Krásné odpoledne, zlatíčka.

Dnes přicházím s dobrým pocitem, protože vám přináším poslední článek do rubriky 30 kroků pro lepší blog. Osobně si myslím, že tenhle projekt byl úspěšný a spoustě lidem pomohl nasměrovat se tím správným směrem, zacílit na problematické části blogu a vůbec rozšířit si obzory. Trvalo mi dlouho ho dokončit, za to se omlouvám, ale jsem úspěšný prokrastinátor, tak mi to promiňte.

Den dvacátý šestý: Přidejte se na sociální média a propojte se s dalšími blogery a čtenáři.
  • Spousta aktivních blogerů si vytváří účty na sociálních sítích. Je to určitě krok kupředu, na druhou stranu si myslím, že k tomu rozhodnutí si musíte dospět sami. Já jsem se k tomu ještě neodhodlala. Instagram mi moc neříká, protože na focení jsem hrozná, ale pokud rádi fotíte a přidáváte fotografie, pak je to pro vás určitě dobrý start před připojením třeba na Facebook. Důležité je uvědomit si, že stejně jako starost o blog, i starost o sociální sítě vyžaduje čas. Takže než se pro tuto možnost rozhodnete, určitě zvažte, zda to vůbec časově budete zvládat.

Den dvacátý sedmý: Najděte si nějaké články ohledně blogových tipů, fotografování, SEO a tak dále, které vám mohou pomoci zlepšit vaše dovednosti.
  • Důležité je neusnout na vavřínech! Pokud jste poctivě plnili jednotlivé body tohoto projektu, pak máte našlápnuto ke správně funkčnímu blogu. Teď jen udržet si tuhle cestu. K tomu vám může dopomoci další a další zlepšování vašich dovedností. Na internetu je spousta článků ohledně toho, jak zlepšit své fotografování, podchycení světla, jak se naučit kreativně psát. A pokud se budete vzdělávat, určitě díky tomu předáte i spoustu podstatného svým čtenářům.

Den dvacátý osmý: Stanovte si nějaké cíle, kterých chcete s blogem dosáhnout a určete si kroky, které vás k těmto cílům dovedou.
  • Zde bych jen ráda podotkla, že cíle by neměly být příliš skromné, ale zároveň by neměly být nedosažitelné. Zkrátka tak akorát. Takže pokud máte nový blog, nemůžete očekávat, že zítra budete mít pět tisíc návštěv. Je důležité mít tyhle cíle přijatelné, aby byly splnitelné a vás motivovaly ke zlepšení, nikoli abyste byli nešťastní, že se vám je nedaří plnit.
beauty, girls, and life imagenormal, spongebob, and funny image
blog image

Den dvacátý devátý: Projděte si všechny staré články a ujistěte se, že velikost fotografií je všude stejná, stejně jako velikost textu. Díky tomu vše bude vypadat uceleně.
  • Tento bod jsme již naťukli v minulých dílech tohoto projektu. Ucelenost je důležitá. A co si budeme povídat, jak se mění vzhledy našich blogů, občas mám užší a jindy širší stránku, proto je dobré si čas od času staré články projít a jen se ujistit, že někde nemáme obrázek o minimální velikosti a jinde zase obrázek, který nám zabírá celou stránku. Stejně tak podbarvení textu, které jste možná v minulosti použili, už dnes nemusí být čitelné na aktuálním podkladu blogu.

Den třicátý: Dokázali jste to! Nyní je na čase přijít s listem dalších možností, jak vylepšit do budoucna váš blog.
  • Pokud jste došli až sem, musím vám moc pogratulovat. I pokud jste vyzkoušeli jen pár bodů ze třiceti, byl to pro vás krok správným směrem a věřím, že vám i vašemu blogu to jen pomohlo a do budoucna pomůže. Pokud vás tohle vylepšování nakoplo, není nad to hledat si další a další. Zahraniční blogeři a blogerky přicházejí se spoustou a spoustou vylepšení a pokud se na ně zaměříte, můžete třeba přijít s něčím novým a neokoukaným, co vám dopomůže k vysněným blogovým cílům.
Tímto bych ráda tuto sérii ukončila. Projekt se mi líbil a mnohé mi dal, mám spoustu věcí, na které se musím zaměřit a doufám, že mi to půjde jako vám ostatním. Splnili jste v průběhu některé body projektu?

Vaše Lucka

39 Komentáře

  1. Skvělý článek :) Nikdy není na škodu přečíst si pár užitečných tipů, jak vylepšit blog :)

    OdpovědětVymazat
  2. O projektu se dovídám až nyní, ale vypadá moc dobře. Komu se nehodí pár tipů :) Jsem pro tu celistvost. Musím mít všechen souvislý text článku zarovnaný do bloku (pokud to nechci ozvláštnit), jsem na tohle trochu magor Ještě mi chybí, že na blogu nejde udělat odstavce odražením od levého okraje.. to mě hrozně deptá

    OdpovědětVymazat
  3. Škoda, že už tato série končí, měla jsem ji hrozně ráda! Já bych osobně měla zapracovat na předělání starých článků - hlavně co se týká grafické stránky, ale jsem na to prostě líná no, co si budeme povídat

    OdpovědětVymazat
  4. Tento projekt byl opravdu fajn Já jsem blogu stránky založila na fb, a myslím že je to docela fajn

    OdpovědětVymazat
  5. Taky mám film Až tak moc tě nežere hrozně moc ráda! :) A knížka opravdu stála za to, občas se mi totiž stává... eh, dobře, tak často... že se zamiluju do někoho, kdo se na mě jen usměje.. A teď jsem rozhodnutá a odhodlaná poslouchat Grega (autora knihy) na slovo, aneb... počkám si, až si ten princ zabojuje o mě. Jestli se teda nějaký najde kdy..

    OdpovědětVymazat
  6. buď v klidu. já a prokrastinace? to je prostě úplně parťák do života. sice ten trošku špatnější, ale to nevadí.

    OdpovědětVymazat
  7. Super článek. Vždy je dobré svůj blog nějak vylepšovat. Já mám po dlouhé době konečně nový design a jsem hrozně nadšená

    OdpovědětVymazat
  8. Super série článků :). Naprosto s tebou souhlasím a myslím si, že je to jeden z hlavních bodů - určit si svůj cíl, proč vlastně blog píšu, co chci ostatním předat - to ja základ blogování :)

    OdpovědětVymazat
  9. [7]: S prokrastinací to mám stejně. To chápu, někdo to tak má, důležité je, aby se ti dobře psalo a o nic jiného nejde.

    OdpovědětVymazat
  10. Je to parádní návod pro začátečníky! určitě v těch bodech máš pravdu, dávají mi smysl a sama se je snažím aplikovat

    OdpovědětVymazat
  11. Mám instagram, ale fb stránku blogu vytvářet nechci, přijde mi to dost zbytečné. Já si píšu blog spíš pro radost, ale je pravda, že člověka vždy potěší, když má dobrou návštěvnost a komentáře.

    OdpovědětVymazat
  12. Na tvůj blog jsem narazila teprve až teď a musím říct, že jsem opravdu mile překvapená, jak úžasný blog máš. Desing se mi líbí, je jednoduchý a v jednoduchosti je krása. Moc všechno dobře sladěné, ale, abych se dostala k samotnému článku. Předchozí články na toto téma jsem nečetla, abych byla upřímná, ale stačil mi tenhle jediný článek k tomu, abych zjistila, že na tvém blogu nejsem naposledy. Krásně jsi to sepsala a určité body jsou u blogu velmi důležité. Určitě je tento článek velkým přínosem pro ty, kteří blog teprve začínají nebo pro ty, kteří potřebují opravdu tu inspiraci jak dále. Též jsem se několikrát ocitla na rozcestí toho, co dělat dál, protože jsem neměla nápady ani chuť jít dál, ale vybrala jsem si snad správně a pokračuji dál. Každopádně, těším se na tvé další články :)

    OdpovědětVymazat
  13. Tak niečo som si už prečítala, ale ešte si ho určite rada prečítam celý aby som si do budúcna vybrala i nejaké nové nápady ako si vylepšiť blog  :)

    OdpovědětVymazat
  14. Co se týče sociálních sítí, tak jsem o tom přemýšlela. Ovšem o mém blogu z mého okolí moc lidí neví, proto bych ho nerada zveřejňovala někde na Facebooku či instagramu. Jak už píšeš, chce to i čas. Jsem ráda, když vydám jeden článek týdně, takže časově bych to taky nezvládala

    OdpovědětVymazat
  15. až na ten bod sociálních sítí super ale to záleží na každém, jestli se chce zveřejnit :)

    OdpovědětVymazat
  16. Super tipy:) A hezký nový design!:)

    OdpovědětVymazat
  17. [11]: To jsem moc ráda, děkuji, o jednoduchost pro začátečníky jsem se snažila.

    OdpovědětVymazat
  18. Moc hezký design. Určitě si vezmu pár typů. Ten můj se mi nějak nelíbí.

    OdpovědětVymazat
  19. [19]: Člověku to chvíli trvá, než najde to přesně pro něj. Já už mám taky kolikátý a většinou nejsem stoprocentně spokojená.

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: No, mě se ten váš poměrně líbí. Přehledný, pěkný design...

    OdpovědětVymazat
  21. [21]: Moc děkuju, pokud budete chtít s designem pomoct, můžeme se nějak domluvit. Já si tenhle design dělala sama a podobně jednoduchý by neměl být problémem.

    OdpovědětVymazat
  22. Děkuji za nabídku, to bych byla velmi vděčná. Ale nechci obtěžovat. Asi napřed prostuduji vaše články a pokusím se něco vymyslet sama. Každopádně, kdybych si nevěděla rady, určitě se ozvu.

    OdpovědětVymazat
  23. [25]: Jestli mají výběrčí článků k TT daná pravidla co se smí a nesmí podle nich psát - to jsem nikde nenašla, a aby toho nebylo málo, tak na jejím blogu je takových přeinfantilních oslovení její osoby, že se z toho ježí chlupy každému nejen blogerovi! Tak mě napadlo, že ti to oslovení "zlatíčka" trošku záviděla, protože to je oslovení moc hezké a milé,takové tam ona nemá!   

    OdpovědětVymazat
  24. Moc se mi líbila tato série rad, myslela jsem si, jaký nejsem odborník, když už se v blogování pohybuju 10 let, ale některé rady jsem opravdu nevěděla, takže díky

    OdpovědětVymazat
  25. Vážně super tipy :) Myslím, že to propojení se sociálními sítěmi je hodně důležité. Když jsem si zakládala blog, brala jsem ho jako svůj hlavní kanál, ale to mě brzy přešlo. Sledovanost mého blogu se nedá s Instagramem vůbec srovnávat. A teď jsem spíš ráda, že se díky sociálním sítím na můj blog vůbec někdo dostane

    OdpovědětVymazat
  26. Čekala až takový článek, najdu mé přání bylo vyslyšeno!

    OdpovědětVymazat
  27. Tak jsem si pročetla všech 30 rad a většina fakt dává smysl, povedená série :) Akorát po 11 letech a několika tisících článcích už pro mě není úplně reálné třeba opravovat staré články a redigovat všechny fotky

    OdpovědětVymazat
  28. [28]: Jsem ráda, že to můžeš potvrdit.

    OdpovědětVymazat
  29. Za tenhle článek moc děkuji. :) Začala jsem s blogováním dnes (kdysi jsem měla ještě jeden blog), takže většinu tipů zatím neupotřebím, ale tenhle článek si určitě „schovám“ do budoucna. ♥

    OdpovědětVymazat
  30. Ahoj. Tvůj seriál čtu už dlouho, protože mě takové články o blogování moc baví číst. Svůj blog jsem si založila nedávno, takže pro mě ještě některé řady nemají smysl, ale něco určitě časem zavedu jen se blog trochu zaběhne. Nejdříve bych chtěla napsat pár příspěvků abych tam vůbec něco měla. Každopádně díky, bavilo mě to číst :)

    OdpovědětVymazat
  31. [32]: To moc ráda slyším a děkuji.

    OdpovědětVymazat
  32. I když nejsem zrovna velkým příznivcem článků s radami, jak blogovat, protože dost často recyklují obecné a mnohokrát sdílené body, tyhle články podle mne obsahovaly i docela praktické a užitečné věci. Znám se, jak obtížně přijímám cizí rady (sám vím samozřejmě všechno nejlíp, že? ), ale nad některými body se jako správná "potrefená blogová husa" aspoň zamyslím.

    OdpovědětVymazat
  33. Děkuji!!!Skvělá inspirace   - skvělé články !!

    OdpovědětVymazat
  34. Dobrý den mám dotaz,dnes poprvé čtu tento blog a kde bych mohla si přečíst předešlé díly.Diky Ali

    OdpovědětVymazat
  35. [37]: Dobrý den, hned nahoře v článku pod nadpisem je zařazení do rubriky Lepší blog a tam se nachází i zbylé články.

    OdpovědětVymazat
  36. Tak jsem si to celé přečetla. A fakt slušný! Super! Upřímně jsem čekala nějaké hlouposti. Málo kdy narazím na takový typ článku a je bez chybičky. Takže se klaním a tleskám! Tohle je opravdu užitečné!

    OdpovědětVymazat