A jsem tu opět s dávkou pěti tipů ze série 30 kroků pro lepší blog, tentokrát se jedná o předposlední článek do této rubriky a ačkoli se mi projekt líbil, už je nejvyšší čas, aby dospěl ke svému konci a já se mohla začít věnovat zase nějakému jinému požírači času. :)

Krok dvacátý první: Přidejte ke svému záhlaví popisek blogu.
  • Tenhle bod se dá snadno přehlédnout a brát jako nedůležitý, ale vlastně tak úplně nedůležitý není. Faktem je, že na blogu jsem tuto informaci měla přímo v záhlaví designu, ale při předělávání nového jsem na ni jaksi zapomněla - hned si tak uvědomuji, co musím napravit. Pod tím popiskem si nepředstavujte dlouhé slohy ohledně toho, čemu se blog věnuje, ale jen krátký a výstižný název. V mém případě Diary & Personal blog - takže každý návštěvník ví, čemu se tu věnuji. V případě cestovatelského blogu by to mohlo být třeba Na Cestách, u umění nebo fotografického blogu klidně V Obrazech. Zkrátka popisek, co čtenáře už předem informuje, co může očekávat.

Krok dvacátý druhý: Během několika hodin si vážně promysli své blogové představy. Čemu se chceš věnovat, o čem psát, co tě zajímá... A hlavně se zamysli nad tím, co tvým čtenářům přinese nejvíc.
  • Tomuto bodu věnuji asi i víc než pár hodin, vlastně nad tím přemýšlím pokaždé, když se na blogu objevím. Co bych chtěla napsat dalšího? Bude to vůbec mé čtenáře zajímat? Do každého článku vkládáme kus sebe, dáme si s ním práci, a proto je dobré koncipovat ho tak, aby skutečně byl i nějakým způsobem přínosný či alespoň k aktuálním tématům.

Krok dvacátý třetí: Napiš si několik dobrých článků do zásoby pro případ chvilkového blogového vyhoření.
  • Myslím, že tenhle bod mnozí dodržují. Já se o to alespoň snažím, a když nepíšu přímo článek, píšu si alespoň rozepsané články s nadpisy a poznámkami, o čem bych chtěla psát, až budu mít čas se k tomu dostat. Vlastně to dělám především z důvodu, že mám hodně nápadů, o kterých bych se ráda zmínila, ale ono to není reálné stihnout v krátkém čase. A nechci mít jeden den vydané čtyři články a potom týden nic. Všeho musí být s mírou, a když si takhle článek přepíšu a jdu třeba do práce nebo mám zkoušku, tak vím, že nemusím být ve stresu a článek vydám pro svůj dobrý pocit včas.
quotes, problem, and care imageDream, wish, and flowers image
quotes, revenge, and success image

Krok dvacátý čtvrtý: Přečti si svoje staré články a uprav gramatiku, skloňování a přehlédnuté překlepy.
  • Tenhle bodík jsem někde už určitě vyzdvihovala, pro mě jedna z nejdůležitějších věcí. Kdykoli přidám nový článek, nejprve ho sepíšu, projdu po sobě a potom ještě hodím na opravu do Wordu, který mi ukáže překlepy, jakých si normálně nevšimnu nebo úplně školáckou chybu, za kterou bych se měla stydět. Pro mě je důležité mít článek správně, protože čtenáře mohou chyby rušit, alespoň já to tak mám.

Krok dvacátý pátý: Stanov si nějaký rozvrh ohledně vydávání článků a snaž se ho striktně dodržovat.
  • Bodík ohledne harmonogramu vydávání článků je provázán svým způsobem s předchozím bodem. Ne vždy máme čas článek vydat, proto je dobré mít předepsaný článek, který poté automaticky můžete nastavit na hodinu a den, kdy chcete, aby se publikoval. Jednoduché, ušetří to spoustu práce a při dobré koncentraci může velmi usnadnit práci na blogu.

Využíváte možnost napsat si článek předem? Pokud ano, zveřejníte ho poté hned nebo jej použijete v případě nouze, kdy vás fantazie pošle do kopru?

Vaše Lucka

6 Komentáře

  1. Myslím si, že popisek není nutný... Já ho mám například až dole nebo v menu.

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Určitě stačí i v menu.

    OdpovědětVymazat
  3. Články dopředu napsané mám, právě kvůli tomu, že mi ty nápady dojdou a nevím, o čem psát 😀

    OdpovědětVymazat
  4. Teď jsem si přečetla i všechny předešlé tipy a musím říct, že většinu z nich se snažím dodržovat. Třeba v tomto článku se hodně věnuješ pravodelnosti článků. S tím mám trochu problémy, ale přesně ty rady, které zmiňuješ, podle mě fungují. Když je autor blogu pravidelný, čtenáři si na to zvyknou a blog navštěvují pravidelně. Jen neumím psát články dopředu říkala jsem si, že bych se to měla naučit, protože občas kvůli škole opravdu nevím, kam dřív skočit, a blog pak odsouvám stranou.

    OdpovědětVymazat
  5. Já se také snažím mít alespoň jeden článek předepsaný, rovnou hotový k vydání :) A před přednastavování článků bych nedokázala žít Já se snažím vydávat každé 3-4 dny, i když teď těch námětů na články mám mnohem více tak ještě nevím, jak to budu dělat :)

    OdpovědětVymazat
  6. Bod ohledně dodržování harmonogramu je důležitý, nicméně pro chaotika, jako já téměř nedodržitelný

    OdpovědětVymazat