Krásné odpoledne, zlatíčka.

V sobotu jsem se setkala se zajímavou myšlenkou. Dorazila jsem domů s tím, že se po noční a po následném chvilkovém vyspání u přítele vysprchuji, umyji si hlavu, vezmu věci a potom pojedu zase zpátky do města. Večer jsme se chystali posedět s přáteli v baru a tak jsem si řekla, že bych jednou mohla odložit svůj standardní culíkový vzhled a vlasy si natočit. Vlastně jsem ani netušila, jakou debatu tohle rozhodnutí vyvolá. Mamka mi pomohla vlasy natočit na magické natáčky, protože v tomhle jsem dost ničemná a po krátkém povídání nad hrnkem kávy jsem mohla vyrazit zase zpět.

"Počkej, takhle chceš jet do města?" zděsila se mamka při představě, že bych s natáčkami měla vyrazit mezi lidi. Jasně, po krámech bych tak asi nešla, ale pokud zaparkuji, přejdu sto metrů a zalezu do vchodu, nevidím v tom problém. Tak jsem jí její domněnku potvrdila, načež jsem dostala přednášku o tom, jak dělám ostudu. V tu chvíli jsem nad tím mávla rukou, ale takhle zpětně se mě ta debata docela dotkla. Problém asi je v tom, že jsem nikdy nebyla člověk, který by ostatní nějak hodnotil nebo kritizoval. Prostě ať si každý nosí, co chce a jak chce, je to jejich věc. No a tak trochu to samé očekávám od ostatních.

barbie, perfection, and goal imagegirl, quotes, and me image
sorry and non-perfect image

Natáčky na hlavě vypadaly docela komicky, na druhou stranu každému, kdo by mě potkal, muselo dojít, že to není běžný účes ala straší mi ve věži. Nechci říct, že o sebe nepečuji a je mi jedno, jak vypadám. To rozhodně není, ale nedělám to proto, aby mě ostatní nepomluvili. Vždycky jsem bojovala za to, abych byla sama se sebou spokojená, třebaže nejsem zdaleka dokonalá. Takže pokud chci večer někam vyrazit a chci, aby mi to slušelo, je to především pro můj dobrý pocit. Naučila jsem se, že hodnocení ostatních lidí pro mě není důležité. Je mi jedno, co si o mě myslí cizí lidi, které potkám. Záleží mi na těch, které znám a jsou mi blízcí. Jejich názor mě potom zajímá a můžu si z něj něco odnést, ale vím, že za natáčky na hlavě mě neodsoudí.

Já prostě nechápu, proč bych se měla starat o názor cizích lidí. Lidí, kteří mě neznají. Které neznám já. Nehledě na to, že v přítelově ulici se to spíš hemží turisty, takže tam je i celkem malá šance narazit na někoho, kdo vůbec umí česky... Pravdou je, že prostě nechci plnit nějakou zažitou představu toho, jak by se mělo a nemělo chodit mezi lidi. Dneska děcka chodí do školy v teplákách a jsou in, což jsme my na základce při sportovních dnech nesnášeli a styděli jsme se tak jít. Svět se mění a podle mě prostě není nutné chodit ven jen tak, jak okolí očekává.

Co si o tom myslíte vy? Zvládli byste projít městem v natáčkách, v teplákách nebo ne úplně upravení?

Vaše Lucka

20 Komentáře

  1. Kdybych tě potkala v obchodě s natáčkama, asi bych si toho všimla (kdo ne), ale že bych to nějak řešila? Páni, to bych ale musela mít nudný život! Jasně, koukám se po okolí, ale proč to hodnotit?

    OdpovědětVymazat
  2. Mám do podobně jako Heaven. Všimnu si na ulici, když jsou lidi něčím jiní (zelené vlasy...atd) ale je to každého věc. Každý má svůj život. s těma natáčkama to nemůžu moc posoudit, já je měla snad jenom jako menší, protože mám od přírody vlnité vlasy. kdybych byla v situaci jako ty, tak klidně, ale procházet se s nima třeba do obchodu nebo někam dál, tak to ne. moje babička s nima klidně vyleze ven

    OdpovědětVymazat
  3. Neměla, o názory cizích se nestarej, to je jen jejich věc a stejně to člověk nezmění

    OdpovědětVymazat
  4. Mě to naopak velmi baví. Chodím naschvál bosky a sleduji, jak to lidé nechápou a zabývají se tím. Takhle nám jednou vytopili klubovnu a my jsme běhali po všech známých, aby nám popujčovali fény, abysme mohli mokré věci vysušit. To taky byly pohledy, když jdeš s náručí fénů městem.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]: [2]: [3]: [4]: Děkuju moc za názory, potěšily jste mě. Takhle nějak to vidím i já.

    OdpovědětVymazat
  6. V natáčkách bych asi nikam nešla, ale v teplácích chodím nakupovat do Lidlu denně. Mám to z Ameriky, tam si úplně každý chodí v čem chce. Nikdo tam na nikoho nepoukazuje a nikoho neřeší. Takže, když tady někdo jde v něčem "extravagantním" ven, tak ať. Je to přeci jejich věc, jaký mají styl. Bůh ví, co oni například dělají sami doma.. A taky to nikoho nemusí zajímat. Snad chápeš, co jsem tím chtěla říct. :)

    OdpovědětVymazat
  7. [6]: Chápu a děkuju, vidím to stejně.

    OdpovědětVymazat
  8. Také nejsem typ, co moc hodnotí ostatní. Ale je pravda, že lidem nikdy nevyhovíš.

    OdpovědětVymazat
  9. Mně by si se v těch natáčkách zrovna líbila. Vzala to jako recesi, fór.

    OdpovědětVymazat
  10. Já bych se chtěla naučit neřešit názory druhých, ale ne vždy to jde. Třeba dneska jsem do práce vyrazila v džínách, svetříku a jarním kabátku, jako nic moc teplého, ale prostě co kdyby se ochladilo.. a přišla jsem si jako tydýt, když jsem potkávala lidi v letních šatech, kraťasech a sandálech P.S: Pracuju kousek od Václaváku takže v teplácích se odvážím vyběhnout jen naproti k číňanům do večerky, co máme v Dejvicích, jinak mám problém

    OdpovědětVymazat
  11. Taky jsem zjistila, že je obrovský rozdíl, pokud člověk je sám nebo s někým. Když jdu sama, tak je mnohem horší mít na sobě něco, co vyčnívá - a nemusí to být ani tak extrémní. Třeba chvíli trvalo, než jsem přestala vnímat, že mám velice výraznou rtěnku, a teprve když jsem to přestala vnímat sama, tak jsem si uvědomila, že ani ostatní si o tom názor nedělají.

    OdpovědětVymazat
  12. Zlatí, já jsem nikdy v natáčkách ven nešla, ale v teplákách klidně.

    OdpovědětVymazat
  13. Já jsem člověk který chce být sám sebou, ale s natáčkama bych se ven nevydala i když na natáčkách není nic špatného jen nejsem ráda středem pozornosti .

    OdpovědětVymazat
  14. [8]: Nešla jsem nakoupit, jen jsem potřebovala přejít sto metrů k domu. Úplně rozumím tomu, co píšeš, mám to stejně.

    OdpovědětVymazat
  15. Já osobně už se delší dobu neohlizim na to, co si ostatní myslí a nosím si co chci. Občas chodím nenamalovana někdy zase s výraznou rtěnkou..ať si každý dělá, co uzná za vhodné. Jen se stále setkávám s tím, že každý má potřebu hodnotit druhé a stále určovat, co se patří a co ne. Čili nevidím důvod, proč bys takto v natackach nemohla projít ulicí :)

    OdpovědětVymazat
  16. Neuvěřitelně obdivuju lidi, kteří si nedělají nic z názoru ostatních na svojí osobu. Musí to být neuvěřitelná úleva, nedělat si nic z toho, že se holt někde projdu v natáčkách a uvidí mě pár lidí. Pro mě upřímně absolutně nepředstavitelné - ale pracuji na změně. Nechci se nechávat svazovat názory ostatních na mě. Však, co mi je po nich.

    OdpovědětVymazat
  17. Já teda na tom nevidím nic špatného. Sama jsem tak chodila po celém městě, když jsem měla natáčky na lokny na můj maturitní ples a slečna mi to dělala už od 8h ráno a sundávala jsem to až někdy odpoledne. A taky věci vnímám tak, že když mě to nevadí, tak ostatní to budou taky tolerovat Neboj, s dalším sladkým receptem už se Ti pokusím trefit do vkusu ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Me na tom neprijde nic zvlastniho prejit par metru po ulici v natackach nereknu kdybys to mela jako "modni" doplnek na ples, asi bych se taky divila, ale takhle mi to prijde v pohode. Ale casto se setkavam s tim ze mi mamka v necem nerozumi nebo ji neco prijde zvlastni a nesedneme si v nekterych nazorech ;) hold jsou vychovani driv a jinak trosku :) a nektery veci treba nechapou. kazdopadne nerid se ostatnimi. at si druzi mysli co chteji, me na tom taky nesejde co si druzi rikaji nebo delaji. :) proc taky. zajimaji me mi blizci, ale cizi lidi nemam potrebu resit. nenech se nejakou naražkou odradit...

    OdpovědětVymazat
  19. Mně by to přišlo srandovní. Po lidech se zvláštním oblečením nebo účesem se ráda ohlédnu, ale v tom pozitivním slova smyslu. Líbí se mi, že se nebojí vyčuhovat z řady.

    OdpovědětVymazat
  20. Kdybych tě tak potkala, určitě bych si toho všimla, v té chvíli by mi to přišlo nejspíš poněkud zábavné, ale to by bylo asi všechno. Já sama třeba nesnáším ten názor, že kdykoli člověk vyjde ven, měl by vypadat reprezentativně a za každých okolností si dávat záležet na svém vzhledu. A to jsme holka, kterou baví makeup, česání a ráda se hezky obleču. U mě to všechno závisí na tom, jak se citím. Když jsem v zimním semestru mívala večerní přednášky a skoro jsem na nich usínala, občas jsem tam přišla v tom, co by se už technicky dalo brát za pyžamo Pokud mi není dobře a MUSÍM někam jít, je mi jedno, jak vypadám, jen abych se cítila pohodlně. To mi připomíná, když jsem si doma podvrtla kotník a jeli jsme na pohotovost, hodila jsem si na nohy růžové crocsy co máme před domem na takové to chození po zahradě. Mamku málem omylo, ale v té chvíli mi to bylo vážně jedno

    OdpovědětVymazat