Každý chce dlouho žít, ale nikdo nechce být starý.
- Jonathan Wift

Láska. Myslíme na ni denně, hledáme ji, ztrácíme a nacházíme. Prosíme o ni a s ní spojujeme naše štěstí. Láska znamená, že nejsme na světě sami, že vedle nás někdo stojí, o koho se můžeme opřít. Jenže často si my mladí představujeme, že láska existuje pouze v našem věku. Že u starší generace už se to nenosí. Nemluvím teď o generaci našich rodičů, ale spíše prarodičů. Na myšlenku tohoto článku mě přiměla kamarádka, která je poměrně nešťastná ze své babičky. A co si budeme povídat, stala se z toho debata skoro na celý večer u piva. Tady je několik bodů, které jsme si shrnuli.

Varování: Může způsobit ztrátu iluzí o prarodičích!

Babička chytla druhou mízu
Její babičce je přes sedmdesát let a už asi deset let je vdova. V průběhu posledního půl roku si ale babička uvědomila, že by nechtěla být sama, že chce někoho, s kým si bude psát, povídat a radovat se. A tak se rozhodla najít si někoho na dopisování přes seznamku. Pokud se jako já domníváte, že si začala s někým posílat dopisy a povídat si v takovém tom hezkém úctyhodném duchu, který dřív byl běžný, jste na omylu. Babička si začala psát emaily a smsky a spolu s dalšími muži v podobném věku si začala vyměňovat i selfie.

Babička má víc chlapů
Pokud si myslíte, že kamarádky babička si píše jen s jedním mužem, tak jste na velkém omylu. Píše si hned s několika. A jejich dopisování není jen o krásném dnu, ale často se do toho zasahuje i to, co mají jeden či druhý na sobě, případně se připojují selfíčka. Jenže ty babička neumí vyfotit sama, takže volá na pomoc mojí kamarádku a ta mi potom tyhle věci vypráví.

love and couple imagesex and senior image
love, couple, and kiss image

Babička má sex
Jo, tohle prostě nechcete slyšet. Láska kvete v každém věku, co si budeme vyprávět... Ale já si tak nějak nechci představovat třeba svojí babičku, která by měla mít sex. Kamarádky babička do toho praštila a hned několikrát, aby vyzkoušela, s kým je to lepší. Jeden z nich byl dokonce letec! V partě jsme se shodli, že fyzická láska je normální a lidská, ale od jistého věku by se o ní nejspíš nemělo mluvit. Protože představu vaši babičky při sexu jen tak z hlavy nedostanete...

Některé věci se nemění
Když si vezmu, co mi kamarádka vyprávěla, jaké fotky a jaké popisy nejrůznějších věcí po babičce chtěli, zůstává mi nad tím rozum stát a nezbývá než uznat, že v některých ohledech se lidi prostě nikdy nezmění. Stejně tak si představte, že třeba jeden z těch staříků se po sexu s babičkou úplně distancoval. Já nevím, vždycky jsem si myslela, že dřív to fungovalo jinak, že tahle starší generace byla slušná a úctyhodná a že je to výmysl naší doby, že se spousta chlapů po sexu neozve - omyl.

Tak co myslíte? Mluvit o sexu otevřeně i v pokročilém věku nebo si raději nechávat některé věci pro sebe? Zdůrazňuji, že kamarádky babička nemá žádné kamarádky, kterým by o tom mohla říct, tak to "odnáší" právě ona.

Vaše Lucka

21 Komentáře

  1. tohle je dost zajimave tema. nikdy jsem nad tim moc nepremyslela.... ale at uz jde o tvoji babicku, nebo tve kamarádky, nebo kohokoliv jineho, nedivim se. kazdy chce lasku, a je jedno jestli nam je 15, 30 nebo 70. I kdyz si to clovek treba neprispusti, a mysli si jak je mu samotnemu dobre, a dlouhe roky je sam, stejne si myslim ze sdilet zivot a ruzne okamziky aspon ve dvou je hned lepsi. a i starsi clovek si zaslouzi lasku a i kdyz spousta lidi rika ze ne, je to blabol. a sex ve vysokem veku ? zatim to nedokazu rict, ale i starsi clovek touzi po erotice, romantice, a kdyz to jde, tak proc ne ? prot by se mel stydet nebo omezovat jen kvuli predsudkum nebo kritice jinych. kazdy si zaslouzi lasku v jakemkoliv věku, to je muj nazor. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ale ne, proč na tohle téma narážím v poslední době tak často? Nedávno jsme se o tom bavili s přítelem. Kamarádka nám vyprávěla, jak její známý (kterému bude také kolem sedmdesáti) má novou přítelkyni, která je minimálně o deset let mladší, než on - to možná i víc. A ten pán v klidu kamarádce vypráví, jak si užívá, co všechno dělá a jak je to fajn. A my teď na ně s přítelem narážíme na každým kroku Je pravda, že jsme menší město, takže tady vidíš některé lidi fakt často, ale já je za poslední týden viděla v baru, na kávě, v restauraci, v obchodě, no prostě všude, kam jdu A je to pro mě strašně zvláštní si uvědomit, že u nich sex není tabu a hlavně - že i já jednou budu v jejich věku a budu řešit to samé.

    OdpovědětVymazat
  3. Hodně zajímavý článek, v okolí mám podobného člověka, který se teď chová hodně podobně...

    OdpovědětVymazat
  4. Mám hodně aktivní babičku, co ráda jezdí na kole, chodí na na výlety a do galerií. Rozvedla se už zamlada, pak občas s někým žila. Nedávno jsme se o vztazích bavily a říkala, že čím vyšší věk, čím větší bída s chlapy. Použitelní jsou už rozebraní a volní jsou v jejím věku samí dědci, co prosedí den u televize.

    OdpovědětVymazat
  5. moc hezky článek :) super napsané

    OdpovědětVymazat
  6. Zrovna nedávno jsem měla v práci zákaznici, která mi o tomhle začala vyprávět... že jí je devadesát a jestli si jako myslím, že už nemá sex a chlapy... nemyslela jsem si nic, absolutně jsem nepotřebovala na tohle téma mluvit a soudit ji, prostě o tom začala, jako by se chtěla jednoduše pochlubit... což asi dokážu pochopit... každopádně trochu zděšená jsem byla, když mi začala popisovat detaily, pravda...

    OdpovědětVymazat
  7. Zajímavý článek Láska kvete v každém věku. Proč se nevrátit do časů, kdy jim bylo nejlépe? :)

    OdpovědětVymazat
  8. Sex a věci s ním spojené souvisí s každým věkem, ale člověk by si je měl vždy nechávat pro sebe

    OdpovědětVymazat
  9. [1]: No já nad tím dřív taky nepřemýšlela, popravdě. Určitě si nemyslím, že by se měli stydět nebo omezovat v lásce, sexu apod. Jen mám dojem, že od určitého věku by se o tom sexu už nemělo tak otevřeně mluvit. Kazí mi to iluzi o prarodičích.

    OdpovědětVymazat
  10. Toto je opravdu zajímavé a zvláštní téma k diskusi. Mně osobně už je 77 let a občas ze mne taky vypadne, že už dávno nekouřím, svoje už jsem vypila a sex? Co to je? Ale láska není jen o tom, to je pravda. Ale taky je pravda v mém případě, že bych už žádného v tomto věku nechtěla ani za nic. Proto se stále modlím, ať mi ten "Můj" ještě dlouho vydrží. Je totiž ještě o 9 lest starší než já a jsme spolu 37 let.

    OdpovědětVymazat
  11. Já osobně nemám ráda otevřené hovory o sexu v žádné generaci, podle mě jsou věci, které by si člověk měl nechat s partnerem prostě pro sebe, takže se takových debat zásadně neúčastním a je mi jedno, co si o tom kdo myslí. Staří lidé mají také právo na lásku, ale je pravda, že když vidím takový akt třeba v televizi mezi lidmi důchodového věku, tak mi to připadá minimálně zvláštní, nevím proč. Přitom vím, že je to normální v jakémkoliv věku. Moje babička si na stará kolena založila Facebook a teď dělá selfie a projíždí, co kdo kam přidal.

    OdpovědětVymazat
  12. Sex na starý kolena mi příjde divný ale chápu že babičky a dědové jsou taky jenom lidi tohle téma článku mi připomíná ten vtip o Dědovi a Viagře Dědo proč ve vašem věku potřebujete Viagru? No proč... proto aby mi nespadly tepláky!!!

    OdpovědětVymazat
  13. [10]: Děkuji za příspěvek do diskuze, z Vašeho pohledu je to zase další náhled. Přeji hodně zdravíčka Vám i Vašemu muži.

    OdpovědětVymazat
  14. Lucko, už při čtení druhého odstavce jsem se hlasitě smála, až Drahý kroutil hlavou. Ať žije Láska. Nic hezčího nikdo nevymyslel. Všechny ty moderní prvky jsou mi sympatické, snad to zkoušení neodpovídá mé povaze, ale každý jsme jiný. Vzpomínám, jak mé tchýňce v osmdesáti chtěli cpát jen zdravá jídla. Není to v osmdesáti jedno? Hlavně, že chutná. Chtěla bych připomenout jeden krásný film na toto téma "Romeo a Julie na konci listopadu" s paní Medřickou panem Högrem, podle scénáře pana Očenáška.

    OdpovědětVymazat
  15. [10]: Tenhle kommentář je tak trochu mimo místu, ale musím to říct. To je ta povaha. Vypadáš báječně.

    OdpovědětVymazat
  16. Kamarádčina babička byla dlouho sama a tak to zkusila změnit. Ale známe internet. Já jsem s internetem začala asi po roce seznamování se s počítačem. měla jsem na počítači jiné zajmy. Sotva jsem si zapla skype, sotva jsem se přihlásila téměř nevědomky na lide.cz, přicházely mi všelijaké nabídky od mužů. A mužé jakéhokoli věku. Mužů mladých i starých. Naštěstí mám manžela a těmto až nechutným nabídkám jsem se dokázala bránit. Mnozí muži se baví tím, jak babku rozrajcovali a jdou zase dál. Kamarádčina babička byla sama, snadněji se nechala svést. Ona chuť na sex věkem opravdu nevymizí. Ptáš se, jestli by se měla láska starých lidí skrývat a zda by se o ní nemělo mluvit. Pro mladé je to nechutné a nepředstavitelné. Ano, sex je intimní záležitost a to pro každého. Nezáleží na věku. A tak se zeptejme trochu jinak. Hovořit a chlubit se se sexem v mládí a tabuizovat rozhovory o sexualitě starých? Proč se mladí sexem chlubí a staří mají mlčet? Když se na zastávce autobusu po sobě plazí dva mladí lidé, má to být z jejich pohledu krásné a pro oči všech. Když chce pomoci stará paní se seznámením a tak  o tom hovoří s vnučkou, protože nemá nikoho jiného, nevidím na tom nic špatného. Ona to ta vnučka pochopí až bude starší. Víte, že je spousta mladých mužů, kteří touží právě po starších ženách a nehraje tu roli najetek. Spíš je mi líto babičky, která má vnučku, které nemůže důvěřovat. Protože vnučka hned všechno vykecá.

    OdpovědětVymazat
  17. radši nebudu číst komentáře, nebo bych se mohla vytočit ale můj názor je, že Vaše skupina od piva je děsně prudérní, kamarádka by měla být za babičku šťastná. Já jsem si na 99,9% jistá, že moji prarodiče to nedělaj už několik let, nikdy sem je neviděla se líbat ani dát si normální pusu na pusu, maximálně při narozeninový gratulačce na tvář. Kolik je lidem ve Vaší "konzultační" skupině? 20? 25? A máte sex? A do kolika let Vám přijde "normální" mít sex? 35? 40? 50? Umíte si představit, že se za 15, 20, 25 let vzdáte sexu? Co budete dělat v sedmdesáti Vy? Dřepět před televizí? Vyšívat? Vzpomínat na proš*kané mládí a jaká je to škoda, že už je to pryč? ...

    OdpovědětVymazat
  18. Luci, já si myslím, že je láska a všechno, co k tomu patří normální v každém věku, i když spousta lidí si prostě myslí, že v takovych, řekněmě šedesáti to končí, ale není to pravda :)' Jo, může se to pro společnost jevit jako divné a zvláštní, ale i my budem v tomto věku.

    OdpovědětVymazat
  19. Všem Vám moc děkuji za reakce, pozitivní i negativní. Chtěla jsem vyvolat diskuzi a jsem ráda, že se to povedlo. Pokud jsem některé rozčílila, za to se omlouvám. Chtěla jsem pouze naznačit, že sex je intimní záležitost v každém věku, to jsem měla v článku více zdůraznit. A že představy o prarodičích mám spíše ohledně té platonické, skutečné a celoživotní lásky. Když spolu ti dva staří lidé mohou sedět na zápraží a pozorovat domov, který společně vytvořili. Jen moje představa. Každopádně všem ještě jednou děkuji!

    OdpovědětVymazat
  20. [20]: líbí se mi tvoje představa :) já jsem ten typ, co si myslí, že ani v našem věku by se o intimních záležitostech nemělo nějak extra bavit ale to jsem já no ;)

    OdpovědětVymazat