Krásné odpoledne!

V Info-článku jsem slibovala recenzi k filmu Tátova volha, na kterém jsem byla ve čtvrtek s přítelem v kině. Původně jsme sice jeli reklamovat Lukášův telefon, ale nakonec jsme si řekli, že když už jsme v Pardubicích, zajdeme si do kina. Cinema City mám ráda, ale upřímně mi přijde, že jsou dražší a dražší. Kdysi jsem si zařídila tu jejich slevovou kartičku, ale i s ní nás vstupenky pro dva vyšly na 304 Kč. Na český film mi to přišlo docela dost peněz, ale tak co, byl to výlet.

Výsledek obrázku pro tátova volha
Výsledek obrázku pro tátova volha

Tátova volha
Žánr: Komedie/Drama
Délka filmu: 90 minut
Režie: Jiří Vejdělek

Kostýmní výtvarnice Eva (Eliška Balzerová) nečekaně ovdověla. Ludvík se jí ani nestačil svěřit s tím, že kromě jejich dcery Terezy (Tatiana Vilhelmová), má ještě stejně starého nemanželského syna. To alespoň naznačuje pečlivě ukrytá a náhodně objevená dětská kresba. Eva je rozhodnutá nečekané odhalení velkoryse ignorovat, ale Tereza, které se vlastní život sype pod rukama, se k přízraku nevlastního bratra upne. Společně s matkou se vydávají Ludvíkovým veteránem volha GAZ 21 po stopách jeho bývalých milenek (Vilma Cibulková, Eva Holubová, Hana Maciuchová) a přátel (Boleslav Polívka, Emília Vášáryová), aby o tajemství zjistily víc... (zdroj: CinemArt)

Recenze:
Na Tátovu volhu jsem se těšila od chvíle, kdy jsem na ni v kině viděla první upoutávku. Trailer tehdy ukazoval tento film v komediálním světle a po celé jeho trvání jsem se smála. Bohužel musím říct, že co se filmu týče, byl od traileru hodně daleko. Říkala jsem si, že Eliška Balzerová a Tatiana Vilhelmová v hlavních rolích samy o sobě zajišťují hezkou podívanou, ale nejsem si tak docela jistá, jestli se povedlo, což není jejich vina.

Film utíkal hezky i přes některé nudné pasáže. S hlavními hrdinkami se vydáváme na cestu po dávných milenkách zesnulého manžela Evy a otce Terezy s cílem nalézt nemanželského syna Tomáše, od kterého nalezly obrázek v kapse starého saka. Popravdě jsem už od začátku tušila, že Eva ví daleko víc, než co je ochotná Tereze říct, ale to já tak docela často mám, že dokážu odhadnout děj nebo konec příběhu, takže to nedávám za vinu režisérovi. Tahle cesta za milenkami má několik důležitých cílů, prvním je, že Eva chce zapomenout na smutek ze ztráty manžela. Druhá, Tereza se bojí výsledků svých zdravotních testů a chce si odpočinout od manžela, který ji svou starostlivostí doslova ubijí. A třetí stěžejní bod jejich cesty je podle mě semknutí matky s dcerou, které k sobě tolik blízko nemají.

Příběh by byl sám o sobě moc hezký, plný událostí obyčejného lidského života, ale já jsem měla za to, že jdu na komedii. A tu jsem ve filmu nenašla. To, kolikrát jsem se zasmála, bych spočítala na prstech jedné ruky. Osobně jsem prostě očekávala víc, nehledě na to, že mě skutečně mrzel nedokončený příběh, který režisér nechal otevřený. Filmu chyběl náboj, což bohužel nedokázal napravit ani Bolek Polívka, který si zde zahrál menší osvěžující roli.

Hodnocení:
Hodnocení na CSFD uvádí 68 %, já teď zvažuji, jestli to není až moc. Obsazení bylo skutečně perfektní, za to můžu jen chválit. Jenže ani herci nedokážou dělat zázraky, když scénář není nic moc. Osobně jsem od Jiřího Vejdělka, který má na svém kontě skvosty jako Účastníci zájezdu, Muži v naději nebo legendární Ženy v pokušení čekala skutečně víc. Nejlepší a nejvtipnější scény tvůrci vložili do traileru, aby nalákali diváky na komedii, která se skutečně odvíjí jen v rovině traileru.

Abych to shrnula, Tátova volha je oddechový příběh, který neurazí, ale ani nenadchne. Pokud hledáte komedii, tak tohle nebude přímo Váš šálek kávy. Nicméně pro dlouhé zimní večery je to asi docela dobrá volba. V hodnocení nakonec dávám 60 %.

Vaše Lucka

17 Komentáře

  1. Moc děkuji za recenzi. Trailer jsem také viděla a ted' jsem tak trochu nalomená. Jít nebo nejít?

    OdpovědětVymazat
  2. toto si chcem už nejakú chvíľu pozrieť a stále som sa k tomu nedostala

    OdpovědětVymazat
  3. Vůbec jsem o něm neslyšela :) asi protože české filmy nevyhledávám, ale ráda se na ně kouknu:)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak díky za tuhle recenzi aspoň vím, že na to do kina nutně nemusím a zkouknu to někdy na internetu až to bude dostupné také jsem právě viděla trailer a říkala si, že to bude super, ale asi tady platí to, že fakt dali do traileru to nejlepší

    OdpovědětVymazat
  5. Tak jsem to odhadla asi dobře. Počkám si, až to budou dávat v televizi a nebudu od toho nic čekat.

    OdpovědětVymazat
  6. Hezky napsaná recenze... Viděla jsem zatím jen upoutávku a tu mají udělanou pěkně, to je fakt.

    OdpovědětVymazat
  7. Chystáme se na to s kolegyněmi z práce tento nebo příští týden, takže si recenzi nechci číst, aby mě neovlivnila

    OdpovědětVymazat
  8. Trailer mě taky zaujal, Balzerovou mám moc ráda, ale počkám si na něj do televize .

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj, rád bych dostal jedno video mezi videa v seznamu nejčastěji vkládaných videí do článků Blog.cz.

    OdpovědětVymazat
  10. Taky jsem koukala na to obsazení a to je prostě bombové - škoda, že tak nedopadl i ten film :/ :) Mamka na něm také byla a říkala, že to šlo, ale taková bomba to nebyla :) Jinak jsme v Pce v CinemaCity byli také s přítelem v kině - předminulou středu :) A to vstupné je teda fakt děs

    OdpovědětVymazat
  11. Mozno si niekedy film pozriem :))

    OdpovědětVymazat
  12. Trailer vyzeral super ale ako tak čítam tvoju recenziu film až tak dobrý nebol, čo je škoda. Ono to naozaj podľa traileru vyzeralo ako super komédia. Nevadí uvidíme keď si ho kuknem doma v laptope :)

    OdpovědětVymazat
  13. Na tento film jsem taky chtěla jít, ale momentálně jsem trošku časově vytížená takže to nebudu až tak hrotit. Vzhledem k tvojí recenzi si myslím, že o nic tak světoborného nepřijdu a bude mi stačit film doma za nějaký čas

    OdpovědětVymazat
  14. [1]: Je to na tobě, kdybys šla, tak určitě dej vědět, jak se líbilo. Jsem zvědavá na porovnání.

    OdpovědětVymazat
  15. Na film jsem pár trailerů viděla, pokud se nepletu, tak i v TV a vypadalo to zajímavě. Každopádně jsem teď trochu zklamaná, že to takhle není v celém filmu, ale asi se na něj někdy kouknu. :)

    OdpovědětVymazat
  16. Nejsem moc milovník českých filmů - nemám český smysl pro humor . Ale na tenhle film bych ráda zašla do kina, nejde o konkrétní film, ale o lidi, s kterými snad půjdu (fakt doufám, že mi to vyjde). A uvidím snad nebudu z filmu úplně zklamaná :). Několik novějších filmů z ČR se mi líbí, tak se mezi ně třeba zařadí i tenhle.

    OdpovědětVymazat
  17. [15]: Opravdu je to tak, že všechny veselé a hezké scény dali do traileru a zbytek filmu je podstatně chudší. :-/

    OdpovědětVymazat