Krásné odpoledne, zlatíčka!

U nás máme trošku zamračeno, já prokrastinuju nad učením na páteční zkoušku, večer mě čeká noční, takže jsem se rozhodla, že napíšu článek. A popravdě první, co mě napadlo, že je takové počasí na nějaký pěkný film. A já jsem v poslední době viděla pár pěkných filmů, ale taková trochu srdcovka je pro mě právě Životní šance. Tak se na ni pojďme podívat...

Julie Walters, james corden, and one chance image
Výsledek obrázku pro životní šance film
(zdroj: Obrázky Google a WeHeartIt)

Životní šance: Příběh Paula Pottse
Žánr: Životopisný / Komedie / Drama / Hudební
Délka filmu: 103 minut
Režie: David Frankel

Příběh, který poslal celý svět do kolen a dal naději všem, kterým život rozdal jen nízké karty. V historicky první sérii televizní show "Británie hledá talent" předstoupil před krutou porotu a nepřátelské obecenstvo Paul Potts. Nevzhledný, jako exot ohlásil, že zazpívá operní árii a ve svých čtyřiceti letech sklidil to, co doposud od života - výsměch a kopance. Naposledy. Paul Potts začal zpívat árii z Pucciniho opery Turandot a jeho život se v té vteřině navždy změnil. Za pár okamžiků mu uslzená porota ležela u nohou a diváci nadšeně aplaudovali. Soutěž nakonec oproti všem předpokladům a sázkovým kurzům vyhrál, jeho operní vystoupení shlédlo na YouTube 120 milionů lidí, operní album, které následně vydal, se stalo nejprodávanější deskou v několika zemích světa. A na začátku byl jen drzý tlusťoch, který chtěl veřejně zpívat operu.

Recenze:
Životopisný film o Paulu Pottsovi jsem poprvé viděla pár let zpátky ještě v angličtině a už tehdy jsem byla do poslední chvíle fascinovaná tím zpracováním. Když se totiž řekne životopisný, naskočí mi pomalu husí kůže a čekám nudu. Jenže tohle bylo jiné. Nejednalo se o klasické pojetí životopisných příběhů, ale spíš o klasický romantický film s nádechem dramatu.

Paula poznáváme hned od dětství jako silnějšího kluka s velkým hlasem, který to ale nemá jednoduché. Ona už ta kombinace silnější kluk a zpěv ve sboru či láska k opeře probouzí u ostatních sklony k šikaně. A tak v několika prvních minutách vidíme, jak byl Paul od dětství šikanovaný dětmi ze sousedství, jak před nimi každý den utíkal a jak jeho sebevědomí nestoupalo ani v domácí sféře. Zatímco maminka na něj byla až moc hodná, táta dával Paulovi problémy za vinu hlavně jemu. Neuměl mu pomoci nebo se za něj postavit, spíš naopak pomohl zatlouci jeho sebevědomí ještě o trošku víc do bahna.

Filmem je krásně prolnutá linie Paulova života, lásky k Julls, přátelství s praštěným Mackenziem Crookem, který svou roli ztvárnil fakt perfektně, a smůla, která se Paulovi lepí na paty celý život. Musím říct, že v konečných scénách, kdy se doma válel a všechnu práci nechával na manželce, jsem už byla trošku naštvaná, ale z druhého úhlu pohledu, byl to strašně zlomený člověk - kdykoli to vypadalo, že se už blýská na lepší časy, tak zase dostal tvrdou ránu a potom se hodně těžké zvedá.

Moc se mi líbilo, jak vlastně přišel na možnost účastnit se v Talentu. Když vám totiž teče do bot ze všech stran a přehazujete v ruce každou korunu, potom se každé záchranné stéblo jeví jako lano. A potom prostě přišla ta chvíle. Ta chvíle, na kterou jsem čekala od začátku. Ta, ve které se šikanovaný outsider se smůlou, jakou má málokdo, konečně postavil na jeviště. James Corden v roli Paula Pottse byl úžasný od prvního okamžiku. Věřila jsem mu každé slovo, a když na konci vystoupil v talentu, ukápla mi slza. Tak krásně to bylo zahrané a natočené.

Hodnocení:
Nevím, jestli má ještě cenu něco hodnotit, v recenzi jsem se vypsala až moc. A hádám, že všichni poznali, že jsem fanynkou filmu a pustím si ho jistě znovu ještě několikrát. Na ČSFD má hodnocení 73 %. Já opeře nerozumím, nechápu, podle čeho se takhle filmy hodnotí, ale osobně dávám 90 %. Čekala jsem lásku, čekala jsem napětí, čekala jsem dobrý konec a také legraci a všeho se mi dostalo, proto pro mě byl film skvělý.

Vaše Lucka

P.S.: Ve fotografiích můžete uprostřed vidět skutečného Paula Pottse, zatímco vpravo je jeho představitel James Corden.

6 Komentáře

  1. asi jsem ostuda, ale do teď jsem ho neznala. takže jsem si hned pustila jeho vystoupení. film vypadá zajímavě a určitě se na něj podívám. Děkuju za tip

    OdpovědětVymazat
  2. Já teda o tomhle filmu ani příběhu, který mu předcházel, taky nikdy neslyšela znám spíš příběh Susane Boyle, to podle mě byla ta Angličanka? A dost podobný osud, teda alespoň v tom vystoupení.. Otylejší nehezká dáme v letech měla tu drzost jít do soutěže zpívat. A všem vyrazila dech a soutěž vyhrála...

    OdpovědětVymazat
  3. Film jsem videla a taky jsem z nej byla nadsena :) a jeste o to vic, kdyz je to podle skutecny osoby a udalosti. takove filmy mam moc ráda. :) kazdopadne ne kazdy ma takove stesti aby se z "obycejneho" muze z davu stala taková star.. ::) ale je to super. je to skvely film a nejednou mi ukapla slza :)

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Ostuda určitě ne. Já taky spoustu dobrých filmů neznám.

    OdpovědětVymazat
  5. Tento film jsem viděla. Upřímně už mě jen zaujala ukázka filmu a pak jsem ten film musela vidět celý. Jako celý film mě naprosto dostal!

    OdpovědětVymazat