Zdravím, zlatíčka.

Léto si u mě pomaličku začíná vybírat svou daň a stejně jako spousta dalších blogerů cítím, že na blogu trochu stagnuji. Sice se snažím vydávat pravidelně články, ale se čtením blogů, na které chodím tak ráda, jsem na tom prabídně. Ono, popravdě to není jen tím, že je samotné léto a já mám chuť být někde venku a ne zavřená u počítače, ale i to, že se na mě práce hrne ze všech stran. Kolegyně postupně odpadají jedna za druhou vlivem nemoci či přerušením pracovního poměru a na chudáka brigádníka tak padá víc směn.

Na druhou stranu nutno podotknout, že jsem dostala tento měsíc přidáno, aniž bych si o zvýšení platu požádala. Nicméně nepřikládám tuhle milou událost svým zářným pracovním výkonům jako spíš skutečnosti, že nám skutečně schází lidi a riziko, že by další mohl odejít, je příliš vysoké - proto je nutno si pracovníky tímhle způsobem pojistit. Ale ať tak či tak, potěšilo mě to.

Ale abych se dostala k podstatě dnešního článku, jak jsem již zmiňovala dříve, letos nepojedeme na žádnou dovolenou k moři, ale pojali jsme to spíš skrz nějaké výlety. A na jaké výlety se nejlépe jezdí? Jasně, na ty za žrádlem. A když mluvím o žrádlu, jako první mi na mysli vytane Středověká krčma v Dětenicích.

(zdroj: Středověká krčma Dětenice)

Tuhle hospodu jsem navštívila už několikrát a vždy jsem byla nadšená. Ono je to přeci jen něco jiného, když přijdete do restaurace, kde se k vám chovají s respektem, a potom to porovnáte s krčmou, kde vám donesou žrádlo, k tomu čertovo chcaní (colu) či naprděnou svěcenou vodu a řeknou vám: "Žer!"

My se sem s partou chystáme v sobotu 28. 7. a já už se moc těším, dnes se mi podařilo rezervovat místa a myslím, že to bude opět parádní zážitek. Občas slýchám, že se tam lidem nelíbí právě proto, jak neurvale obsluha a vlastně všichni mluví, proto je dobré vědět, že pokud je upozorníte, budou se k vám chovat jako v normální restauraci. Ale! Já si myslím, že za tímhle zážitkem tam přece lidi jedou, tak proč se o něj ochuzovat? On si člověk nic nesmí brát doslova k srdci, přeci jen tu pořád jde o show a zážitek z toho.

(zdroj: Středověká krčma Dětenice)

My jsme si navíc zarezervovali večerní program, takže kromě zážitku z jídla a prostředí budeme mít jako na dlani i následující:
  • poprava oběšením, řezání jazyka, upalování čarodějnic a výslech inkvizice,
  • souboje těžkooděnců v plátové zbroji, divoký medvěd,
  • tanečnice na stolech, celý večer doprovází živá středověká kapela,
  • dále kejklíři, šermíři, fakír a žebráci.
Vstupné na program je 155 Kč na osobu, což mi nepřijde nijak hrozné vzhledem k tomu, jak pěkný je. Co si pamatuji, tak při poslední návštěvě s programem, kdy jsem měla jídlo, pivo, program a ve skupině vodnici, platila jsem kolem 500 Kč. A když si vezmu, že v tom byl skutečně zážitek, tak mnohdy tyhle peníze člověk dá i v normální restauraci. Takže pokud nevíte, kam se vydat za jídlem, zábavou a neobvyklým zážitkem, hurá do Dětenic!

Navštívili jste krčmu? Líbilo se Vám tam?

Vaše Lucka

12 Komentáře

  1. Moc pěkný článek :) V Dětenicích jsem dvakrát byla a pokaždé to byl skvělý zážitek :) Zrovna jsem uvažovala, jestli se tam letos nepodívat znova :)

    OdpovědětVymazat
  2. Slyšela jsem o tom a i kamarádka tam byla a moc se jim tam líbilo. Tak si to tam užijte a napiš o tom nějaký článek :) Jinak jak píše v úvodu, tak to mám taky tak, je to takový ale asi každý rok, každopádně na podzim se to zas otočí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Hrozně bych chtěla tuhle krčmu navštívit, i jen právě kvuli tomu jak dobově a autenticky se tam mluví a personál se chová, ale i kvuli jidlu, ochutnat ty dobroty a zazit tu atmosferu. je mi jasny ze lidi si asi stezuji, ale tak tam nemaji jezdit, chapu ze kdyz o tom clovek nevi, a promluvi tak na nej, asi to musi byt šok ale tak snad to proboha vetsina lidi vi a jedou tam za poradnym zažitkem :) tesim se jestli se tam nekdy dostanu, snad jo :))))

    OdpovědětVymazat
  4. O Dětenicích už jsem často slyšela, ale zatím mě tenhle zážitek minul

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to zajímavě. I když nevím, jestli bych z těch vulgárních výrazů nebyla trošku mimo asi ano.

    OdpovědětVymazat
  6. Jo tudle mi přišel mail ze Slevomatu s upoutávkou právě na Dětenice. Vypadá to tam fakt dobře!

    OdpovědětVymazat
  7. V Dětenicích jsme se jednou zastavovali cestou z dovolené a také jsme si říkala, že ten večerní "full" program by mohl stát za samostatnou návštěvu. Užijte si to a jsem zvědavá na report po návratu! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Dětenická krčma je super, taky mám odtamtud pěkný zážitek. Tak ať vám to vyjde a užijete si to. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Jéé, naprosto zbožňuju taková místa!! Škoda, že je to taková dálka, už bych si tam šla dát nějakej ten ležák na kožešinách...

    OdpovědětVymazat
  10. Takovou krčmu jsem ještě nenavštívila. Říkala jsem si, že by to mohlo být fajn, ale po Tvém článku už si to tak moc nemyslím:)))) Ale i tímto způsobem může být článek užitečný;)

    OdpovědětVymazat
  11. Všem Vám děkuji za komentáře, krčma rozhodně stojí za navštívení, brzy se pokusím dát dohromady článek z naší sobotní návštěvy. A snad přidám i nějakou tu fotku toho dlabance, na kterém jsme si tak pochutnali.

    OdpovědětVymazat