Život je skvělý, musíš ho jen pochopit.

Nedávno jsem četla, že v životě člověka existují tři základní otázky. Tři nejdůležitější otázky, které ovlivňují náš celý život. Jak žít? S kým žít? Co dělat? V průběhu let nás provází spousta otázek. Od původní a všude známé otázky Kde je máma? až po Kolik času ještě zbývá? Každá z otázek nám přijde důležitá nebo méně důležitá vzhledem k tomu, ve kterém věku se nacházíme. Pro mě vlastně docela sedí ty, které jsem napsala na úvod.

Jak žít?
Otázka, na kterou hledají odpověď asi všichni. Každý má svůj způsob, jak se poprat s tím, co přijde, se životem, problémy, radostmi, starostmi, láskou i potěšením. Každý má svůj tajný recept na to, jak žít. Tahle otázka zahrnuje nejrůznější životní styl, filosofie, hodnotové žebříčky... Jak bych asi tak chtěla žít? Pro mě ta otázka dřív byla dost těžká, nevěřila jsem si, byla jsem taková ta tichá voda. A pak se můj život změnil, mohl za to vlastně rozchod, kdy jsem si řekla, že takhle žít nechci, že se mám moc ráda na to, abych se trápila. A začala jsem skutečně žít. Nebylo to tím, že jsem se začala chodit víc bavit, projevovat, třeba i pít. Bylo to o tom, co jsem si uvědomila. Chci žít tak, abych byla šťastná a spokojená. Přestala jsem vymýšlet výmluvy, když se mi někam nechce, dneska řeknu pravdu. A ulevilo se mi.

quotes, perfect, and real imagegirl, bubbles, and summer image
quotes, chance, and regret image

S kým žít?
Najít odpověď na tohle je zlatý důl. Protože když najdete spřízněnou duši, která za to skutečně stojí, máte napůl zaručeno to, že se vám bude žít dobře. Všechny tyto otázky spolu vlastně dost úzce souvisí. Nejde tu ale jen o muže či ženu, jde tu i o lidi, které chceme mít kolem sebe. Pokud máme známé, kteří si jen pořád na něco stěžují a zatěžují nás svým negativismem, chceme je ve svém životě? Vážím si svých přátel dost a dávám jim to najevo? Tohle je důležité. Nedávno mi kamarád v baru říkal, že jsme mu zbyli už jen my (já a můj přítel). Že všichni kamarádi, které měl, se tak nějak odklonili a ozvou se jen, když něco potřebují. Něco na tom je. Všichni tyhle "kamarády" tak trochu známe. Je jen na nás, jak s nimi naložíme.

Co dělat?
Odpověď na tuhle otázku ještě pořád hledám a popravdě nevím, kdy se mi ji podaří rozlousknout. Zatím studuji, i když už magisterské. Mé představy jsou samozřejmě trochu zúžené, chtěla bych práci v cestovním ruchu, v hotelnictví konkrétně. Na druhou stranu se ale nebráním dalším návrhům. Mé představy jsou zkrátka ještě rozostřené a myslím, že než začnu skutečně pracovat trvale, tuhle otázku nevyřeším. Důležitá pro mě určitě je finanční stránka, protože se chci mít jednou dobře, ale pokud by mě bavila případně práce servírky, kterou dělám nyní brigádně, zvládla bych i nižší mzdu. Protože se jednoho dne chci do práce těšit. A tím si pomoci i k tomu, aby se mi lépe žilo.

Nicméně tyto otázky neberte tak, žeje nutné na ně odpovědět hned. Navíc ty odpovědi nejsou trvalé. Postupem let, zkušeností a znalostí se naše odpovědi mění. A o tom život je. Jaké otázky nyní trápí Vás?

Vaše Lucka

14 Komentáře

  1. Všechny tři otázky se v životě objeví vícekrát

    OdpovědětVymazat
  2. Život sám nás naučí, a přinese odpovědi na otázky

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně napsané. Stačí první otázka, pokud na ni dokážeš najít správnou odpověď, tak další otázky nebudou třeba☺

    OdpovědětVymazat
  4. Moc krásný článek. Musím říct, že já jsem svůj život také změnila od rozchodu a pořád říkám, že to byla ta nejtěžší, ale zároveň nejlepší věc v mém životě. Ještě, že dělám práci která mě baví a tobě fandím...cestovní ruch jsem také chtěla studovat.

    OdpovědětVymazat
  5. Myslím, že všechny tři otázky jsou nejpodstatnější v našem životě. Tedy, pokud to vezmeme ze široka... Paradoxně, jak říkáš, naše odpovědí získáváme i v řádech let, navíc se naše odpovědi s příchodem různých období a různých zkušeností, mění....Je to úžasně zpracované téma týdne... Tohle patří rozhodně do výběru... Máš zajímavé, leč pravdivé myšlenkové pochody... Máš můj obdiv :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jsou to opravdu důležité otázky a doufám,že jednoho dne na ně najdu odpověď, zatím se ještě vyvíjím... Hezky jsi to sepsala

    OdpovědětVymazat
  7. Velmi důležité otázky, které mi čas od času pomáhají připomenout směr mé cesty;)

    OdpovědětVymazat
  8. Já myslím, že člověk by se na tyhle otázky neměl tolik upínat. Je dobré, si občas připomenout nějaký cíl, ke kterému bychom chtěli dojít, ale mnoho věcí stejně nemůžeme ovlivnit a život nám sám ukáže cestu :)

    OdpovědětVymazat
  9. Je to tak, lidi okolo nás ovlivní nejvíce a dají i směr našemu životu. Jde o to si rozmyslet, kterým lidem věnovat svoji energii a pokud jsou to ti správní, tak je vyhráno :)

    OdpovědětVymazat
  10. Super článek, takový na zamyšlení a to mám ráda :)

    OdpovědětVymazat
  11. Myslím, že na tu první otázku nenajde člověk odpověď nikdy. Tu hledá prostě celý život. Každopádně si myslím, že důležité je žít tak, jak chceme my. Ne jen hledat odpovědi na nejrůznější otázky. Ty odpovědi nejsou důležité. Důležité je to, jak se cítíme, jak žijeme.

    OdpovědětVymazat
  12. [1]: Proč je tak nějak všudypřítomná otázka.

    OdpovědětVymazat