Láska. Přátelství. Slušnost. Solidarita. Hrdost.

Pár slov, význam víc než důležitý. V poslední době na to narážím dost často. Měla jsem i kamarádku, která si prošla nelehkým obdobím a svým způsobem si za to mohla sama. Nebylo jí pomoci. Když chybí sebeláska a hrdost, člověk to nemá v životě lehké. Jsem členem ve skupině na facebooku, která se jmenuje Deník zhrzené ženy. Když jsem se přidávala, byla jsem nadšená. Byla tam spousta ironických a sarkastických poznámek o tom, jaké je to být ženou. Takové ty lehké starosti, co nás všechny vytáčí a společně se zdají snesitelnější. Po přečtení příspěvku jsem odcházela s úsměvem na rtech. Během pár týdnů, možná měsíců se ta skupina změnila. Už to není veselé ani radostné.

book, love, and heart imagebucketlist, Dream, and respect image
adorable, remember, and be nice image

Nejprve se začaly objevovat drobné žádosti o radu, se kterými si ty ženy a dívky pomáhaly, zdálo se to nevinně. Celkem rychle se to ale zvrhlo a při skupině o dvaceti tisíci lidech se těch dotazů namnožila spousta. Jenže nebyly to už srandovní poznámky, objevila se vlna fyzicky i psychicky týraných žen a mě z toho bylo popravdě až do breku. Co všechno si některé nechají líbit, ačkoli je k partnerovi neváže manželství či rodina, to jsem nestíhala valit oči. Ne že by si žena s dětmi měla fyzické násilí nechat líbit, ale už bych chápala o něco víc složitost situace, i když i tak mi to hlava nebere.

Nestačila jsem se divit, jak se některé ženy před muži ponižují. Mnohdy podle fotky hezké dívky a ženy, které se nemusí bát, že by na víc neměly. Jakmile se opustilo od tématu týraných žen, začaly se objevovat ženy podváděné. Kolik manželství a vztahů funguje na vzájemném podvádění či na jeho tolerování, to opět nabouralo mou vizi společného žití... Já jsem asi naivní. Moje představy patří tak trochu do pohádky, protože slušnost, věrnost, láska a respekt se dnes už nenosí.

Já nejsem hubená, krásná, nijak výjimečná. Jsem obyčejná holka. A přesto bych nikdy nenechala svůj protějšek, aby po mně šlapal, aby mě fyzicky či psychicky napadal, aby se mi posmíval a podváděl mě. Nelehla bych do postele s mužem, který ještě pár hodin předtím ležel v jiné posteli s jinou ženou. Neudělala bych to. Moje zásady mi v tom brání.

back and white, forever, and photography imageRelationship, quotes, and sad image
sad, cry, and art image

Proto si tak při čtení těch příspěvků říkám, co ty ženy vede k takovému obětování se? Je to ještě láska, když na někom visí tolik, aby jim nevadilo, že je bije, podvádí nebo jim jinak ubližuje člověk, který by je měl podporovat, milovat a hýčkat? Nejsou to příspěvky jen od žen, které jsou podváděné, ale i od žen, které naopak podvádí své protějšky, posílají si fotky s jinými muži, flirtují... Mnohdy s protějšky svých vlastních kamarádek.

Copak láska už nestačí? Myslím si jen já, že vztah, který nefunguje, nemá cenu udržovat? Že než se trápit společně, raději ve slušnosti vše ukončit a potom si teprve rozjíždět další vztahy? Dnešní morálka mi přijde zkažená. Nejsou to všichni, ale těch dotazů, které se tam objevují, je spousta a spousta. A osobně bych řekla, že snad každý třetí člověk nějak trpí. Přitom by stačilo vážit si víc sebe sama. Pokud se mám ráda já, nedovolím nikomu, aby mi ublížil.

Tak to je. Tak by to mělo být. Kdyby vše mělo ideálně fungovat. Zkuste se mít víc rádi. Milovat a být milován nazpět je přece fajn.

Vaše Lucka

17 Komentáře

  1. Vždycky mě zajímalo, proč ženy v takových vztazích zůstávají. Nikdo si přece nezaslouží být ponižován, týrán a ničen od někoho jiného. Obzvlášť v partnerství. Ale ono prý ty ženy jsou slepě zamilované, bojí se odejít, nemají kam jít, bojí se, co by to způsobilo dál. Hlavně ten strach, že už si nikdy nikoho nenajdou.

    OdpovědětVymazat
  2. Ona veliká láska dokáže divy, a to pak dotyčná žena zůstane ve vztahu i kdyby se dělo cokoliv... Je to smutné, ale bohužel to tak chodí

    OdpovědětVymazat
  3. Mám pocit, že dnešní svět a doba je zvrácená. Vždyť už jenom to jak se lidé k sobě i k zvířatům chovají hnusně. V dnešní době se hraje jen na peníze a hlavně ego, bohužel... :( Já máms chlapy špatný zkušenosti, před cca měsícem jsem se rozešla s přítelem a mám pocit, že už ani nikoho raději nechci. Upřímně asi na to už nemám sílu, raději budu vážně sama s kočkama, než se pořád trápit nad něčím a hlavně nad někým... Jak píšeš ze světa se už asi láska, slušnost a solidarita vytratili... :(

    OdpovědětVymazat
  4. uzivateluzexistuje27. dubna 2018 v 1:02

    O vztazích nevím zas tak moc, ale tvůj pohled na lásku a vztahy sdílím.

    OdpovědětVymazat
  5. Většinou jde o dlouho zakořeněné komplexy, kterých se člověk jen tak snadno nezbaví. Týraná žena nechce odejít, i kdyby mohla, jen to těžko přiznává.. protože možná někde v duchu věří, že si to zaslouží. Možná řečem toho muže uvěřila, možná si to nese z dětství... někdy to není jen o tom, co člověk může a nemůže a chce a nechce. Někdy je to o hodně komplexnější. A nutno dodat, že v dnešní době to klidně může být i obráceně, aby se feministky neradovaly. Zažila jsem i muže, který byl týrán ženou. I fyzicky. Nejzajímavější je, že i když se rozešli, když mu po určité době navrhla, že se k sobě vrátí, šel do toho... stojím si za tím, že tohle pochopí jen člověk, který to skutečně zažije a projde si tím. Nějaký důvod takové chování má.

    OdpovědětVymazat
  6. Kopírování vzorců z rodiny je tak silné ... pokud si nevyřešíme vztahy mezi námi a otcem a neuděláme si jasný názor na vztah matky x otce, tak si budeme v životě hledat stejný vzorec, který jsme viděly v rodině.

    OdpovědětVymazat
  7. máš moc krásný vzhled, to sisi dělala sama?

    OdpovědětVymazat
  8. Ano, dnešní morálka je zkažená. Na druhou stranu, o to více si cením lidí, kteří mají ty zásady nastavené tak, aby se tohle nedělo.

    OdpovědětVymazat
  9. Hezký článek, Lucko. Hlavně si cením toho, že ho napsala mladá dívka, žena.  Ne každý je tak odvážný, aby se přihlásil k názoru, který není většinový. Láska je to, co všichni bez vyjímky hledáme, jen to děláme špatně. Proč ženy zůstávají v manželství i když nejsou spokojené. Když jsem byla mladá, nebyly byty. Dnes není problém se odstěhovat, ale byty jsou drahé. Podle statistik jsou chudobou nejvíce ohroženy matky samoživitelky. Výchova dítěte vyžaduje hodně sil a i mizerný otec, alespoň někdy zaskočí. Dalším důvodem je strach, aby dítě nebylo svěřeno do péče otci. Ona ani střídavá výchova není žádné terno.  Maminky jsou zkrátka ochotny pro blaho svých dětí podstoupit cokoliv.

    OdpovědětVymazat
  10. některé ženy v takových vztazích zůstávají ze strachu

    OdpovědětVymazat
  11. Pod to bych se mohla podepsat. Já si myslím, že častým problémem je právě to, že se ty holky/ženy nemají rády, neuvědomují si, že mají navíc, nebo se prostě stydí. Taky jsem slyšela holku, co zůstávala se svým agresivním přítelem proto, že už je naučená být ve vztahu a nechce se jí "přeučovat" na to být single Možná by to vypadalo jinak, kdyby jsme se první naučili mít rády a vážit si sami sebe, než se začneme pouštět do vztahů...

    OdpovědětVymazat
  12. Těch týraných žen se musím zastat, i když jsem to nikdy nezažila... Tedy zažila, ale to jsem byla mladá a blbá a nebylo to tak úplně vyhrocené.

    OdpovědětVymazat
  13. Moje spolužačka, chytrá, sebevědomá, krásná. Prostě holka co má ráda sama sebe a je vždy nad věcí.

    OdpovědětVymazat
  14. Nikdy nepochopím ženy, které si nechají "s*át na hlavu" nebo které si nechávají líbit, že je jejich muž mlátí. Chápu. Možná je v tom strach, ale pořád lepší než to neustále trpět..

    OdpovědětVymazat
  15. [1]: To mě taky. Chápu, že si ty ženy poté nevěří, když neslyší nic jiného, než že bez nich jsou nic... Ale na druhou stranu si myslím, že pokud se žena má ráda už předtím, než si takového blbce najde, nenechá si tohle vše líbit...

    OdpovědětVymazat
  16. Ta poslední věta je moc krásně napsaná. Já bych v takovéhle skupince asi být nemohla. Bylo by mě těch slečen hodně líto a špatně z těch, kteří by se "chlubily" tím, že třeba podvádějí s jinými muži. Nepodvádět je podle mě základ vztahu. Doufám, že nikdy nebudu muset řešit, že by na mě například přítel vstáhl ruku... To bych mu asi neodpustila :(

    OdpovědětVymazat