Zdravím, zlatíčka.

O tom, že pracuji v hotelu, jste se mohli dočíst už zde a zde. Dnes přicházím s článkem, tzv. do třetice všeho dobrého. V prvním článku jsem popisovala svůj začátek na téhle pozici, ve druhém jsem vás seznámila s tím, co taková noční hotelová recepční dělá a co si ukážeme dnes? Dnes se podíváme na denní směnu recepční. Ačkoli jsem původně měla chodit pouze noční, osud tomu chtěl a všechno je jinak, takže v současné době skáču z denní do noční a naopak. Ale zatím můžu říct, že mi to nevadí a větší únavu na sobě necítím.

Takže jak taková práce vypadá?

Harmonogram práce:
  • 6:50 - příchod do práce
Jak jsem psala už v článku minulém, pracovní doba je od 7 - 19, ale já jsem ráda všude včas a nejlépe s předstihem, při předávání směny se navíc rezerva hodí, abych neblokovala kolegyni, která se taky už těší domů. Nemůžu na druhou stranu říct, že by mi tuhle mou vstřícnost některá z děvčat vracela... Ale třeba je to naučím. :) Úderem sedmé hodiny zároveň začíná i doba, kdy mohou hosté na snídani, ta trvá až do deseti hodin a v tuto dobu se musím starat o to, aby bylo uklizené špinavé nádobí, prostřený stůl pro další hosty po dojedení těch předchozích, musím doplňovat to, co ubylo atd.

  • 10:00 - čas na úklid
Jakmile padne desátá hodina, je konec snídaní a tím pádem vše uklidit. Pokud všichni hosté ještě nedorazili, stává se, že počkáme třeba ještě půl hodiny, ale větší časovou rezervu obvykle nenecháváme. Navíc je hotel často obsazený business klientelou a ti jsou zvyklí přijít úderem sedmé, aby poté mohli vyrazit do práce. Jakmile tedy máme dojedeno, je čas uklidit vše, co jsme v předchozím článku vyndávali. Uklízíme schaffing, sladké, jogurty, másla, medíky, marmeládky, etažér na pečivo, nářez a nádobí. Špinavé nosíme do kuchyně, čisté uklízíme na místo. Tahle činnost obvykle zabere něco přes hodinu, ono uklidit to, přeprostřít stoly na denní režim a změnit jejich postavení zabere nějaký ten čas. A navíc poté musíte všechno špinavé nádobí umýt, jelikož myčka je pouze oplachová, takže do ní mohou jít vlastně už jen čisté a zbytků zbavené talíře a hrnky.

quotes, fun, and drama imagequotes, free, and vintage imagebreakfast, cosy, and home image

  • 14:00 - odchází provozní a začíná check-in
Od druhé hodiny odpolední na hotel mohou přijíždět další hosté, kteří se daný den hodlají ubytovat. Do toho celý den musíte být v provozu ohledně odepisování na emaily, musíte zvedat telefony, volat na pekárnu a na zásobování ohledně toho, co se má dovézt vám, ale i na restauraci ve vedlejším hotelu, organizujete prádelnu, připravujete nejrůznější podklady, potvrzujete termíny rezervací pro restauraci... Práce je dost a já mohu jen zaklepat a poděkovat za to, že doposud jsem neměla žádný skutečně hektický den, kdy by se všechno sešlo v jeden okamžik. Většinou se mi tak průběžně jednotlivé činnosti střádaly.

  • 18:00 - na hotelu začne být živo
Jak jsem avizovala, náš hotel má převážně business klientelu a to jsou klienti, kteří ráno třeba v půl osmé zmizí a vrací se kolem šesté hodiny večer, celý den tak máte hotel víceméně prázdný. K tomu se často stává, že v tuto hodinu začnou chodit zákazníci posedět na kávu, o což se také stará recepční - musíte je obsloužit, usadit, nabízet a stíhat zvedat telefony, co vám zvoní v místnosti vedle.

  • 19:00 - předání směny
Tady funguje stejné pravidlo jako ráno, musíte mít připravený přehled pokladny, poznámky z celého dne, které by mohly být pro kolegyni užitečné či důležité, seznámíte ji s chodem, kdo je na hotelu a kdo není, zda je potřeba něco vyřídit či odpovědět na email... A doufáte, že když se za vámi zaklapnou dveře, nebude vám volat s tím, že něco je jinak. :D

electronics, school, and study imagequotes, fun, and drama imagetequila, quotes, and drink image

Co Vaše brigáda? Máte v plánu práci na léto, případně už máte nějakou konkrétní sjednanou?

Vaše Lucka

27 Komentáře

  1. Já už mám první týden na brigádě za sebou - chodím na poštu jako doručovatelka :) Letos i končíme celkem brzo, tak jsem ráda :) Loni jsme měli hooodně neplacené přesčasy :( A taky jsem dnes od jedné paní dostala VELMI tučné dýško a to vždycky potěší :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já na hotelu byla na praxích a díky mojí ségře, co tam dělá recepční normálně, jsem si to opravdu užívala, ale samotnou by mě to nebavilo :/ . Co na tom cesťáku dělám? (Ptám se sama sebe a to příští rok maturuji ) .

    OdpovědětVymazat
  3. ah, ja som sa dala na viac-menej kancelarsku robotu. idem robit IT analitika do jednej firmy, aby som konecne nabrala nejake skusenosti z odboru, ktory studujem. sama zatial neviem, co presne to bude obnasat. ale bojim sa a radsej by som nasledujuce dva mesiace stravila prazdninovanim. ale na to uz mi nikto neda peniaze, takze mam smolu a musim ist pracovat, aby som sa mohla zabavat, aj ked na to samozrejme kvoli praci vlastne nebudem mat vobec cas. kolka to ironia.

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za vhled do tajů jedné profese... Já kdysi dělala prodavačku šperků, ale zrušili naši pobočku, takže jsem se rychle přeorientovala na večerní uklízení v průběhu semestru... o prázdninách mám tudíž letos poprvé volno, tedy krom tří týdnů, kdy budu blbnout se zlatíčkama na táboře... A čekám odpověď na chmelovou brigádu

    OdpovědětVymazat
  5. Zajímavý článek :). Je super, že se ti v práci líbí.

    OdpovědětVymazat
  6. Pěkně jsi práci popsala ,je to přínosné se na život hotelové recepční podívat i z druhé strany.Ale je vidět,že se práce nebojíš a máš k ní kladný vztah, moc bych ti přála,aby se ti tvá vstřícnost vrátila.Většinou se tak opravdu stane,ale chvilku to trvá .

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem těžce pracující člověk a mám celkem podobnou běhavou práci ovšem já mám náročnou jak fyzicky, tak psychicky. Dělám pečovatelku a harmonogram máme takřka stejný... předat směnu, uklidit, postarat se o klienty a předat směnu (samozřejmě ten harmonogram je mnohem a mnohem delší, ale tak nebudu ti tu psát článek, že jo)

    OdpovědětVymazat
  8. Zajímavá práce, něco podobného by mě možná také mohlo bavit. Brigádu zatím nemám, ale třeba ještě něco seženu Přeji ti ať se ti pořád daří!

    OdpovědětVymazat
  9. Já nakonec mám brigádu té pokojské, takže se i trochu bojím toho, jestli to třeba budu zvládat, i když si myslím, že na tom se nedá tolik pokazit. :)

    OdpovědětVymazat
  10. [1]: No to se nedivím, že jsi ráda, neplacené přesčasy by nechtěl dělat nikdo, to je hrozně demotivující... Tak snad tohle končení brzy vydrží hlavně v době, kdy bude venku hezky.

    OdpovědětVymazat
  11. Super :) Důležité je, že tě práce baví. Já jsem byla akorát v neděli na své první zkoušce na noční recepční. Předtím jsem stále běhala po place, takže je to pro mě něco nového, jiného. Ale snad se zaběhnu a bude to ok :)

    OdpovědětVymazat
  12. [11]: To mi povídej, já předtím taky dělala na place v restauraci a je to docela příjemná změna.

    OdpovědětVymazat
  13. Vidím, že práce je celý den dost a je hodně různorodá, takže určitě není nudná.

    OdpovědětVymazat
  14. Obdivuji tě. Mít zabitý celý den v práci. Mimochodem ta prac. doba je každý den?

    OdpovědětVymazat
  15. Poznám tiež jednu babu, ktorá robí na recepcii, ale musím povedať, že ja by som asi recepčnú nechcela robiť, aj vzhľadom k jazykom, ale ani tie pracovné doby by mi veľmi nevyhovovali. Ja som sa totižto zaprisahala, že nikdy nebudem robiť nočné. Ale tak, ako si to ty opísala, vyzerá to byť v pohode, mám dojem, že ťa to baví, čo je najhlavnejšie.

    OdpovědětVymazat
  16. [13]: Vše se samozřejmě odvíjí od toho, jak plně obsazený hotel je, ale většinou je skutečně celý den co dělat.

    OdpovědětVymazat
  17. I když jsem recepční nedělala, vím zhruba o čem je řeč, ucházela jsem se o místo recepční a studovala cesťák

    OdpovědětVymazat
  18. Obdivuju tě, noční bych asi nedávala. Já mám už pět let při studiu vysoké školy brigádu v kavárně. Mám to tam ráda, kdybych se tak nedřela se školou a tituly, klidně bych tam i snad zůstala :) Ale je pravda, že někdy těch lidí už mám dost

    OdpovědětVymazat
  19. Tak tyhle články mám ráda :) Je to zajímavý náhled do práce recepční :) Musí to být náročné :)

    OdpovědětVymazat
  20. Můj táta je recepční a nikdy tohle vůbec nedělali. Byly pouze jen na recepci a řešili hosty, telefonáty atd. Občas dělají teda i portýra.

    OdpovědětVymazat
  21. [17]: To ti budu držet palce, hlavně aby tě to bavilo.

    OdpovědětVymazat
  22. Jako vypadá to dosti zajímavě takováhle práce ale asi tam máš někdy hodně velké fofry, to bych asi psychicky ani fyzicky nezvládala Já jsem ráda, že si prodávám v obchodě se sladkostma a k tomu dělám ještě v kosmetickém salónu vizážistiku + doma rodinný eshop se zimním oblečení a mám toho tak akorát

    OdpovědětVymazat
  23. [22]: To se vůbec nedivím, že toho máš dost. To zabere spoustu času.

    OdpovědětVymazat
  24. Je videet, ze je to narocna a dost zodpovedna práce,a nezastavis se. ale je to lepsi nez nekde byt a nemit cely den do čeho pichnout. to mi věř. uz jsem to taky zažila.

    OdpovědětVymazat
  25. [24]: Já taky, když jsem točila zmrzlinu v Miskovicích, tak kolikrát když pršelo, měla jsem za celý den třeba jen deset zákazníků a to potom těch deset hodin neutíká ani za nic... Veru, Opat je dost známý, navíc k němu patří i Vila u Varhanáře na pěší zóně u Barbory. Tam není recepce, takže se vše směřuje k nám. Tudíž recepční má na starosti dva hotely vlastně. Mědínek je určitě známější, přeci jen je na náměstí dost viditelný... Ale my máme hlavně hodně business klientelu, teď třeba celý týden byl hotel plný manažery z foxconnu, co jezdí z ciziny, další týden mají přijet zase do tabačky, na Varhanáři byli zaměstnanci ČEZu a tihle hosté se střídají nejčastěji.

    OdpovědětVymazat
  26. Ja na brigády nechodím, keďže už nejaký ten piatok pracujem nastálo a dúfam, že to bude ešte poriadne dlho vlastne už to aj je Ja by som už dvanástky nedokázala robiť robila som ich dosť dlho a vlastne na nejaký čas by som si od nich chcela oddýchnuť a nabrať nové sily, ale ináč nočné smeny bývajú fajn aspoň pre mňa to teda bolo fajn, lebo vtedy tam aspoň nie je nikto kto by sa zbytočne pozeral nato kto čo robí a čo nie :) Tiež radšej chodím na čas do roboty akoby som mala meškať, lebo asi aspoň tak viem všetko dať do poriadku čo potrebujem prezliecť sa a pripraviť sa nato čo budem robiť :)

    OdpovědětVymazat
  27. To může být zajímavé, pracovat v hotelu:).

    OdpovědětVymazat