Zdálo se ti v poslední době něco zvláštního? Napiš o tom!

V tomto článku bych se ráda zaměřila na náš spánek a sny s ním spojené. Mám dojem, že v nějakém článku už jsem se o svých snech zmiňovala, ale pokusím se to pojmout jinak. Pravdou je, že to se mnou není úplně jednoduché.

Jednak mám problémy usnout. Nechápu lidi, kteří si lehnou a do minuty neví o světě. To je třeba můj brácha, televize mu huláká, že to musí slyšet i rodiče v ložnici, do toho si na mobilu pustí ještě videa na youtube a stejně během dvou minut spí jak špalek. Nedej bože, kdybych mu ale vypnula v tu chvíli televizi a ty videa, to by byl hned vzhůru, a ačkoli ho slyším nahlas chrápat, hádal by se do krve, že prostě nespal.

Já oproti němu jsem ten typ člověka, co si lehne, najde si pohodlný důlek na spaní, přikryje se peřinou jen tak na půl, protože aspoň část těla musím mít přikrytou - bubáci prostě chodí na lidi bez peřin. Nasadím si na oči masku, protože neusnu, i když mi do pokoje jen slabě prosvítá lampa z ulice a čekám, až brácha usne tvrdě, abych mohla vypnout všechno, co hraje. Když se tak třeba po půlhodině konečně stane, tak se znovu pohodlně uvelebím a čekám... tentokrát na spánek. A ten nepřichází a nepřichází, tak se převaluju ze strany na stranu, a když mě temnota konečně pohltí, většinou se mi ani nic nezdá. Nebo zdá, ale hlava si to prostě nepamatuje.

sleep, bed, and white imagesleep, simpsons, and lisa imagesleep, night, and morning image

Pokud si totiž pamatuju nějaký sen, obvykle je to dost hrůza. A tím se dostávám k samotnému základu tohoto článku, co se mi to vlastně zdá? Zuby. Už spoustu let se mi zdálo o zubech, jejich padání, jak je držím v dlaních, jak vyndávám z pusy kromě zubů i kost... Nechutné záležitosti, to vám povím, a zrovna tohle si musím pamatovat! Dneska už je to způsobené asi tím, že s panty a zuby mám jisté potíže, ale tyhle sny se mi začaly zdát ještě předtím, než se tyhle problémy objevily. Možná to tělo tušilo a mysl mi dávala znamení, kdo ví.

Za sebe jsem proto radši, když se mi nic nezdá. Je to sice nepříjemné, protože si lehnete, po nekonečně dlouhé době usnete, pak je nějakou dobu tma a najednou se z té temnoty probudíte a je ráno. Zvláštní. Někdy je to trochu tíživé, protože vám to připadá, že jen co jste si lehli, už zase musíte vstávat a že neuběhl vůbec žádný čas... Ale než sny o padání zubů, to prosím radši tu tmu.

Jak to máte se sny vy?

Vaše Lucka

24 Komentáře

  1. Som na to podobné.Zaspavať je u mňa umenie ale čo už .Sny sú niečo úžasné (tie pekné ) ale aj nočné mori alebo tie strašidelné majú svoj význam .Pretože, každý sen nám niečo hovorí .Ako si hovorila telo ,myseľ, ľudia .Hlavne sa ich neboj a skús ich rozlúštiť .Keď im pochopíš tak to bude super .Skús snár .Ten by ti mal pomôcť.

    OdpovědětVymazat
  2. Také si většinou sny nepamatuji - vybavím si je hned po probuzení, ale za pár okamžiků na ně zapomenu. Jednu dobu jsem přemýšlela, že bych si zapisovala, co se mi zdá, nějak jsem se k tomu ale ještě nedostala

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem nespavostí trpěla u rodičů, odstěhovala jsem se a tak 2 měsíce jsem spala z minuty na minutu. Jenže teď mám zase problémy vůbec usnout. Přesně jako ty - pořád se převaluju a je mi vedro a tak. Šla jsem na jednu noc k rodičům a spala jsem hned. Nevím čím to je. Ale kdysi jsem pila čaj na dobrou noc a ten docela zabíral.

    OdpovědětVymazat
  4. jinak máš moc pěkný nový design blogu ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Já usínám jak kdy, ale taky mi to tvá delší dobu. Sny mám poměrně často, ale většinou jsou nepublikovatelné, jsou totiž sprostý a nebo jsou úplně o ničem. slátanina všeho možného. je to sranda.

    OdpovědětVymazat
  6. No, máme stejný problém. Já než usnu, tak venku už vlastně svítá. A sny - no, ty jsou většinou taky dost divné. Jednou se mi zdálo, že mě, mou sestru a spoustu kamarádů chce odvést Hitler do koncentráku...přišel nás zachránit kreslený Harry Potter.      Tak asi tak

    OdpovědětVymazat
  7. máš pěkný blog a zajímavé rubriky

    OdpovědětVymazat
  8. Obojí dobře znám. Manžel je jako tvůj brácha. Dcera měla stejný problém jako ty. Za jejího mládí ovšem masky nebyly a tak si oči zavazovala složeným šátkem. Místo špuntů si dávala do uší mikroténové sáčky naplněné plastelínou. Ty roztřepené okraje jí čouhaly z uší. Vypadala jako strašidlo.

    OdpovědětVymazat
  9. V poslední době mám úzkostné sny, přesně si je nepamatuju, ale vždycky vím, že jsem v nich byla ve stresu, v nepohodě, nějaké marné hledání a bloudění. Přitom prožívám celkem klidné a spokojené období života... Tak nevím, jestli jsou to dozvuky minulého nebo mě čeká zase špatné období.

    OdpovědětVymazat
  10. Často se mi stává, že lehnu a hned usnu. Jen někdy ležím třeba hodku a koukám do tmy a nemůžu usnout Sny si pamatuji ty zlé, jako ty, ale i ty, které byly krásné a zanechaly takový dobrý pocit, ale to je opravdu tak často jako ty špatné Jinak si sny moc nepamatuji Jo a ještě jsem chtěla napsat k tomu tvému designu. Je fakt pěkný, povedl se ti :)

    OdpovědětVymazat
  11. " Sny mívám fakt někdy děsný !!

    OdpovědětVymazat
  12. [1]: Snář jsem zkoušela, babička má doma takový starý, je v něm strašná spousta snů a jejich významů... Ale tím, že se mi ty sny o zubech zdají už roky, tak jsem prostě nenašla nic z toho, co by na mě pasovalo nebo před čím by mě měly varovat...

    OdpovědětVymazat
  13. Sny mívám často, ale většinou je ihned zapomenu. Mívám sny takové, které se taky často opakují.

    OdpovědětVymazat
  14. Já se spánkem naštěstí problém nemám. Sny se mi zdávají, ale buď si je nepamatuji, nebo ano, ale jen ráno . Když jsem byla malá, tak se mi zdál často jeden a ten samý hnusný sen o tom, že jsem v nějaké chodbě hluboko pod zemí a tam jsou nějací lidi a byl tam hrozný chaos a hluk.

    OdpovědětVymazat
  15. Tyjo, mně se taky zdá o zubech!! Už mockrát. Třeba se promění v kostičky a já ty kostky vyndávám z pusy. Dívala ses do snáře? Já asi jo, ale už si to nepamatuju. Já mám na špatný spaní věk, ale tobě to usínání nezávidím. Je to šílenost. Počkej, kouknu do snáře...

    OdpovědětVymazat
  16. Zuby mají blbý vysvětlení, psát ti to nebudu. A taky tomu nehodlám věřit. No to jsem tomu dala...

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: [16]: Děkuju, jsi hodna... dívala jsem se několikrát, ono taky záleží, v jakém kontextu ty zuby vidíš. Nevěřím tomu a řešit to nechci, budu to přikládat tomu, že mám se zuby problémy a hlavu to trápí.

    OdpovědětVymazat
  18. Poslední dobou se mi také sny nezdají. Naposledy před týdnem se mi zdálo, že se mám vdávat, ale nějakej kluk, kterýho jsem ani neznala mi říkal, ať to nedělám. Takže je to asi lepší než to, co se zdává tobě. Každopádně já jsem jinak poměrně spáč. Je pravda, že usnout mi chvilku trvá, ale jsem schopná prospat celý den .

    OdpovědětVymazat
  19. S usínáním jsem na tom stejně... Vždy dokonale přikrytá, aby mě nedrapla příšera - no jo, my Račice :P...

    OdpovědětVymazat
  20. Já jsem obojí typ člověka - pokud spím sama, nemohu usnout ani za nic a štve mě jakýkoliv zvuk. Musím mít na spánek naprostý klid. Ovšem když spím s přítelem, jsem tuhá do pár minut. Nevím, čím to je, asi si připadám bezpečněji.

    OdpovědětVymazat
  21. Taky jsem typ člověka, který neusne hned a musim mít klid na spaní a než usnu, tak se milionkrát převalím ze strany na stranu.. Sny mám většinou divné a nedávají smysl

    OdpovědětVymazat
  22. Já se ošklivé sny snažím přetvářet, abych se jich nebála doteď si pamatuju, jak se mi jako malé zdálo, že mě honí dinosaurus a já se úplně bála a tak jsem si z něj udělala domácího mazlíčka a jezdila jsem na něm Při ošklivých snech je nejdůležitější si uvědomit, že se to člověku jenom zdá :)

    OdpovědětVymazat
  23. [13]: Já právě mám pocit, že se mi většinou nezdá nic a jen občas sen, který se opakuje.

    OdpovědětVymazat