědětVymazat