Zdravím, zlatíčka!

Jsem tu s další dávkou inspirace na zajímavou podívanou. Jak jste si už možná všimli, do kin nám zamířilo další pokračování Jurského světa s podnázvem Zánik říše. A protože já mám podobné filmy v oblibě, musela jsem vytáhnout bráchu a přítele na trochu kultury. Tak se pojďme podívat, jak se filmu vedlo.

jurassic world imageClaire, owen, and jurassic world image

Jurský svět: Zánik říše
Žánr: Akční/Dobrodružný/Sci-fi
Délka filmu: 130 minut
Režie: J. A. Bayona

Před čtyřmi lety nás dinosauři porazili. Alespoň na Isla Nublar, exotickém ostrově, kde prosperoval unikátní zábavní park Jurský svět, než se jeho exponátům podařilo utéct z klecí. Ve finále jednoho z nejúspěšnějších filmů všech dob opustili ostrov poslední lidé a nechali ostrov napospas prehistorickým tvorům. Jenže teď se za nimi musí vrátit. Proč? Protože na ostrově se probudila tamní sopka a dinosaurům už podruhé v dějinách hrozí vyhynutí. Claire (Bryce Dallas Howard) se z upjaté manažerky parku proměnila v aktivistku, která je chce za každou cenu zachránit. A Owena (Chris Pratt) na ostrov žene touha najít a spasit Blue, inteligentního ještěra, jehož dokázal vychovat a částečně vycvičit, a po němž se po zániku parku slehla zem. Na Isla Nublar jim však nehrozí jenom sežrání, zašlápnutí či spálení tekoucí lávou. Hned po příjezdu se stanou očitými svědky a nedobrovolnými aktéry falešné hry, která v konečném důsledku může změnit život na celé planetě a vrátit ho o pár miliónů let zpátky.

Recenze:
Popravdě nevím, jak mám s recenzí začít. Na film jsem se moc těšila od chvíle, co jsem si přečetla, že ho u nás dávají v kinech, na druhou stranu jsem očekávala, že se jedná již o kolikáté pokračování či zpracování Jurského parku/světa, takže jsem trochu čekala, že to nebude úplně top. Co musím pochválit, tak jsou detaily, se kterými tvůrci pracovali, je zde nespočet úžasných scén, které jsou vykreslené do posledního detailu, stejně tak jsou výborně zpracovaní samotní dinosauři. Příběh malinko pokulhává a v konečném faktu mě úplně nenadchnul. Umírající milionář se stal obětí mladého vykuka, který se snaží získat pro sebe co největší finanční obnos na úkor života dinosaurů i lidí, které poslal na záchrannou výpravu.

Z Claire, která v prvním díle brala dinosaury jen jako objekt, ani s nimi nepočítala jako se živými tvory, je najednou největší aktivistkou za jejich záchranu z ostrova, na kterém hrozí výbuch sopky a mně osobně to k ní nějak nešlo. Protože když nejdřív dinosaura neberete vůbec jako živého tvora, potom se vás nejeden pokusí zabít a vy i vaši blízcí vyváznete jen s odřenýma ušima, tak jaká je šance, že se z vás stane aktivista na jejich záchranu?

Co musím pochválit, tak je dějová linie ohledne Blue a Owena, ta se mi moc líbí. Vykresluje dinosaury trochu jiným způsobem, že to nemusí být jen tvorové lačnící po mase všeho živého, ale že mezi nimi probíhá jistá míra empatie, porozumění, souznění... Nicméně to je z těch zářných momentů spíše vše. Zbylý lov na ty, kteří všechno způsobili, mě prostě tolik nezaujal. A můj přítel i brácha první třetinu filmu prospali - tolik k celkové záživnosti.

Hodnocení:
Tak abych to nějak shrnula. Dějová linie filmu byla slabší a ne úplně zajímavá, za to musím pochválit efekty, vykreslení a práci s detaily. Občas jsem se zasmála nějaké situaci či hlášce, takže i legrační prky jsou příjemným bonusem. To celé z Jurského světa dělá takovou oddechovku, kterou si můžete pustit při dlouhém zimním večeru, pokud ale očekáváte něco vyloženě originálního, nedočkáte se - vzhledem k několikátému pokračování se ani nedá tolik divit. Celkové hodnocení na ČSFD je 66 %, já osobně film hodnotím spíše na 55 %.

Vaše Lucka

9 Komentáře

  1. Sérii Jurský park jsem nikdy nemusela, ale kniha se mi kdysi docela líbila

    OdpovědětVymazat
  2. Mně se film líbil, viděla jsem v tom takovou hlubší myšlenku v tom, že se jednou jako populace lidí zničíme sami, ale příroda si vždycky cestu najde.

    OdpovědětVymazat
  3. Stále se na něj chystám do kina.. Všude na film slyším super recenze. Celkově na serii Jurský park se dívám ráda a stojí za shlédnutí

    OdpovědětVymazat
  4. Blue a Owen byli fajn. Fajn bylo, že nebylo moc hluchých míst, protože většinu zabírala akce. Zápletka s naklonovanou Maisie byla zbytečná - buď to rozveďte nebo to nepoužívejte. Ale jinak to byl pokus o předělávku JP 2 a nějak nevim. Bez indoraptora by bylo líp (ve výsledku... naklonujem raptora z poloraptora a přidáme raptora, nebudeme z toho mít akorát vícraptora? stě šáhlý...) a nejvíc zabrala asi scéna "poslední brachiosaurus".

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: Jaký vysvětlení myslíš? To byl přece mosasaurus z prvního dílu...

    OdpovědětVymazat
  6. Teď si mi vnukla nápad, že bych tam vzala přítele. Bude mít narozky, tak mimo letenek, dostane i lístky do kina. Nikdy tptiž neletěl a nikdy jsme spolu nebyli v kině, tak se to k sobě hodí.

    OdpovědětVymazat
  7. já jsem nikdy nebyla na tyhle filmy, na tu sérii ohledně těch dinosaurů, vůbec tomu nerozumím, nikdy mě to moc nebavilo a viděla jsem jen útržky.

    OdpovědětVymazat
  8. Mně se to třeba zase strašně moc líbilo. Hlavně ta myšlenka, že máme pořád potřebu zasahovat do přírody a podmaňovat si ji. A pak jsou následky takové jaké byly ve filmu... Každopádně očekávám, že bude i Jurský svět 3, když to skončilo, tak jak to skončilo.

    OdpovědětVymazat
  9. [1]: A vidíš, knihu jsem zase nečetla já.

    OdpovědětVymazat