Krásné odpoledne, zlatíčka!

Je to nějaký čas, kdy jsem sepsala článek o startu své práce v hotelu. Jelikož už jsem se v práci zaběhla a nějaká chvilka uběhla, můžu díky tomu přijít s článkem, který by osvětlil něco málo ohledně mého působení zde. A případně určitě přiblížil i to, jak vypadá práce v hotelu pro ty, kteří by to chtěli zkusit.

Harmonogram práce:
  • 18:50 - příchod do práce
Správně pracuji od 19:00, ale já jsem už z domova vycvičená být všude včas a s předstihem, je to taková malá rodinná deformace, ale jak říká můj taťka: Radši někde budu o pět minut dřív než o jednu později. Po příchodu stejně ještě diskutujeme s kolegyní o tom, co se událo, co je potřeba vyřešit a podobně, zkrátka informace ohledně předání směny. Přepočítávám si pokladnu a poté mohu podepsat, kolik financí jsem tu vlastně měla a mám mít. Pořádek musí být, co by totiž bylo chybně, to by po podepsání předání šlo z mojí kapsy.

  • 23:00 - uzavření baru
Do jedenácti večer je otevřený bar, aby si hosté a případně lidé z venku mohli přijít sednout na hotelovou restauraci. V této době je kromě práce recepční mou prací i dolévání pití a starání se o to, aby hosti měli vše, co mohou ke své spokojenosti potřebovat. Tahle část mě sice tolik nepřivádí v údiv, ale díky předchozím brigádám za barem a v restauraci mám dost zkušeností s tím, abych ji zvládala bez větších problémů.

hotel, hotels, and travel imagenhân viên lễ tân nhà hàng imagetiếng anh lá»… tân image

  • 23:00 - 13:30 - příprava na snídaně
Tohle rozmezí musí být trošku širší, protože ne vše se každý den koná stejně. Hotel, ve kterém pracuji, má pod sebou ještě jeden, ve kterém se nachází restaurace. Z této restaurace mi poté vždy po konci směny, kdy konec bývá různě stanoven, přináší tržbu spolu s informacemi o ubytovaných hostech, které musím zadat do počítače. Jakmile si přepočítám tržbu a zjistím, že vše sedí, opět se mi ten, kdo ji přinesl, musí podepsat, aby tak případné problémy už nešly na jeho hlavu. Já si poté peníze zapíši do systému, uložím je do trezoru a mohu se vrhnout na další povinnosti. Když už mám všechny náležitosti daného dne hotové a je po půlnoci, je čas na uzávěrku.

Podstatou uzávěrky je to, že vynuluji systém pro další den a díky tomu se mi tak v hotelovém systému přepne datum pro den nadcházející. Poté vytisknu stav pokladny, vyjedu uzávěrku z kartového terminálu, secvaknu dohromady a připravím k podpisu pro denní směnu, která si tento stav přebere. Dále je nutné připravit rozpis pro pokojské, aby věděly, na kterém pokoji je nutné vyměnit ručníky a kde připravit pokoje pro přijíždějící hosty. Já tyhle soupisy dělám dvakrát, protože jak jsem psala výše, máme pod sebou dva hotely a jednu společnou recepci. Jakmile mám administrativu hotovou, je na čase připravit si stoly v restauraci.

Zde dochází k převlečení ubrusů za snídaňové, nanošení všech věcí na snídaně - medy, nutelky, marmeládky, etažér na pečivo, toastovač, shaffing, příbory, skleničky, hrnečky, kávovar na ráno, čaje a cukříky... Zkrátka vše, co by hosté mohli ráno k snídani potřebovat. Jakmile mám stoly a švédský stůl připravené, nastává chvilka pauzy.

  • 03:30 - příjezd pekárny
V tuhle hodinu obvykle jezdí pekárna, většinou jde jen o předání prázdných bedýnek řidiči a převzetí pečiva pro naše dva hotely. Případně dochází k platbě faktur za pečivo.

  • 05:50 - doplnění bufetového stolu
Tohle je taková směrodatná hodina, kdy si začínám připravovat ovoce, opékám slaninu, ohřívám párky, připravuji fazole, spouštím kávovar a připravuji kávu, vařím vejce... Člověku to uteče jak voda. A jakmile tohle všechno mám pěkně připravené, už pouze čekám na sedmou hodinu, kdy dochází k předání směny. A já si můžu jít lehnout, konečně.

Co vy a vaše brigáda nebo práce?

Vaše Lucka

13 Komentáře

  1. To musí byť celkom vyčerpávajúce. Ja a brigády sme veľkí nepriatelia nakoľko ma ešte nikdy nikde nezobrali. U nás sú väčšina brigád od 18tich takže ešte si musím ten rôčik počkať a potom sa možno niečo nájde.   

    OdpovědětVymazat
  2. Obdivuju Tě:) Já bych noční těžce nedávala.

    OdpovědětVymazat
  3. páni, takovou práci bych jakožto sova noční vlastně asi ocenila já pracuji jako uklízečka a nemůžu si stěžovat, dvakrát týdně si dojdu na prodejnu na dvě hodinky pouklízet, můžu si u toho poslouchat hudbu, vždy mi to rychle uteče a hlavně si vyčistím hlavu od učení

    OdpovědětVymazat
  4. Zrovna na brigádě jsem. Sedím a dělám si svoje. Máš to tak miliardkrát náročnější. Obdivuju Tě, že to zvládáš.

    OdpovědětVymazat
  5. Moc pěkný článek, je to zajímavý náhled do práce recepční:) Myslím že by mě to taky mohlo bavit :) Já měla brigádně prodávala v trafice a ted konečně nastupuji po studiu do opravdové práce :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tyjo, to je šílené. Netušila jsem, že recepční může dělat zároveň i bar a přípravu snídaní, ale jsi šikovná tyjo! .

    OdpovědětVymazat
  7. Teda, fakt tě celkem obdivuji. Já bych byla tak na dvou nočních a byla bych mrtvá

    OdpovědětVymazat
  8. Fuu popravdě tě obdivuji, že děláš takovouhle práci. Za prvé noční vůbec nechápu, protože já bych byla poté úplně mrtvá a za druhé vlastně všechna ta práce, kdy neděláš jenom recepční ale vlastně i barmanku a ještě připravuješ ty stoly a snídaně atd. Doufám, že ti za tuhle práci aspoň dobře platí

    OdpovědětVymazat
  9. [1]: Kolikrát jsem to už slyšela, že na brigády chtějí lidi až od osmnácti, já v tomhle naštěstí měla kliku a zmrzku jsem mohla začít točit ještě před patnáctkou.

    OdpovědětVymazat
  10. Takhle podle popisu mi to příjde jako celkem náročná práce a hlavně teda zodpovědná! Ale jsi velká šikula, že to takhle zvládáš :) Mě by takhle noční směny dělaly asi problém :) Já 18.6. nastupuji na brigádu na poštu :)

    OdpovědětVymazat
  11. Teda, to jsem nevěděla, co všechno tato prace obnáší. Ja si myslela, že snídaně připravuje nějaký personál v kuchyni a ne recepční.

    OdpovědětVymazat
  12. Zajímavý náhled do jiné profese! Obdivuji tě, že zvládáš noční. Kamarádka také dělala v noci na recepci hotelu, ale po dvanácté si chodila lehnout na lůžko schované za závěsem a stačilo, když jen byla v pohotovosti, kdyby náhodou někdo volal nebo přišel později. Oproti tomu máš zodpovědnosti podstatně více...

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: Já si to také původně myslela a nakonec tam ten problém není.

    OdpovědětVymazat