Pod vlivem Měsíce své nálady mění.
Bouřlivá voda pro jeho krunýř dobrá není.

Rak nedělá zbrklé kroky.
Než se rozhodne, trvá i roky.

Nepustí, co sevřou jeho klepeta,
i kdyby byl malý jako kreveta.

Peněz Rak nikdy dost nemá.
Bohatá bývá tato tvář němá.

Rak je citlivý a uzavřený.
Nehledá dobrodružství ani změny.

- autor neznámý, zdroj Etarot

Zajímavou zkušeností je najít si na internetu horoskop pro své znamení a popsat, zda na vás skutečně sedí. Nejsem sice žádný velký fanoušek horoskopů, ale občas se na ně přeci jen podívám. Třeba když jsme se s přítelem dali dohromady, tak mě čistě teoreticky zajímalo, zda se naše znamení k sobě hodí. 

Planeta: Měsíc
Živel: Voda
Klíčové vlastnosti: náladovost, citlivost, spořivost, péče, uzavřenost

Našla jsem několik horoskopů, ale v konečném faktu všechny říkají to samé. Takže tady je takové malé shrnutí toho, jak podle horoskopů má vypadat dívka narozená ve znamení raka:
  • Raci podléhají proměnám svých nálad, pocity nemají zcela pod kontrolou.
  • Pokud ho zraníte, nedá to však obvykle najevo.
  • Rak je velký snílek a romantická duše, má také spoustu nápadů.
  • Mají skromné vystupování, zájem je těší, ale nedychtí po něm.
  • Nejsou nakloněni změnám a dobrodružství.
  • Achillovou patou raka jsou jeho city, i nevhodná poznámka může Raka ranit.
  • Pro svou citlivost je ostatní vyhledávají a svěřují se jim. Rak je empatický, dozví se vše o vás, ale jen málokdy bude mluvit o svém soukromí.
  • Nedělá zbrklé kroky a bojí se rozjet věci na vlastní pěst.
  • Má rád bezpečí domova a finanční jistotu. Rak chce být připraven na cokoli. Nesnáší mrhání prostředky.
  • Při namlouvání obvykle neudělá žena první krok, Rak váhá. Pokud se ale zamiluje, bude milovat po celý život.
  • V těchto lidech je zakořeněna velká potřeba jistoty. Vyhledávají bezpečí a ochranu. Mají rádi teplo rodinného krbu.
  • Mezi charakteristiky Raka patří rovněž vlastnosti jako pověrčivost, nerozhodnost, lpí na rodičích a dětství, jsou přecitlivělí i někdy i dětinští.
  • Potrpí si na silné vazby a vzpomínky. Obvykle si vše dobře pamatují a neodpouštějí křivdy.

Co na to říkám já?
Osobně vím, že tyhle horoskopy jsou koncipované tak, aby si v nich každý něco našel, ale obecně můžu říct, že body uvedené výše, na mě dost platí. Zásadní pravdou je to, že jsem tak trochu uzavřená do sebe, pokud mi někdo ublíží, obvykle to nedám nijak najevo a dělám, že se mě nedotkl. Stejně tak jsem romantická dušička, co si sní ten svůj malý svět. Takže v tomhle jednoznačně souhlasím.

S mou tak trochu introvertní povahou souvisí i to, že mě těší cizí zájem, ale neumím ho dost dobře přijímat. Neumím vzít lichotky nebo pochvalu, aniž bych v tom nehledala nějaký háček... Že jsem taková ta vrba, ke které se ostatní chodí svěřit, to je pravda. Asi za to může z části i má klidná povaha. Ráda někoho vyslechnu, ať už se potřebuje svěřit s čímkoli, ale sama věci ze svého soukromí nikomu nesděluju, to si obvykle chráním. Určitě jsem tak trošku srábek, protože do větších akcí bych se na vlastní pěst nepustila, ovšem když mám nějakého človíčka, který představuje motor, zapojím se ráda.

Ohledně financí musím opět souhlasit. Jsem typický šetřílek, ale ne hamoun. Neváhám utratit větší obnos za zábavu s přáteli, za dárek pro rodinu či za hezký večer s přítelem. V seznamování první krok neudělám, pokud v sobě nemám pár panáků a i tak většinou čekám, až protějšek dorazí sám. Nicméně když se zamiluji, jsem věrná a naslouchající přítelkyně. Rodina je pro mě velmi důležitá, hodně k ní tíhnu a život bez blízkých si nedovedu představit. Navíc jsme trochu Hujerovi...

S tím souvisí i ty silné vazby a vzpomínky, které mě prostě provází po celý můj život. Nicméně pokud mi někdo ublíží, nějakým způsobem mě zradí nebo zjistím, že daný člověk není úplně fér, změním svůj postoj ze dne na den. Pamatuji si. Odpouštím. Ale nikdy nezapomínám. A kolikrát odpustím, ale nejsem schopná to překonat - třeba ve vztahu prostě zradu neodpustím nikdy, to pro mě znamená konečnou.

Co tak docela neplatí je moje náladovost. Vlastně bych řekla, že náladová nejsem, co na to okolí, to netuším. :-D Změny moc nevyhledávám, ale když přijdou, tak se jim nebráním. Stejně tak nejsem hromádka citů, kterou by dostala jakákoli jízlivá poznámka.

Pane jo, myslela jsem si, jak budu psát o tom, že je to charakteristika podle znamení blbost, ale po přečtení několika horoskopů jsem došla k tomu, že ona to tak docela blbost není. Alespoň v mém případě...

Co vy a horoskop? Zkoušeli jste hledat svou charakteristiku znamení? Sedí na vás?

Vaše Lucka

18 Komentáře

  1. To je moc zajímavý nápad na článek, rozebrat takto horoskop Moje kamarádka je také narozená ve znamení Raka, ale moc podobností tu nevidím

    OdpovědětVymazat
  2. Môj brat je tiež rak. Ja osobne si o horoskopoch myslím, aspoň tie, ktoré sa uvádzajú pre každý deň, že sú to do určitej miery nezmysly, ale v celkovom poňatí, musím povedať, že v tom znamení, v ktrom sa človek narodí, teda všeobecne, čo to znamenie predstavuje, je pravda a má to určitý dopad na človeka.

    OdpovědětVymazat
  3. Já na horoskopy nevěřím, připadá mi to vše na jedno brdo, samý nesmysl.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem štír a charakteristika na mě sedí. Nevěřím takovým těm horoskopům, dneska se vám stane něco zlého, zítra běžte na procházku.... Ale takto v globále to má určitě něco do sebe.

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem taky Rak a dost to na mě sedí, i ta nálaovost. Mám spíše takové období, kdy jsem až přehnaně veselá, někdy zase bez nálady a nic se mi nechce.

    OdpovědětVymazat
  6. To tak nemá furt :) Ono máš dvě sezóny v jedné je ta závodnice v off season a vysekana takhle není, protože to co je na fotkách je většinou její závodní forma,ona se moc nefoti v off season tak jsem tam nemohla dát fotku . Takže v off season ty svaly jsou více schované :)

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem dříve byla strašně závislá na horoskopech   

    OdpovědětVymazat
  8. jednou jsem si tohle taky hledala a pobavilo mě to.

    OdpovědětVymazat
  9. Aby byl, horoskop pravdivý je dobré si ho nechat vypracovat někým, kdo to umí. To co se píše v knihách na webu nebo časopisech je jen všeobecné nemusí pasovat na každého

    OdpovědětVymazat
  10. Ona ta charakteristika není zas taková blbost. Základní body často sedí. Moje dcerka je typický  Rak, většina popsaného sedí na puntík

    OdpovědětVymazat
  11. Moc děkuji za milé reakce, děvčata. Pravdou je, že na horoskopy obecně nevěřím, o to víc mě těší, že tahle charakteristika znamení na mě dost padla, ačkoli není dělaná na míru.

    OdpovědětVymazat
  12. Ono každé znamení má svá pro a proti. Já musím říct, že na mě moje body téměř sedí, ale najdou se i výjimky. Přesto je zajímavý, jak je každý jiný už jen tím horoskopem.

    OdpovědětVymazat
  13. Já moc raků nemám v okolí. Jen jednoho a musím říct, že moc věcí nesedí. Dle mého je to fakt kus od kusu. A těmhle horoskopům úplně nevěřím. Někdy na mě sednou, někdy ne, ale sepsala jsi to krásně a za mě mohu říct, že tohle znamení mám celkem ráda. Lidi mi vyhovují.. Přece jen rak je jedna z mých nejlepších kamarádek.Je energická, občas dětinská, kreativní. Vysmátá osůbka co se svěří jen blízkému okolí, ale dokáže hezky poslouchat. ^^

    OdpovědětVymazat
  14. Já nevěřím na horoskopy - v časopisech tam vždy píšou to samé ve 12 verzích, stačí si všímat -, ale astrologie v sobě má jakési kouzlo a baví mě sledovat, jak znamení platí na některé lidi z mého okolí. I já sama jsem se několikrát stačila přesvědčit, že jsem opravdu vodnářka jako ze žurnálu.   

    OdpovědětVymazat
  15. Zvláštní, že jsem zabloudila zrovna k tobě a našla tady ten článek. Nad podobným jsem totiž dnes dost přemýšlela a mám v plánu ho také napsat, ačkoli nejsem zapojená do žádné challenge :) Řekla bych - náhoda, ale lidi jako my, kteří 'věří' na znamení zvěrokruhu apod. aspoň trochu taková slova nepoužívají, no ne?

    OdpovědětVymazat
  16. [12]: Na mě to taky sedí, to můžu říct zcela upřímně. Snad jen dva body nejsou úplně přesné.

    OdpovědětVymazat
  17. Mám ženu raka a sedí to přesně.

    OdpovědětVymazat